رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس گفت: با هدف توسعه فضای سبز در اراضی ملی و مناطق روستایی و نیز گسترش پوشش زراعت چوب توزیع ۲۰۰ هزار اصله نهال رایگان به مردم، شوراها، دهیاران و کشاورزان این شهرستان آغاز شد.

امسال ۲۰۰ هزار اصله نهال رایگان در گنبدکاووس توزیع می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، فرشید رحمانی روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی (۱۵ تا ۲۱ اسفند) که در دانشگاه دولتی گنبدکاووس برگزار شد، افزود: توزیع نهال‌ها از گونه‌های مختلف از جمله "اکالیپتوس، داغداغان، صنوبر، سرو، سنجد تلخ و اقاقیا" همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: امسال بخشی از نهال‌های توزیع شده برای کاشت در حاشیه اراضی زراعی و زراعت چوب بوده که در مجموع مساحتی در حدود هزار هکتار را در بر می‌گیرد.

رحمانی همچنین با گرامیداشت هفته منابع طبیعی گفت: صیانت و نگهداری از این منابع که سرمایه ملی هستند وظیفه‌ای همگانی است و نیروهای منابع طبیعی به تنهایی قادر به صیانت از آنها نیستند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس افزود: برای جلوگیری از دست درازی به اراضی ملی توسط برخی افراد سودجو تاکنون برای ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی ملی در این شهرستان در راستای طرح کاداستر (تعیین محدوده و مالکیت اراضی)، سند مالکیت صادر شده است.

به گزارش ایرنا، قبل از این مراسم که با حضور فرماندار ویژه، برخی مدیران ادارات و نهادها، رییس و اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه گنبدکاووس برگزار شد، شرکت کنندگان مزار ۲ شهید گمنام این دانشگاه را عطرافشانی کردند.

شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس با پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع وسعت، ۳۴۱ هزار هکتار اراضی ملی و مرتع دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار