عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

۱۱۱ مصوبه با ۲۵ هزار و۶۷۷ میلیارد تومان رهاورد سفر دولت به گلستان اعلام شد

ایرنا نوشت: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان ۱۱۱ مصوبه اولیه با اعتبار ۲۵ هزار و ۶۷۷ میلیارد تومان را دستاوردهای سفر استانی دولت جهادی سیزدهم در این استان اعلام کرد.

سید علی مهاجر روز شنبه در جلسه ستاد استانی کرونا در سالن اجتماعات استانداری  با اشاره به سفر روز گذشته رییس جمهور به این استان شمالی افزود: در شانزدهمین سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به این استان ۱۱۱ مصوبه اولیه تصویب شد که در بازیدهای میدانی شمار مصوبات و اعتبار آن افزایش یافت.

وی اظهارداشت: این سفر برای گره گشایی مشکلات استان و مردم بسیار مهم بود که اهالی استان ثمرات آن را بتدریج خواهند دید.

 

انهدام باند سرقت در گرگان

باشگاه خبرنگاران نوشت: رئیس پلیس آگاهی گلستان از انهدام باند سرقت در گرگان خبر داد.

سرهنگ مجتبی مروتی گفت: بدنبال وقوع چند فقره سرقت در گرگان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او گفت: با اشراف اطلاعاتی ماموران، اعضای باند ۳ نفره سرقت شناسایی و طی هماهنگی با مرجع قضائی در مخفیگاهشان دستگیر شدند. متهمان در تحقیقات اولیه به ۷ فقره انواع سرقت اقرار کردند.

 

۲۱۳ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد گلستان واگذار شد

ایرنا نوشت: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: همزمان با برگزاری ویژه برنامه کشوری جشن سالروز تاسیس این نهاد ۲۱۳ واحد مسکن مددجویی به نیازمندان کمیته امداد استان واگذار شد.

عیسی بابایی روز شنبه در مراسم استانی جشن سالروز تاسیس کمیته امداد اظهار داشت: امروز هشت هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی مددجویی در کشور واگذار شد که سهم مددجویان گلستان ۲۱۳ واحد بود

وی بیان کرد: همچنین امروز جشن توانمندسازی ۵۴ هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد برگزار شد که از این تعداد هزار و ۶۰۶ خانوار گلستانی بودند.

 

طنین زنگ نیکوکاری در گلستان

صدا وسیما نوشت: زنگ نیکوکاری با شعار عیدی برای همه در گلستان به صدا به درآمد.

مدیرکل کمیته امداد گلستان گفت: زنگ نیکوکاری در تمام مدارس استان به صورت مجازی و یا حضوری به صدا در آمد.

عیسی بابایی گفت: امسال با توجه به شرایط ویژه ناشی از شیوع ویروس کرونا، برگزاری جشن نیکوکاری زودتر از موعد سال‌های قبل و با تاکید بر استفاده از روش‌های الکترونیکی آغاز شد.

 

قیمت برنج ایرانی هوش از سر می‌برد/ دستگاه‌های نظارتی همچنان در خواب زمستانی!

ایسنا نوشت: افزایش بی‌رویه قیمت برنج باز همان داستان تکراری ضعف دستگاه‌های نظارتی را به میان می آورد و به نظر می‌رسد یکی از ابزارها برای کنترل این اسب سرکش گرانی کنترل بازار، تشدید نظارت از سوی دستگاه‌های نظارتی و برخورد قاطع با محتکران و سودجویان است.

این روزها قیمت برنج ایرانی بیش از عطرش هوش از سر مردم استان گلستان برده است، مردمانی که سالها در نسخ های شالی در گِل فرو رفته بودند و با مشقت فراوان نسبت به کشت برنج اقدام می‌کردند هیچ وقت در مخیله‌شان نمی‌گنجید که قیمت‌ها اینگونه افزایش پیدا کند.

برنج کارانی که پس از برداشت محصول به خاطر مشقت زندگی مجبور به فروش شالی شده بودند و برخی دیگر که برنج را به قیمت 35 هزار تومان به فروش رساندند نیز از این قیمت های نجومی مات و مبهوت مانده‌اند، چطور می شود که دسترنج یک سال تلاش به قیمت بیش از دو برابر در بازار به فروش برسد و این مسئله برای آنها جای سوال بوده که آیا مسئولان نظارت نمی کنند و یا آنکه سر آنها کلاه رفته است؟!

 

۳ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های گلستان مهار شد

ایرنا نوشت: فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: سه فقره آتش سوزی در ۲۴ ساعت گذشته در جنگل‌های طبیعی استان رخ داد که توسط نیروهای یگان حفاظت با همکاری جوامع محلی مهار شد.

سرهنگ عیسی گلبینی اظهارداشت: ۱۰ هزار متر مربع از جنگل‌های شهرستان‌های مینودشت، علی‌آباد و گالیکش در ۲۴ ساعت گذشته درگیر آتش سوزی شد.

 

نمایندگان گلستان از حضور رئیس‌جمهور در این استان قدردانی کردند

مهر نوشت: مجمع نمایندگان استان گلستان در بیانیه‌ای از سفر رئیس‌جمهور به این استان قدردانی کردند.

علی نیکزاد در نشست علنی نوبت سوم امروز (شنبه ۱۴ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی بیانیه قدردانی مجمع نمایندگان استان گلستان در قدردانی از رئیس جمهور برای حضور در این استان را قرائت کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است: حضور ارزشمند شما در استان گلستان تحول توسعه امیدآفرین و این رهاورد سفر شانزدهم حضرتعالی است و حضور متواضعانه شما و بازدیدهای مردمی از مناطق مختلف تبلور اندیشه سترگ و تأثیر ویژه در زندگی مردم استان گلستان خواهد داشت و مصوبات سفر و تصمیمات خوب استانی گره‌گشای معیشت مردم خواهد بود.

 

گلایه ترکمن‌ها از بیکاری/ زیرساخت‌های ترکمن‌صحرا تکمیل نیست

مهر نوشت: رفع بیکاری جوانان و ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه شهری و روستایی از نیازهای جدی ساکنان ترکمن صحرا است.

منطقه ترکمن صحرا، از سواحل شرقی دریای خزر تا مرز ترکمنستان و دشت‌های کلاله و مراوه تپه کشیده شده و علاوه بر تنوع اقلیمی از ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی زیادی هم برخوردار است، با این حال دغدغه جدی آنها اشتغال است.

احداث کارخانه‌های تبدیلی در زمین‌های شور و غیر قابل کشت در ترکمن صحرا علاوه بر آنکه مشکل بیکاری جوانان منطقه را حل می‌کند به دلیل نزدیکی به زمین‌های حاصلخیز در نوار جنوبی استان برکات زیادی به همراه دارد.

 

ما اگر مسیر آب را ببندیم گرگانی‌ها تشنه خواهند ماند/ وزیر بهداشت با ما نامهربانی کرد

ایسنا نوشت: نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم قرار گرفتن مصوبه ای برای حوزه سلامت در این شهرستان، گفت: وزیر بهداشت کمی با مردم حوزه انتخابیه من نامهربانی کرده است.

 رحمت الله نوروزی شامگاه جمعه در جلسه شورای اداری استان گلستان با اشاره به مشکل شدید و بحرانی آب در استان گلستان، اظهار کرد: شهر گرگان تنها مرکز استانی است که از منابع آب زیرزمینی و چاه استفاده می کند که 17 حلقه از چاههای مورد استفاده نیز چاههای شهرستان علی آبادکتول است که مردم خودمان نیز با تنش آبی مواجه هستند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در استان ما در مواقع پیک مصرف از جمله عید نوروز و تابستان گاهی تا هشت ساعت با قطعی آب مواجه هستند، افزود: ما در علی آبادکتول اگر آب را به سمت گرگان ببندیم مردم عزیز مرکز استان دیگر آبی برای خوردن نخواهند داشت و این یک تهدید بزرگ برای استان است.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس با اشاره به اینکه ما در مجلس بارها از وزیر بهداشت دفاع کرده و به ایشان کمک کردیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه ایشان با ما نامهربانی کرده و در مصوبات سفر ما را فراموش کردند که این موضوع موجب ناراحتی مردم حوزه انتخابیه بنده شده است.

 

سال آینده ۱۲ میلیون نهال در گلستان تولید می‌شود

ایرنا نوشت: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت : تولید نهال استان در گونه‌های جنگلی، مثمر و زراعت چوب سال آینده به ۱۲ میلیون اصله افزایش خواهد یافت که ضمن تامین نیاز استان، به سایر مناطق کشور ارسال می‌شود.

عبدالرحیم لطفی روز شنبه در نشست خبری افزود: امسال در سه نهالستان گرگان، کلاله و آزادشهر، چهار میلیون اصله نهال تولید شد که ۵۰ درصد آن در اختیار اداره کل قرار گرفت و بقیه آن از طریق بخش خصوصی توزیع می‌شود.

 

لایروبی خلیج گرگان از سازمان محیط زیست به سازمان بنادر منتقل شد

مهر نوشت: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از در دستور کار قرار گرفتن لایروبی کانال‌های ورودی چوپوقلی، خوزینی و آشوراده به منظور احیای خلیج گرگان خبر داد.

علی اکبر صفایی با اشاره به دستاوردهای حوزه دریایی و بندری استان گلستان در این سفر توضیح داد: متولی خلیج گرگان، سازمان حفاظت محیط زیست است اما متأسفانه لایروبی آن سال‌ها است مدنظر قرار نگرفته و با توجه به مصوبه کارگروه تالاب‌ها، این کار در دستور کار سازمان بنادر قرار گرفت و باید به سرعت انجام شود.

 

سد «نرماب» و «چایلی» در گلستان تامین کننده آب شرب و کنترل کننده سیلاب‌ها است

فارس نوشت: نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: سد «نرماب» و «چایلی» تامین‌کننده آب شرب و کشاورزی و کنترل کننده سیلاب‌ها در سال‌های آتی خواهد بود.

رضا آریانپور نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی در جمع مدیران استان گلستان اظهار کرد: سد «نرماب» و «چایلی» دو سد مهم در گلستان برای تامین آب شرب و کشاورزی همچنین کنترل کننده سیلاب‌ها بوده و بهره‌برداری از آنها در رفع مشکلات آبی استان به ویژه شرق گلستان موثر است.

وی گفت: برای تکمیل و بهره‌برداری از سد «نرماب» نیاز به تخلیه پنج روستا و کوچاندن آنها به مکان دیگر و احداث تأسیسات با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار