عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

بازشدن گره ۱۴ ساله بندر خواجه نفس، مطالبه ساحل‌نشینان گلستان

ایرنا نوشت: ساحل نشینان گلستان انتظار دارند مشکلاتی که سبب توقف عملیات اجرایی بندر خواجه نفس استان شده است هرچه زودتر برطرف شود چراکه ادامه بلاتکلیفی در این حوزه اقتصادی ثمره ای به جز هدررفت زمان و محرومیت از ظرفیت های دریایی منطقه ندارد.

حوالی سال ۱۳۸۴ مدیران  و مسوولان گلستانی برای احیای فعالیت های تجارت دریایی تلاش خود را آغاز کردند تا پس از چندین دهه وقفه بار دیگر شاهد پهلو گیری کشتی در سواحل گلستان باشند و برای این منظور منطقه در جنوب شهر گمیش تپه و محلی در دماغه گرگان رود را انتخاب کردند، منطقه ای که خلیج گرگان و دریای خزر را به هم متصل می کند.

مدیران وقت استان آستین همت بالا زدند و زمینی به مساحت ۱۷۶ هکتار  از اراضی ملی را برای احداث بندری تحت عنوان بندر چند منظوره خواجه نفس را در بخش جنوبی مصب گرگان رود را به سرمایه گذار دادند تا پس از تحصیل مجوزهای لازم عملیات اجرایی آن را آغاز کنند.

 

95 هزار سهامدار‌گلستانی در انتظار سفر رئیس جمهور برای تعیین تکلیف پتروشیمی

فارس نوشت: نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: از زمان دولت اول احمدی نژاد پتروشیمی گلستان استارت خورده و اکنون ۹۵ هزار سهامدار گلستانی در انتظار سفر رئیس جمهور برای تعیین تکلیف این پتروشیمی هستند.

رحمت‌الله نوروزی اظهار کرد: سفر رئیس جمهور به استان‌ها به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور می‌تواند ثمرات و خیرات بسیاری برای استان‌ها به ویژه گلستان داشته باشد و این امر منوط به این است که مدیران دستگاه‌های دولتی بتوانند به خوبی از این فرصت استفاده کنند.

وی تصریح کرد: تلاش کنیم همه مدیران استان گلستان در کنار مجمع نمایندگان گلستان در کنار معرفی ظرفیت‌ها، پتانسیل و مواهب خدادادی، عقب‌ماندگی‌ها و مشکلات استان برای رئیس جمهور و هیات همراه مطرح کنیم و برنامه‌هایی را به صورت کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت بیان کنیم.

 

جریمه یک میلیون تومانی در انتظار واکسن نزده ها

مهر نوشت: استاندار گلستان در خصوص ترددهای نوروزی گفت: پلیس راه و راهور، خودرویی را که راننده یا سرنشین آن نوبت سوم واکسن را نزده است تا یک میلیون تومان جریمه می‌کند.

علی محمد زنگانه عصر شنبه در جلسه استانی مقابله با کرونا اظهارکرد: در حال حاضر دو شهرستان رامیان و مراوه تپه در وضعیت زرد، هفت شهرستان گرگان، گنبدکاووس، آزادشهر ، آق قلا، علی آبادکتول، کردکوی و کلاله در وضعیت نارنجی و شهرستان های بندرگز، ترکمن، گمیشان، مینودشت و گالیکش در وضعیت قرمز قرار دارند.

استاندار گلستان اضافه کرد: همه کارکنان بخش‌های دولتی و غیردولتی، نظامی، انتظامی و قضایی، موظف هستند که نوبت سوم واکسن را دریافت کنند.

 

۹ هزار هکتار از مساحت پارک ملی گلستان سنددار شد

ایرنا نوشت: رییس کل دادگستری گلستان گفت: با انجام حدنگاری و تهیه نقشه کاداستر برای ۹ هزار و ۴۷۷ هکتار از مساحت پارک ملی گلستان در محدوده خاندوشان، کندسکوه و تنگراه شهرستان گالیکش سند تک برگی به نام دولت صادر شد.

حیدر آسیابی افزود: حدنگاری ۱۱ هزار هکتار دیگر از این عرصه‌ها هم تمام شده و تا اواخر اسفند امسال سند تک برگی آن به نام سازمان محیط زیست صادر می‌شود.

رییس کل دادگستری گلستان گفت: با صدور این اسناد در مجموع ۲۴ درصد از عرصه‌های این ذخیره‌گاه زیست کره سند دار می‌شود و حدنگاری ۷۵ درصد عرصه‌های باقی مانده نیز سال آینده انجام خواهد شد.

آسیابی اظهارداشت: با پیگیری دادگستری گلستان امسال سند تالاب‌های بین المللی آلاگل و آلماگل گنبدکاووس هم به مساحت ۲ هزار هکتار به نام سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور صادر شد.

 

شناسایی ساخت‌وسازهای غیرمجاز حاشیه راه‌های گلستان

فارس نوشت: رئیس اداره حقوقی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز حاشیه راه‌های استان در آستانه سال نو شناسایی می‌شود تا حقوق بیت‌المال، حفظ و از اموال اداره کل نیز صیانت شود.

مهدی یوسفی‌نژاد اظهار کرد: تیمی متشکل از نیروهای متخصص راهداری در بخش ایمنی و حریم راه‌ها و حقوقی در ستاد و شهرستان‌های اداره کل این ساخت و سازها را شناسایی می‌کنند.

وی تصریح کرد: سال‌های گذشته این فرآیند را گشت‌های راهداری انجام می‌دادند اما امسال برای تسریع در اقدامات قضایی و به روز و کوتاه شدن فرآیند نتیجه‌گیری مطلوب در کنار این گشت‌ها، نیروهای متخصص حقوقی اداره کل هم حضور دارند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی: ۲۰۹ روستای گلستان ناایمن است

ایرنا نوشت: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: ۲۰۹ روستای این استان شمالی در معرض خطر و حوادثی مانند لغزش و رانش زمین، فروچاله‌، سیلاب و زلزله قرار دارد که باید نسبت به انجام مطالعات و ایمن سازی آن‌ها اقدام کرد.

سیدمحمد حسینی افزود: انجام مطالعات و ایمن سازی این روستاها به ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تلاش می کنیم در برنامه هفتم توسعه مطالعه و ایمن سازی ۶۰ روستا از مجموع این ۲۰۹ روستا انجام شود.

وی اظهار امیدواری کرد که این مبلغ در سفر پیش‌روی رییس جمهور به گلستان تامین شود تا خطر بروز آسیب و خسارت به ساکنان این روستاها در زمان بروز حوادث به حداقل برسد.

 

پایین بودن سرانه ورزشی در روستاهای گلستان

مهر نوشت: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: سرانه فضای ورزشی روستایی نسبت به کل جمعیت در کشور ۰.۹۹ بوده اما این سرانه در گلستان ۰.۷۳ است.

عفت همدم شامگاه شنبه در تشریح شاخص های مرتبط با توسعه روستایی استان اظهارکرد: ۴۶.۶ درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می کنند در حالی که این درصد در کشور ۲۶ درصد است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: براساس آخرین سرشماری رسمی کشور در سال ۱۳۹۵، ۲۰ میلیون و ۷۳۰ هزار و ۶۲۵ نفر از جمعیت کشور در روستاها سکونت دارند و ۸۷۱ هزار و ۵۴۶ نفر از گلستانی ها هم ساکن روستا هستند.

 

1100 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به تعاونی‌های استان گلستان پرداخت شد

تسنیم نوشت: سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از پرداخت یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل رونق تولید به تعاونی‌های استان گلستان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

حسینعلی خواجه‌مظفری ظهر امروز در یازدهمین جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های عضو تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و در چارچوب وظایف و سیاست‌های راهبری توسعه و برقراری حمایت‌های موثر برای راه‌اندازی پروژه‌های تعاونی، در سال 1400 از محل اعتبارات رونق تولید تعداد 25 طرح به مبلغ 1570 میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند.

 

آخرین وضعیت انتصابات در گلستان/ از ابقای مدیران بی‌حاشیه تا سرعت‌گیرهای مسیر انتصابات

ایسنا نوشت: استاندار گلستان آخرین وضعیت انتصابات و تغییر و تحول مدیریتی در استان گلستان را تشریح کرد و گفت: گلستان جزو استان هایی است که در روند تغییر و تحول و برکناری مدیران وضعیت مناسب‌تری دارد.

موضوع کُندی انتصابات بارها در فضای مجازی سوژه رسانه ها شده است، گرچه گاهی پرداختن به این مسئله منافع سیاسی و حزبی به خود گرفته و افرادی که این موضوعات را دنبال می کنند منفعت حزبی و جناحی در سر می پرورانند اما برخی هم از روی دلسوزی و انظاراتی که مردم از دولت سیزدهم دارند نقطه و نظرات خود را بیان می کنند و همه این مسائل موجب شده که موجی از افراد از روند انتصابات در استانی مانند گلستان رضایت نداشته باشند.

این در حالی است که مسئولان استانی می گویند استان گلستان در حوزه انتصابات خوب عمل کرده و از این نظر در بین استان های نخست کشور قرار دارد اما با این وجود برخی از اتفاقات مثل موضوع تلف شدن ده ها رأس دام در شهرستان کردکوی و وجود نابه سامانی ها در شبکه توزیع نهاده های دامی زمینه گله مندی برخی از خواص از جمله ائمه جمعه را برپا داشته است طوری که علل این کاستی ها و بانیان وضع موجود را مدیرانی می دانند که هنوز چرخه انتصابات به سراغ آنها نرفته و این مسئله موجب شده گاهی مسئولان استان از تریبون های مختلف زیر چکش نقد و انتقاد قرار بگیرند.

 

طرح نخبه گلستانی چگونه با حمایت وزیر جهادکشاورزی مانع خروج ارز می‌شود

فارس نوشت: پژوهشگر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان با استفاده از روش‌های به‌نژادی به رقم جدید «باقلا» با تانن کم و قابلیت استفاده در جیره طیور و خوراک دام دست یافت، تولید این محصول در حجم انبوه به کاهش واردات نهاده‌های دامی و کاهش وابستگی کمک شایانی خواهد کرد.

در هفته جاری طبق اخبار دریافتی دکتر رئیسی رئیس جمهور به همراه اعضای هیات دولت به استان گلستان سفر خواهد کرد،‌ این سفر فرصت خوبی خواهد بود تا ظرفیت و توانمندی‌های نخبگان استان برای پیشرفت کشور به اطلاع بالاترین مقام اجرایی نظام رسانده شود.

بسیاری از نخبگان با درک صحیح از مشکلات جامعه، طرح‌های راهبردی خوبی برای حل آن ارائه می‌دهند که با حمایت جدی ضمن بالا رفتن روحیه خودباوری باعث خواهد شد که جوانان و دانشمندان نسبت به ارائه طرح‌های موثرتر تشویق شوند.

 

برگزاری فینال مسابقات آفرود کشور در گلستان

باشگاه خبرنگاران نوشت: رئیس هیئت موتور سواری و اتومبیلرانی گلستان گفت: بندر ترکمن میزبان آخرین دوره مسابقات اتومبیلرانی قهرمانی کشور است.

مرتضی عباسی گفت: مرحله نهایی مسابقات اتومبیلرانی قهرمانی کشور در رشته آفرود، به مناسبت مبعث رسول اکرم (ص) در روز‌های پنج شنبه دوازدهم و جمعه سیزدهم اسفند ۱۴۰۰ در روستای یموت بندر ترکمن برگزار می‌شود.

او گفت: این مسابقات با حضور برترین اتومبیلرانان کشور و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و بدون تماشاگر برگزار می‌شود.

 

ذخیره ۲۵۰ تن پرتقال و سیب شب عید در گلستان

ایسنا نوشت: رئیس انجمن حمایت از مصرف کنندگان گلستان با اشاره به اینکه میوه های شب عید از ۲۷ اسفند توزیع خواهد شد، گفت: ۱۰۰ تن سیب و ۱۵۰ تن پرتقال برای توزیع شب عید ذخیره شده است.

علی نعیمی پیرامون وضعیت ذخیره میوه شب عید، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵۰‌تن پرتغال و ۱۰۰ تن سیب در سردخانه های استان بارگیری شده است.

وی با بیان اینکه از ۲۷ اسفندماه میوه های شب عید در مراکز منتخب توزیع خواهد شد، ادامه داد: برای قیمت گذاری ویژه مصرف کنندگان، جلسه ای با حضور مدیران جهادکشاورزی، سازمان صمت، انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده و نمایندگی استانداری تشکیل شده و نهایتا قیمت مناسب اعلام می شود.

 

آموزش ترکیبی در مدارس گلستان/نحوه فعالیت کلاس ها تشریح شد

مهر نوشت: سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا گلستان نحوه فعالیت مدارس استان را در هفته جاری تشریح کرد.

علی متکی شامگاه شنبه در خصوص فعالیت مدارس استان اظهارکرد: با توجه به مصوبه عصر شنبه ستاد کرونای استان و نظرات ستاد کرونا شهرستان ها، به اطلاع می رساند فعالیت آموزشی و پرورشی مدارس تمامی شهرستان های استان که در وضعیت زرد و نارنجی قرار دارند، در روز یکشنبه (۸ اسفند)، به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد خواهد بود.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان گلستان افزود: از روز دوشنبه (۹ اسفندماه) لغایت چهارشنبه (۱۱ اسفندماه)، همه مدارس روستایی و کلاس های پایه اول ابتدایی در شهر و روستا و دروس کارگاهی و عملی در همه هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش، با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ابلاغی و رعایت ظرفیت حداکثر ۱۵ نفر در هر کلاس، به صورت حضوری خواهد بود.

 

آرامش نسبی در بازار گلستان؛ 500 تن روغن در یکی از کارخانجات روغن‌کشی گلستان کشف شد

تسنیم نوشت: دبیر قرارگاه ۱۷ ربیع الاول سپاه نینوا و مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان گلستان گفت: اقدامات نظارتی و مانع‌زدایی از تولید در قرارگاه ۱۷ ربیع‌الاول سپاه نینوا سبب آرامش‌بخشی نسبی در سطح استان گلستان شده است.

سرهنگ پاسدار ابراهیم مهقانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به 20  اقدام  مهم و راهبردی این قرارگاه در یک ماه اخیر اظهار داشت: تیم بازرسی قرارگاه استانی برای نظارت هدفمند در بازرسی از محصولات تنظیم بازار‌ و اقلام اساسی با حضور نماینده این قرارگاه و اطلاعات سپاه نینوا و با حضور تعزیرات حکومتی، پلیس اقتصادی و نهادهای نظارتی در ادارات متولی راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به بازدید قرارگاهی از شرکت روغن کشی در گرگان با حضور نماینده قرارگاه سپاه نینوا و تعزیرات و جهاد کشاورزی گفت: در این بازدید سودجویی به میزان 500 تن روغن و کنجاله دام کشف شد.

 

تلفات دام درکردکوی نتیجه عملکرد ضعیف برخی مدیران بود/ ماندن مدیران ناکارآمد یک روز هم صلاح نیست

ایسنا نوشت: امام جمعه کردکوی به تلفات دام در روستای چمن‌ساور کردکوی اشاره کرد و گفت: شایسته نیست که در نظام اسلام و به ویژه در دولت شاهد عملکرد بد و ضعیف برخی مدیران باشیم که نتیجه آن به حادثه تلف شدن دام ها منجر شود.

حجت الاسلام محمد شیخی در جمع مردم کردکوی اظهار کرد: متاسفانه در گوشه و کنار شاهد ضعف در برخی ادارات هستیم که مشاهده این مسائل شایسته دولت در تراز اسلامی نیست، یک نمونه این مسئله انتشار کلیپی از تلف شدن دام های یکی از دامداران روستای چمن ساور کردکوی در فضای مجازی بوده است‌.

 

۲۰‌ زندانی جرایم‌ غیرعمد در گلستان آزاد شدند

ایرنا نوشت: ۲۰ زندانی جرائم غیرعمد به مناسبت شب شهادت حضرت موسی‌ابن‌جعفر (ع) توسط یک هیات مذهبی در گرگان مرکز استان گلستان آزاد شدند و به کانون خانواده‌های خود بازگشتند.

این افراد توسط مرکز نیکوکاری و هیات مذهبی مهدویون شهرستان گرگان همراه با برگزاری مراسم عزاداری این شب آزاد شدند.

در این مراسم که در شبستان امامزاده عبدالله شهر گرگان برگزار شد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیرکل امور اجتماعی استانداری، مدیران کل زندان‌ها، اوقاف و امور خیریه استان و جمعی از مدیران شهرستانی و خیران شرکت داشتند.

مدیر مرکز نیکوکاری و هیات مذهبی مهدویون گرگان گفت: امسال برای نخستین بار قرار بود که این هیات در سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) در جوار حرم مطهر این امام بزرگوار، موکب دایر و به زائران آن اطعام‌ دهد که به دلیل شیوع ویروس کرونا، سفر هیات محقق نشد.

 

رقابت ۱۴۳ رأس اسب برای کسب جایزه ۷ میلیاردی هفته شانزدهم مسابقات اسبدوانی+تصاویر

فارس نوشت: هفته شانزدهم مسابقات اسبدوانی فصل زمستان گنبدکاووس با شرکت ۱۴۳ راس اسب در دو روز پنجشنبه و جمعه بدون حضورت تماشاگران برگزار شد.

در روز اول هفته شانزدهم (پنجشنبه) در مجموع ۷۹ رأس اسب ثبت‌نام کردند که پنج رأس به دلایل فنی شرکت نکردند و ۷۴ رأس اسب با یکدیگر رقابت داشتند.

رقابت در دور اول اسب‌های +۳ ساله ، ترکمن، کلاس پنج به مسافت یک‌هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که «عبدالحلیم قبادی» با اسب «صحرا گل» زودتر از خط پایان گذشت و «سراج‌الدین اندروا» با اسب چیتاگز و «آرمین آق آتابای» با اسب «صولت خان سام» جایگاه دوم و سوم را کسب کردند.

 

خدمات رایگان دندان پزشکی به ۲۲۰ مددجوی کمیته امداد

باشگاه خبرنگاران نوشت: مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت : ۲۲۰ مددجوی تحت حمایت از خدمات رایگان دندان پزشکی بهره مند شدند .

عیسی بابایی گفت: در راستای طرح‌های غربالگری  در بخش بهداشت دهان و دندان و در قالب طرح "لبخند احسان" خدمات رایگان دندان پزشکی به مددجویان منطقه ۳ گرگان ارائه شد.

به گفته بابایی این خدمات بر اساس هماهنگی و تفاهم نامه با ستاد اجرائی فرمان امام (ره)، کانون خدمت رضوی در گلستان، دانشگاه علوم پزشکی و گروه جهادی شهید بابو محلی جلین، ارائه شد.

 

دستور استاندار برای اصلاح مصوبه عوارض شهرداری گرگان

مهر نوشت: فعال صنعت ساختمان گلستان از دستور استاندار گلستان برای اصلاح مصوبه عوارض شهرداری گرگان خبرداد و گفت: فعالان صنعت ساختمان خواستار بازنگری در مصوبه هستند.

سیدمحمد مرتضوی از بررسی مجدد مصوبه عوارض شهرداری گرگان با دستور استاندار گلستان خبرداد و اظهار کرد: پیرو مصوبه اخیر شهرداری و شورای شهر گرگان در خصوص افزایش عوارض که شاهد رشد چشمگیر و بعضاً غیرکارشناسی در برخی مناطق بودیم، باطرح موضوع در جلسه شورای مسکن به ریاست استاندار گلستان مقرر شد که موضوع در جلسات تخصصی مجدداً مورد بررسی و بر اساس سقف تورم موجود اصلاح و تعدیل قرار گیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار