یونسی، مدیر مجتمع دخانیات گلستان با بیان این نکته که تمام مطالبات توتون کاران در سال جاری پرداخت شد، گفت: در سال زراعی که پشت سر گذاشتیم ۶۷۰ تن توتون در استان تولید شد.

تمام مطالبات توتون کاران امسال پرداخت شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ مهران یونسی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: گلستان از دیرباز با بیشترین میزان سطح کشت و تولید توتون یکی از مهمترین منابع کشت توتون در سطح ملی است.

وی ادامه داد: در این استان با توجه به تنوع اقلیمی و شرایط آب و هوایی خوشبختانه سه نوع توتون مرغوب اعم از ویرجینیا، بارلی و باسما کشت می‌شود.

مدیر مجتمع دخانیات گلستان ضمن یادآوری این نکته که کشت توتون نقش مهمی در اقتصاد و اشتغال گلستان ایفا می‌کند، افزود: امسال کشت توتون در سطح یک هزار و ۳۵۰ هکتار انجام شد و در این راستا با یک هزار و ۵۰۰ نفر توتون کار قرارداد منعقد شد که متاسفانه به دلیل شرایط نامناسب آب‌وهوا تولیدکنندگان توتون دچار ضرر و زیان زیادی شدند.

وی تولید توتون در سال جاری را ۶۷۰ تن اعلام کرد و گفت: خوشبختانه تمامی مطالبات کشاورزان که رقمی حدود ۲۸۰ میلیارد ریال بود، در سال جاری پرداخت شد.

یونسی ضمن اظهار امیدواری از اینکه با توجه به امکانات و ظرفیت‌های موجود، گلستان می‌تواند به جایگاه گذشته بازگردد، اظهار کرد: توتون کاران باتجربه و کادر مهندسی در مجتمع دخانیات و زیرساخت‌های مناسب باعث می‌شود تا کشت توتون در استان به خوبی انجام شود.

وی بابیان این نکته که گلستان از بهترین امکانات برای نگهداری و عمل‌آوری توتون برخوردار است، افزود: در استان بیش از دو هزار گرمخانه و ۲۰ هزار متر مربع سالن عمل‌آوری توتون داریم.

مدیر مجتمع دخانیات گلستان در خاتمه یادآور شد: مجتمع کارخانجات قرق یکی از بزرگترین مجتمع‌های عمل‌آوری و خشکانیدن توتون در سطح خاورمیانه است؛ این امکانات نشاندهنده پتانسیل گلستان در بخش پرورش توتون است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار