مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در نشست موسسان مهدهای کودک استان گفت: مهدهای کودک رکن اصلی آموزش و پرورش هستند.

مهدهای کودک رکن اصلی آموزش و پرورش هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، پیش از ظهر 15 اسفند ماه 1400 با حضور سیدرضا نظری مدیرکل آموزش و پرورش استان، نشست موسسان مهدهای کودک در سالن فرهنگ اداره کل برگزار شد.

نظری در این جلسه ضمن تبریک ایام و اعیاد شعبانیه گفت: بزرگان دین ما الگوهای بی بدیل و بی نظیری برای ما هستند و این اعیاد فرصت مغتنمی جهت نشان دادن ارادت قلبی به ائمه اطهار و برگزاری مراسم های مفرح و شاد است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در ادامه با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اظهار داشت: مهدهای کودک از زمانی که تحت نظارت آموزش و پرورش قرار گرفته اند بیش از پیش وارد حیطه آموزشی شده اند و اعتقاد ما بر این است که مهدهای کودک آینده سازان نظام جمهوری اسلامی ایران و مهم ترین رکن اصلی آموزش و پرورش هستند.

این مقام مسئول خاطر نشان ساخت: ما در مراکز مهدکودک باید نگاه مقام معظم رهبری را جاری و ساری نموده و از فرمایشات ایشان در جهت رشد و تربیت نوآموزان استفاد کنیم.

وی با توجه به نقش و جایگاه مهدهای کودک افزود: ما دغدغه مند پیگیری امور مهدهای کودک هستیم و انتظار داریم تا با استقرار کامل سازمان ملی تعلیم و تربیت، امور این مراکز به شکلی سازمان یافته تر و در چهارچوب کامل دستور العمل های آموزش و پرورش انجام شود.

نظری گفت: نقش موسسان و مربیان مهدهای کودک در شکل گیری شخصیت کودکان بسیار حائز اهمیت است از این رو همه این عزیزان باید نسبت به تربیت نوآموزان با حساسیت ویژه ای رفتار نمایند.

این مقام مسئول در خصوص محتوای آموزشی مهدهای کودک اذعان کرد: باید در این مراکز ضمن حفظ شادابی و نشاط، محتوای آموزشی پیوست فرهنگی و تربیتی داشته باشد زیرا محتوای مطلوب منجر به کاهش آسیب های روانی و (در ابعاد بزرگ تر) اجتماعی می شود.

شایان ذکر است در پایان، اعضای حاضر در جلسه در خصوص مشکلات و پیشنهادات به بحث و تبادل نظر پرداختند. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار