مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس گفت: در دو مرحله ۱۷۳ و ۲۵۴ نفر از معلمان حق‌التدریسی، نهضت سوادآموزی، سرباز معلم و معلمان جامانده از سال ۱۳۸۸ گنبدکاووس جذب آموزش و پرورش شده و تا پایان خردادماه ۱۴۰۰ رسمی می‌شوند.

۵۴۰ معلم گنبدی تا پایان خرداد ۱۴۰۰ رسمی می‌شوند

به گزارش گلستان ۲۴؛ کمال‌الدین نظرنژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: در طرح ملی «آجر به آجر» ۴۳ هزار دانش‌آموز از استان گلستان شرکت کرده و قرار است در قالب این طرح یک آموزشگاه ابتدایی و متوسطه اول در روستای امیدیه شهرستان احداث شود.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی این مدرسه در اوائل سال آینده تصریح کرد: در این روستا یک آموزشگاه فرسوده وجود داشت که چند سال گذشته تعطیل شد و یک دانش‌آموز در مسیر تردد به مدرسه روستای همجوار در داخل کانال افتاده و فوت شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: با نیازسنجی‌های انجام شده قرار شد ساخت مدرسه مربوط به این طرح در این روستا صورت گیرد که موافقت و تفاهمنامه لازم انجام شده است.

وی درباره کمبود نیروی انسانی و جایگزین کردن نیروهای حق‌التدریسی بیان کرد: در سال گذشته ۵۴۰ نفر معلم حق‌التدریس، سرباز معلم، نهضت سوادآموزی جذب آموزش پرورش شدند که در روزهای گذشته طی دو مرحله ۴۵۰ نفر از این تعداد برای گذران دوره آموزشی و رسمی شدند فراخوان شده و ۹۰ نفر الباقی نیز تا پایان خردادماه رسمی شده و جایگزین نیروهای بازنشسته فرهنگی و جبران کمبود نیرو در آموزش و پرورش خواهند شد.

* مجموع ۸۵ هزار و ۷۰۳ دانش آموز گنبدی به ۱۱۰ کلاس درس نیاز دارد/ ۱۴ آموزشگاه با مشارکت خیرین گنبدی احداث شد

نظرنژاد گفت: با رایزنی‌های انجام شده قرار است دوره‌های آموزشی این نیروها در دانشگاه فرهنگیان برگزار شود تا مشکل تردد با وجود شیوع کرونا و صرف هزینه و وقت برای فرهنگیان حل شود.

وی با بیان اینکه شهرستان گنبدکاووس مهاجرپذیرترین شهرستان استان است، ابراز کرد: تعداد دانش آموزان این شهرستان نسبت به سال گذشته افزایش یافته و با توجه به افزایش ۳ هزار و ۶۸۰ دانش آموز امسال نسبت به سال گذشته و با وجود مجموع ۸۵ هزار و ۷۰۳ دانش آموز شهرستان به ۱۱۰ کلاس درس نیاز دارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس گفت: امسال ۱۴ آموزشگاه با مشارکت خیرین شهرستان احداث و به بهره‌برداری رسیده که هشت آموزشگاه افتتاح و ۶ آموزشگاه دیگر نیز آماده افتتاح بوده که در نخستین فرصت برای حضور خیرین آموزشگاه در سال جدید افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: ۴۲ آموزشگاه دیگر نیز با مشارکت خیرین در حال ساخت بوده و با توجه به نیازسنجی‌های انجام شده و تهیه اطلسی مکان‌های موردنیاز برای ساخت مدارس، ۴۲ نقطه و مکان دیگر در شهرستان نیاز به مدرسه دارد تا توازن در همه حوزه‌های شهرستان انجام شود.

* درآمد باشگاه فرهنگیان گنبدکاووس ۸ برابر باشگاه فرهنگیان استان است

مدیر عامل باشگاه فرهنگیان شهرستان گنبدکاووس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: در یکی دو سال گذشته با صرف درآمدهای باشگاه فرهنگیان در ساماندهی و فضاسازی این باشگاه تلاش شد و توانستیم سه سالن شامل دو سالن غذاخوری ۳۵۰ و ۷۰ نفره و یک سالن اجتماعات به ظرفیت ۴۵۰ نفر مرمت و احداث شود.

وی تصریح کرد: درآمد این باشگاه حدود هشت برابر بیشتر از باشگاه فرهنگیان مرکز استان بوده و تلاش ما این است تا با درآمد کسب شده بتوانیم فضای آرام و شاد و مناسبی را برای فرهنگیان و عموم مردم در راستای برگزاری مراسمات، جلسات و صرف غذا فراهم کنیم.

حسین جعفری گفت: در حال حاضر با اقدامات انجام شده در طبقه بالا این باشگاه  اتاق‌های اسکان آن تبدیل به فضای مانند هتل و سوئیت شده و آماده پذیرایی از مسافران است.

وی خاطرنشان کرد: هرساله در این باشگاه حدود ۵۰ گردشگر خارجی برای بازدید از برج قابوس اسکان یافته و تلاش داریم تا محیط مناسب و تجهیزات کاملی برای این گردشگران آماده کنیم.

مدیر عامل باشگاه فرهنگیان شهرستان گنبدکاووس بیان کرد: تمامی فرهنگیان در صورت استفاده از غذاها و امکانات این باشگاه از تخفیف برخوردار بوده و تخفیف ۲۰ درصدی این باشگاه شامل حال خبرنگاران شهرستان و ۷۰۰ نفر فرهنگی سهام‌دار این باشگاه خواهد بود.

وی ابراز کرد: با توجه به حساسیت‌های انجام شده و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از سال گذشته تاکنون هیچ یک از ۱۲ کارکنان این باشگاه مبتلا به کرونا نشدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار