مدیرعامل بنیاد برکت ستاد فرمان اجرایی امام (ره) با انعقاد تفاهم نامه اقتصادی با استانداری گلستان از سرمایه گذاری هفت هزار میلیارد ریالی برای اشتغال ۱۵ هزار نفر در این استان طی سه سال آینده خبر داد.

سرمایه گذاری 7هزار میلیارد ریالی بنیاد برکت برای اشتغال ۱۵ هزار نفر در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، محمد ترکمانه در دیدار با علی محمد زنگانه استاندار گلستان اظهارداشت: بنیاد برکت جز مجموعه هایی است که در راستای رهنمود و  بیانات مقام معظم رهبری پیرو حل مشکلات محرومین و هزار روستا که فرمودند "چه‌قدر خوب است هزار نقطه آباد شود یا هزار مدرسه در کشور ساخته شود" در ۲۰ آذر ماه سال ۱۳۸۶ تأسیس شد تا به‌عنوان مجموعه‌ای برای توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته فعالیت نماید.

 ترکمانه افزود: بنیاد برکت در تمام روستاهای کشور مشغول فعالیت است و امروز با انعقاد این تفاهم نامه برای بیش از ۱۵ هزار نفر در گلستان فرصت َشغلی ایجاد می شود که ۷ هزار و ۸۰۰ نفر این اشتغالزایی مستقیم است.

وی بیان کرد: امیدواریم بعد از بهره برداری سایت تولید بیش از هزار و ۸۰۰ ماهی، سایت های دیگر شیلات در جاهای دیگر هم توسعه پیدا کند.

مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد : امکانات خوبی در این بنیاد برای محرومیت زدایی ایجاد شده و بیش از ۶۰ درصد طرح ها در حوزه کشاورزی است.

به گفته وی برای سال جاری شرایط خوبی مهیا شده و تا سال آینده با توجه به ظرفیت های ویژه منطقه تسهیلات ارزانی توزیع می کنیم که برای استان گلستان عدد خوبی از تسهیلات با تنفس بالا و کم بهره در نظر گرفته شده است.

استاندار گلستان در این ارتباط خاطرنشان کرد: برای محرومیت زدایی در شهرستان گمیشان که به عنوان منطقه هدف ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و بنیاد برکت هست  طرحی را با عنوان پرورش ماهی در قفس به صورت آزمایشی انجام داده بودند و ظرفیت شرکت های تعاونی و مردمان شریف این شهرستان  که در آنجا زندگی می کنند باید از مواهب و اقتصاد دریا برخوردار و بهره مند شوند و امیدواریم این راهبرد مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

علی محمد زنگانه بیان کرد: در ابلاغی که رئیس جمهور برای این استانداری صادر کرد انتظار است در حوزه شیلات، آبزی پروری و موضوعات مختلف در ارتباط با این حوزه مداخلات مناسبی صورت گیرد.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت ۲۸ شرکت تعاونی و برنانه هایی که برای آبزی پروری و زنجیره تکمیل در نظر گرفته شده یک تفاهم نامه چند جانبه به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان  بین استانداری، اداره کل شیلات و بنیاد برکت امضا شد که بعد اجرا به ۱۵ هزار فرصت شغلی منجر می شود که نیمی از آن مستقیم و باقی در زنجیره تکمیل و مکمل غیر مستقیم در اجرای زنجیره  ارزش فزوده است.

وی اظهار داشت: این پروژه استان را وارد مرحله جدیدی می کند که در ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت در حوزه کشاورزی و دامپروری هم پروژه های مشابهی در کشور اجرا می کنند قرار شد که در یک تیم کارشناسی مشترک بررسی ظرفیت های مشابه این پروژه داشته باشیم.

در زمان حاضر حدود ۷۰ سازه (نصب شده و در حال ساخت) قفس و پن در دریا وجود دارد که قفس های نصب شده ظرفیت تولید  ۲۵۰ تن ماهی در آبهای استان گلستان را دارد.

به گفته کارشناسان امر محدوده دریایی گلستان آمادگی تولید هشت هزار تن ماهی را دارد.

همچنین در گلستان بالغ‌بر ۷۵۰ مزرعه پرورش انواع ماهیان گرم آبی در سطح ۶ هزار و ۳۰۰ هکتار وجود دارد و با این حجم از تولید رتبه چهارم تولید ماهیان گرم آبی را در کشور به نام خود ثبت کرده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار