مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: دولت تنها به فضاهای مسقف مراکز سرمایه گذاری در مرکز لجستیک راه آهن شمال شرق دو سند خواهد داد.

صدور سند برای فضاهای مسقف در مرکز لجستیک راه آهن اینچه برون

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالرحیم لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه آزاد به گلستان واگذار شده که آن را در استان تعریف و اماکنی که برای فعالیت‌های اقتصادی پتانسیل داشت با مشورت جمعی مشخص شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: هم اکنون برای اینکه سند تحویل داده شود اصلاحات هندسی در حال انجام است تا در ادامه کسی برای مسائل تعارضی به ما مراجعه نکند.

وی بیان کرد: تمامی عرصه‌های مستثنیات را از این مناطق حذف و پروژه‌هایی همچون پتروشیمی، پسماند، شهرک اهزار هکتاری اترک و مرکز لجستیکی راه‌آهن را به عنوان مناطق اقتصادی واگذار کردیم.

لطفی اضافه کرد: هم اکنون مشکلی در خصوص واگذاری سند و ورود سرمایه‌گذاران به مرکز لجستیکی راه آهن اینچه‌برون وجود ندارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: منطقه راه آهن جزو منطقه آزاد محسوب شده و احتمالاً به صورت قانون منطقه آزاد اداره خواهد شد.

وی ادامه داد: اداره کل راه‌آهن با ما اختلاف داشت زیرا به دنبال گرفتن سند بود و دولت در قانون افزایش بهره‌وری، یک نکته اضافه کرده که تنها به قسمت‌های مسقف سند داده می‌شود و اگر خارج از حق بهره وری باشد باید از دولت اجازه گرفته شود که آیا براساس سیاست‌های دولت است یا خیر؟

لطفی بیان کرد: اداره کل منابع طبیعی به ازای فضای مسقف به منطقه لجستیک سند خواهد داد و هم اکنون این مشکل بین دو دستگاه حل شده است و کارها به نحو احسن انجام خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار