نایب رییس شورای اسلامی شهر گرگان با انتقاد از روند حاکم بر تصمیم‌گیری در خصوص مسایل کلان شهری گفت: مدیران شهرداری و اعضای پارلمان شهری گرگان به مسائل کارشناسی و تخصصی توجهی ندارند که ادامه این رویکرد برای شهر فاجعه‌آفرین است.

مدیران شهری گرگان به مسائل کارشناسی و تخصصی توجهی ندارند

به گزارش گلستان ۲۴؛ عیسی مهری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارداشت : در ۶ ماه نخست شورا و صد روز ابتدایی فعالیت شهردار مشخص شد که توجه به مباحث کارشناسی و تخصصی در اولویت قرار ندارد که ادامه این رویکرد تبعات و خسارت‌های زیادی برای شهر و شهروندان خواهد داشت.

وی افزود: عمده ترین تصمیمات شهر گرگان که باید بر اساس تخصص و کارشناسی اتخاذ شود در قالب لوایح به صحن ارائه می شود که فرصت لازم برای بررسی های کارشناسانه آن‌ها فراهم نیست.

نایب رییس شورای اسلامی شهر گرگان تصریح کرد: اتکا به نظرات کارشناسی در مدیریت شهر از جمله مباحثی بود که بارها و بارها از سوی تک تک اعضای شورا به آن اشاره شد اما شاهد آن هستیم که از این مسائل غفلت می‌شود.

مهری اضافه کرد: اگر در بررسی لوایح و تصمیمات برای شهر و ترسیم پروژه های عمرانی و گردشگری از اهل فن و تخصص بهره بگیریم هزینه‌های مدیریت شهری کاهش می‌یابد و پروژه هایی برای شهر اجرا و برنامه ریزی می شود که دردهای مردم را کاهش دهد.

وی ادامه داد: لوایحی مانند تخصیص قیر و میلگرد و لایحه عوارضی حوزه ساختمان از مصداق‌های بارز بی توجهی به نظرات کارشناسی است وقتی در شورای اسلامی شهر کمیسیون‌های تخصصی ایجاد شده باید به تصمیمات کمیسیون های شورا اعتماد کرد.

وی خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر و مدیران شهری باید بپذیرند که اتکا به موارد تخصصی بهره وری و ثمر در بخشی پروژه ها را افزایش می دهد.

مهری بیان کرد در قضیه لایحه تعیین عوارض ساختمان به بررسی ها و نظرات کارگروه تخصصی عمران در شورای شهر بی‌توجهی شد و ثمره آن ایجاد موضع‌گیری‌های تند فعالان صنعت ساختمان، رسانه‌ها و در نهایت مدیران بالادستی بود که مقرر شد در این لایحه بازنگری گردد.

وی اظهارداشت: بازنگری در مصوبات پارلمان شهری رویکرد جالبی نیست و نباید چیزی را مصوب کنیم که مجبور به بازنگری در آن شویم.

مهری گفت: لایحه عوارض ساختمان شهرداری بزرگترین شاهکار مدیریت شهری محسوب می شود رشد ۵۵ تا ۱۰۰ درصدی عوارض حوزه ساختمان بیانگر آن است که توجهی به نظرات کارشناسی نشده است. در حالی که کل کشور به دنبال کاهش و کم کردن هزینه های ساخت واحدهای مسکونی هستند شهرداری گرگان لایحه‌ای به پارلمان شهری ارائه داد که بر اساس آن قیمت تمام شده واحدهای مسکونی رشد محسوسی خواهند داشت که این موضوع با سیاست‌های دولت در تناقض است.

وی افزود: ۲ برابر شدن بودجه سال آینده مدیریت شهری کار خوبی است اما این رویکرد باید بر اساس واقعیت های شهر و توانمندیهای گرگان شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار