آیت الله نورمفیدی گفت: یکی از مسائلی که جزو دعوت پیامبر بزرگوار اسلام بود، عنایت به منابع طبیعی است.

توجه به منابع طبیعی دعوت پیامبر (ص) بود/ نحوه درست استفاده از طبیعت بین مردم فرهنگسازی شود

 

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» در دیدار مدیرکل منابع طبیعی گلستان، گفت: یکی از مسائلی که جزو دعوت پیامبر بزرگوار اسلام است مسئله عنایت به منابع طبیعی است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: خدا این زمین را برای ما آفریده و ما را از زمین آفریده است و ریشه و مادر همه ما زمین است.

 

وی با بیان اینکه خداوند متعال از ما خواسته است تا زمین را آباد کنیم و دست به تخریب آن نزنیم، ادامه داد: ما الان به جای آباد کردن تا می توانیم در حال تخریب کردن زمین هستیم که این مسئله درست نقطه مقابل دعوت پیامبر(ص) است.

 

آیت الله نورمفیدی خطاب به مدیرکل منابع طبیعی، گفت: شما متولی این کار هستید و باید به عنوان دعوت پیامبر (ص) و خواسته قرآن در ذهنیت مردم ببرید، اگر کار فرهنگی به این شکل انجام شود اثرگذار خواهد بود.

 

وی تاکید کرد: ما به جای خراب کردن باید این زمین را آباد کنیم و به مردم بگوئیم و مهمترین آن فرهنگسازی است، مردم ما نمی دانند آباد نگهداشتن زمین وظیفه خدایی آنهاست و خدا خواسته است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان اظهارداشت: همه کارمندان این نهاد باید بین مردم بروند و فرهنگسازی کنند تا می توانند این زمین را آباد و سبز کنند و نحوه استفاده کردن از طبیعت را آموزش دهند.

 

وی گفت: مسائل زندگی و منابع طبیعی را عمیقانه ببینید نه سطحی، اگر آن را سطحی ببینید برای 50 سال دیگر نابود خواهد شد.

 

آیت الله نورمفیدی ریشه ای نگاه کردن به مسائل منابع طبیعی را مهم خواند و افزود: در برابر فرهنگسازی حفظ منابع طبیعی وظیفه شرعی همچون نماز خواندن دارید و این فرهنگ ها را باید روحانیون هم این چنین در جامعه منتقل کنند و از زبان دین با مردم صحبت کنند.

 

وی با بیان اینکه همه آنچه را که امروز علم به آن رسیده در آیات و روایات وجود داشته است، گفت: برخی نکات تکلیف شرعی است نه تکلیف اداری و دولتی شما مسئولان، ما حق نداریم تخریب کنیم بلکه باید به فرهنگ و ذهنیت مردم برود.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: منابع طبیعی زمین ها را آباد نگه دارد و به بیابان زدایی و آبخیزداری و زراعت چوب توجه کند تا در آینده تاریخ شما را زیر سوال نبرد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار