مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس گفت: در آستانه فرارسیدن خرید شب عید و با هدف تنظیم قیمت بازار روزانه ۳۲ تن گوشت مرغ‌ و تخم مرغ با قیمت دولتی برای مصرف مردم در این شهرستان توزیع می‌شود.

روزانه ۳۲ تن مرغ و تخم مرغ در گنبدکاووس توزیع می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ حبیب الله زارع روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با هماهنگی کارگروه نظارت بر بازار محصولات کشاورزی گنبدکاووس، روزانه توزیع گسترده گوشت مرغ گرم به میزان ۲۰ تن و قیمت هر کیلوگرم ۳۱۰ هزار ریال، مرغ منجمد ۲ تن به قیمت هر کیلوگرم ۲۰۰ هزار ریال و تخم مرغ به میزان حدود ۱۰ تن و قیمت هرکیلوگرم ۲۱۰ هزار ریال در شهرستان با قیمت مصوب تنظیم بازار در جریان است

وی افزود: ظرفیت کشتار روز واحدهای مرغ گوشتی گنبدکاووس ۷۰ تا ۸۰ هزار قطعه معادل حدود ۱۶۰ تن است که ۲۰ تن آن در این شهرستان مصرف شده  بقیه به سایر نقاط ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس ادامه داد: با وجود فعالیت ۱۸۱ واحد مرغداری با ظرفیت تولید سالانه ۶۶ هزار تن گوشت و ۱۱ واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۳۱۰ هزار قطعه، این شهرستان هم اکنون پنج درصد گوشت مرغ کشور را تامین می‌کند.

زارع ظرفیت تولید روزانه تخم مرغ شهرستان را حدود ۱۶۰ تن اعلام کرد و گفت: ۱۰ تن از این تخم مرغ مصرف روزانه مردم گنبدکاووس است و بقیه آن علاوه بر شهرهای مختلف استان گلستان به سایر نقاط کشور ارسال  می‌شود.

وی اظهارداشت: همچنین ۱۶۳ تن برنج هندی و ۶۳ تن شکر از بهمن ماه با قیمت مصوب طرح تنظیم بازار در شهرستان گنبدکاووس در حال توزیع است.

مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس گفت: همچنین شهرستان ۲۵ تن سهمیه سیب و پرتقال به عنوان میوه شب عید را دارد که تا چند روز آینده توزیع آن آغاز خواهد شد.

زارع افزود: بازرسان اتاق اصناف، صنعت، معدن و تجارت، حوزه بهداشت، جهادکشاورزی و بسیج با همراهی کارشناسان اتحادیه‌های صنفی ذیربط و تعزیرات حکومتی در قالب گشت‌های مشترک بر واحدهای صنفی نظارت دارند.

به گزارش ایرنا، در اجرای قانون انتزاع علاوه بر وظیفه تولید، کنترل و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی مانند "خبازان، برنج‌فروشان، خواربارفروشان، سم و بذر فروشان، قصابان، میوه و تره بار، مرغ فروشان و فروشندگان خوراک دام، طیور و آبزیان به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شد.

مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس گفت: از اول بهمن ماه تاکنون بیش از ۲۰۰ مورد بازرسی از واحدهای عرضه کننده محصولات کشاورزی توسط تیم‌های مشترک انجام شد و ۲۰ واحد متخلف از جمله توزیع کننده مرغ منجمد، نهاده‌های دامی و نانوایی‌ها به دلایل عرضه خارج از شبکه و رعایت نکردن قوانین به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.  

زارع بیان کرد: برای عید نوروز با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته در حوزه تامین و توزیع کالاهای اساسی مشکل خاصی در گنبدکاووس وجود ندارد و به اندازه کافی کالاهای اساسی شامل میوه، مرغ، گوشت، شکر و برنج موجود است.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت و دارا بودن ۱۶۱ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از شهرستان‌های مهم تولیدات این بخش در استان گلستان است و مجموع تولیدات دامی، زراعت و باغبانی آن سالانه به حدود یک میلیون تن می‌رسد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار