حجت‌الاسلام تقوی گفت: در سال گذشته نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع‌آوری شد و امیدواریم امسال بیشتر از این مقدار جمع آوری شود.

پیش‌بینی جمع‌آوری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور

 گزارش گلستان ۲۴؛ «حجت‌الاسلام سید رضا تقوی» امروز(یکشنبه ۳ شهریور) در همایش زکات استان گلستان اظهار کرد: همانطور که علما پاسدار ارزش‌ هستند همه ما باید حفاظت از مرزهای طبیعت زنده استان را در دستور کار قرار دهیم و تخریب منابع طبیعی تخریب سلامتی و محیط‌زیست استان و تخریب حوزه غذایی و امنیت غذایی مردم است.

 


رئیس شورای عالی زکات کشور ادامه داد: استان گلستان از دیرباز در حوزه کشاورزی و تولیدات دامی پیشگام بوده و جزو استان‌های برتر در حوزه پرداخت زکات در کشور به‌شمار می‌رود.

 


حجت‌الاسلام تقوی بیان کرد: در زکات بخشی از مال در مسیر کمک به مستضعفان و نیازمندان هزینه می‌شود و فرهنگ اسلامی ما به گونه‌ای است که باید به این مهم توجه کنیم که در جامعه ای که فقر حاکم باشد دین نیست.

 


وی با بیان اینکه باید از فقر به خدا پناه ببریم، گفت: نظام اسلامی نخستین جهت‌گیری که دارد این است که زندگی مردم را در حد عادلانه تامین کند و یکی از برنامه‌های فقر زدایی زکات است.

 


رئیس شورای عالی زکات کشور خاطرنشان کرد: انسان با پرداخت زکات می‌تواند تقرب به خدا پیدا کند و یکی دیگر از پیام‌های حکم زکات وجهه انسانی و حکم شرعی است.

 


حجت‌الاسلام تقوی یادآور شد: زکات انسان را به خدا نزدیک می‌کند و این پیام عرفانی زکات است، زکات جنبه سیاست نیز دارد و با زکات باید بتوانیم محبت‌ها را افزایش دهیم.

 


وی افزود: نظام اسلامی به ارزش‌های اسلامی توجه دارد و لذا کارهایی که به اسلام لطمه می‌زند و زیر پوشش اسلام انجام می‌شود مورد تائید ما نیست.

 

رئیس شورای زکات کشور بیان کرد: زکات را می‌توانیم در راه آزادی انسان‌ها و حمایت از جبهه مقاومت هزینه کرد.

 

حجت‌الاسلام تقوی گفت: در سال گذشته نزدیک به ۴۰۰  میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شده و امسال امید داریم جمع‌آوری زکات از این رقم بیشتر شود.

 

وی از رشد زکات در کشور خبر داد و گفت: از ۹ موردی که زکات به آن تعلق می‌گیرد هفت مورد آن در بخش کشاورزی است و باید کشاورزی را تقویت کنیم.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار