عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

آغاز اجرای مصوبه سفر رییس جمهور پس از ۷۲ ساعت؛ صدای پای آب به خلیج گرگان رسید

ایرنا نوشت: ۷۲ ساعت از سفر رییس جمهور به گلستان ، بازدید میدانی مجریان پروژه و عملیات به‌روزرسانی نقشه‌های هیدروگرافی خلیج گرگان در محدوده کانال‌های چپاقلی و آشوراده برای اجرای مصوبه لایروبی ۲ میلیون متر مکعب از رسوبات این پهنه آبی آغاز شد .

مدیرکل بنادر و دریانوردی گلستان گفت: بر اساس آخرین برآوردها، میزان رسوب برداری در کانال چپاقلی یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب و در کانال آشوراده  ۸۰۰ هزار متر مکعب برآورد شده است.

 الهیار اسعدی در خصوص ابعاد و عمق و طول این رسوب برداری اظهار داشت : با توجه به تحولات مستمر خلیج گرگان و پسروی مداوم آب، عملیات بروزرسانی نقشه های هیدروگرافی منطقه آغاز شده تا مشخصات مسیر رسوب برداری به دقت مورد ارزیابی قرار بگیرد.

 

بیمارستان آزادشهر سالهاست متخصص بیهوشی ندارد

برنا نوشت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان برای بازگرداندن متخصص بیهوشی به بیمارستان آزادشهر و بهبود وضعیت این بیمارستان قول مساعد داد.

سعید گل فیروزی در بازدید از تنها بیمارستان شهرستان آزادشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به محدودیت فضای فیزیکی بخش اورژانس این بیمارستان مقرر شد گسترش این فضا بررسی شود و با توجه به موارد موجود نسبت به ساخت و اضافه شدن فضای جدیدی به بخش اورژانس اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی افزود: در قسمت آنکالی تخصصی رشته بیهوشی روزهای زیادی را بیمارستان با مشکل مواجه بود که از معاونت درمان خواسته شد تا این مشکل پیگیری شود.

 

یغمای فرهنگ و هنر در پیاده رو/ شهرفروشی در گرگان پایانی ندارد

مهر نوشت: در آستانه عید نوروز، مدیران شهری گرگان با اجاره بخشی از پیاده رو پارک شهر به نمایشگاه صنایع دستی و سوغات موافقت کرده و این امر انتقاد سایر اصناف را در پی داشته است.

همه ساله در آستانه فرارسیدن نوروز با هدف تأمین بخشی از نیازمندی‌های مردم، نمایشگاه‌های مختلف عرضه و فروش کالا در سطح شهرها برپا می‌شود.

در همین راستا در کنار برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مایحتاج شب عید، غرفه‌های سوغات و صنایع دستی هم برپا بوده و باید مجوزات اخذ و تمهیدات لازم هم در نظر گرفته شود.

یکی از مهم‌ترین نکات در برگزاری این نمایشگاه‌ها استفاده از ظرفیت و توان تولیدکنندگان بومی بوده تا بتوانند درآمد خوبی از بازار شب عید کسب کنند.

 

روزانه ۳۲ تن مرغ و تخم مرغ در گنبدکاووس توزیع می‌شود

ایرنا نوشت: مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس گفت: در آستانه فرارسیدن خرید شب عید و با هدف تنظیم قیمت بازار روزانه ۳۲ تن گوشت مرغ‌ و تخم مرغ با قیمت دولتی برای مصرف مردم در این شهرستان توزیع می‌شود.

حبیب الله زارع اظهارداشت: با هماهنگی کارگروه نظارت بر بازار محصولات کشاورزی گنبدکاووس، روزانه توزیع گسترده گوشت مرغ گرم به میزان ۲۰ تن و قیمت هر کیلوگرم ۳۱۰ هزار ریال، مرغ منجمد ۲ تن به قیمت هر کیلوگرم ۲۰۰ هزار ریال و تخم مرغ به میزان حدود ۱۰ تن و قیمت هرکیلوگرم ۲۱۰ هزار ریال در شهرستان با قیمت مصوب تنظیم بازار در جریان است

وی افزود: ظرفیت کشتار روز واحدهای مرغ گوشتی گنبدکاووس ۷۰ تا ۸۰ هزار قطعه معادل حدود ۱۶۰ تن است که ۲۰ تن آن در این شهرستان مصرف شده  بقیه به سایر نقاط ارسال می‌شود.

 

۱۰۰ نفر به میز ارتباطات مردمی وزارت ارشاد در گلستان مراجعه کردند

شبستان نوشت: رعیت از مراجعه حدود یکصد نفر به میز ارتباطات مردمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان گلستان خبر داد.

«محمد رعیت» گفت: در راستای سفر روز (جمعه 13 اسفند) رئیس جمهور و هیئت دولت به استان، میز ارتباطات مردمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدت دو روز در روزهای پنج شنبه و جمعه (12 و 13 اسفند) در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برپا شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: در این مدت، «اصغر امیرنیا»، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نماینده تام الاختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور پاسخگویی به مشکلات مردم در میز ارتباطات مردمی مستقر در ارشاد گلستان حضور یافت.

 

۱۱۱ طرح زیربنایی و عمرانی رهاورد سفر رئیس جمهور به گلستان

مهر نوشت: استاندار گلستان گفت که رهاورد سفر رئیس جمهور به استان ۱۱۱ طرح زیربنایی، عمرانی، اقتصادی وخدماتی با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان است.

علی محمد زنگانه اظهارکرد: رهاورد سفر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به گلستان ۱۱۱ طرح زیربنایی، عمرانی، اقتصادی وخدماتی با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان است.

استاندار گلستان افزود: میزان سرمایه‌گذاری این طرح‌ها به اندازه ۱۰ سال بودجه عمرانی گلستان در سال های گذشته است.

وی با بیان این که بخش کشاورزی بیشترین طرح و میزان سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص داده است، گفت: احیای خلیج گرگان، اجرای طرح گردشگری آشوراده ، ساخت پتروشیمی، تکمیل سدنرماب چهل چای مینودشت، تداوم اجرای طرح زهکشی، اتصال راه آهن اینچه برون- آزادشهر به شاهرود، ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی پنج آذر گرگان از مهم ترین طرح های مصوب سفر رئیس جمهور به گلستان است.

 

۵۳۰ گروه جهادی در گلستان با بنیاد احسان همکاری می‌کنند

ایرنا نوشت: مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در گلستان گفت: ۵۳۰ گروه خیریه و جهادی در این استان با بنیاد احسان همکاری می‌کنند و از این ظرفیت برای ارایه خدمات به اقشار نیازمند و محرومیت‌زدایی و توسعه منطقه استفاده می‌شود.

محمد مهدی سلمان زاده افزود: با مشارکت این گروه های جهادی در ایام شیوع ویروس کرونا  و با اجرای هفت مرحله رزمایش بنیاد احسان، حدود ۲۳۰ هزار بسته معیشتی و پروتئینی و ضدعفونی به ارزش ۴۵۰ میلیارد ریال میان خانوارهای نیازمند استان توزیع شد.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت گروه های خیریه و جهادی به صورت تخصصی از جمله در حوزه عدالت آموزشی، سلامت، امدادی، بانوان و مساجد و ساماندهی و آموزش در برنامه سال آینده ستاد اجرای فرمان حضرت امام (ره) گلستان قرار دارد.

 

اعتراف یک سارق به ۱۶۰ فقره سرقت سیم و کابل در گرگان

باشگاه خبرنگاران نوشت: فرمانده انتظامی گلستان از دستگیری یک سارق و اعتراف او به ۱۶۰ فقره سرقت خبر داد.

سردار سعید دادگر گفت:  بدنبال وقوع چندین فقره سرقت کابل برق در گرگان، رسیدگی به موضوع در دستورکار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او گفت: بررسی‌های تخصصی پلیس آغاز شد و ماموران حین گشت زنی هدفمند در نقاط جرم خیز به یک دستگاه پژو پارس مشکوک و طی عملیاتی آن را متوقف کردند.

به گفته فرمانده انتظامی گلستان  مقادیر زیادی کابل مسروقه از خودرو متهم کشف شد و او در تحقیقات پلیس به ۱۶۰ فقره سرقت سیم و کابل برق در گرگان با همدستی ۳ نفر دیگر اقرار کرد.

 

خدمات کم نظیر سپاه در کمک به محرومان

صدا و سیما نوشت: سپاه پاسدران انقلاب اسلامی علاوه بر تامین امنیت پایدار و دفاع از نظام اصلی خدمات کم نظیری به محرومان داده است.

سپاه پاسداران وبسیج مردمی خدمات زیادی در حوزه های امنیتی ،رفاهی و اجتماعی و سازندگی به مردم مناطق محروم ارائه کرده اند.

تهیه جهیزیه و ایجاد شرایط ازدواج آسان ،تهیه  و توزیع  بسته های معیشتی از جمله فعالیت های سپاه پاسداران علی آباد کتول  در دوره  کرونا است.

 

اعتبار مصوبات سفر رییس جمهور به اندازه بودجه چند سال گلستان است

ایرنا نوشت: استاندار گلستان با اشاره به مصوبه ۲۵۰ هزار میلیارد ریالی هیات دولت در سفر جمعه گذشته به استان گفت: اعتبارات این سفر به اندازه بودجه چندین سال گلستان است.

علی محمد زنگانه روز دوشنبه همزمان با سالروز ولادت حضرت عباس (ع) و روز جانباز در دیدار با جمعی از جانبازان قطع نخاعی گلستان افزود: هیاهوی بی مورد برخی پروژه های سفر ریاست جمهوری به گلستان توسط رسانه‌های بیگانه نشان از درستی اقدامات هیات دولت در رسیدگی به مشکلات استان است.

وی بیان کرد: تلاش ما احقاق حق مردم گلستان است و حتی در حضور رییس جمهور نیز مطالبات مردم را مطرح کردیم و پیگیر حقوق شهروندان استان هستیم.

 

بی‌توجهی به تزریق واکسن کرونا پذیرفتنی نیست/ ۴۰ هزار نفر هنوز دوز سوم واکسن را تزریق نکردند

ایسنا نوشت: فرماندار کلاله با بیان اینکه متأسفانه حدود ۴۰ هزار نفر برای دریافت مرحله سوم واکسن کرونا مراجعه نکردند، گفت: این مسئله پذیرفتنی نیست.

فرهاد شیبک در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای شهرستان کلاله بر تأکید بر ضرورت تکمیل هر سه دوز واکسن کرونا، اظهار کرد: گفت: متأسفانه با وجود سرایت بالای ویروس منحوس کرونا و تأثیر واکسن برای مقابله و پیشگیری از ابتلا به این بیماری هنوز برخی از افراد اعتقادی به واکسن ندارند و برای تزریق واکسن اقدام نمی کنند.

 

۴ شهر گلستان کتابخانه ندارند/ اعتبار ۹۰ میلیاردی برای توسعه کتابخوانی

برنا نوشت: مدیر کل کتابخانه های استان گلستان گفت: از اعتبار ۹۰ میلیاردی سفر رئیس جمهور به گلستان برای توسعه کتابخوانی خبر داد.

عبدالحی میرزاعلی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد : ۲۴۳ هزار عنوان کتاب و بیش از ۲۰ میلیون مقاله علمی، فرهنگی، اجتماعی در کتابخانه های استان وجود دارد که علاقه مندان به صورت رایگان می توانند استفاده کنند.

میرزاعلی افزود: همکاران ما دوران سخت و تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کردند و با استفاده از نرم افزارها و فضای مجازی و با تولید محتوا و نشست‌های کتابخوانی و ارائه کتاب،  مردم را به کتابخوانی دعوت می کردند.

وی با اشاره با اینکه گلستان دارای ۷۳ کتابخانه می باشد، تصریح کرد: ۶۱ کتابخانه تخت نظر نهاد کشور و ۱۲ باب کتابخانه مشارکتی است که با نهاد کشور و استان مشارکت و همکاری دارند.

 

مرکز پیشگیری و کنترل سرطان ایران در گلستان راه‌اندازی می‌شود

تسنیم نوشت: رئیس مرکز پیشگیری و کنترل سرطان کشور گفت: مرکز پیشگیری و کنترل سرطان ایران (آسا) به زودی در استان گلستان افتتاح خواهد شد.

قربانعلی روشنی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: این موسسه صبح روز شنبه 21 اسفندماه با حضور مسئولان کشوری و استانی مانند موسوی رئیس پژوهشکده بیمارستان شریعتی و جمعی از خیّران در سالن جامعه المصطفی گرگان افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه، این موسسه یک مرکز ملی و دارای مجوز از وزارت کشور است، افزود: مرکزیت این موسسه در شهر گرگان خواهد بود و به دنبال آن هستیم در 2 سال آینده در استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و اصفهان نیز مرکز فعال داشته باشیم.

 

کاهش شمار بیماران کرونایی در بیمارستان های گلستان

صدا و سیما نوشت: شمار بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان های گلستان امروز 23 نفر از روز گذشته کمتر بود.

کاهش شمار بیماران کرونایی در بیمارستان های گلستانبه گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: امروز ۳۵۱ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۸۷ نفرآن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده اند.

سعید گل فیروزی افزود: از این تعداد بیمار ۴۴ نفر نیز برای سهولت در تنفس از ونتیلاتور استفاده می‌کنند.

 

چه‌کسی نخستین‌بار صحیفه سجادیه را به ایران کنونی آورد؟

فارس نوشت: امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به اینکه نخستین‌بار صحیفه سجادیه به ایران کنونی و منطقه جرجان آورده شد وگفت: باید گنبدکاووس یا جرجان زمین را «پایتخت مناجات» و «صحیفه سجادیه» نامگذاری کرد.

صالح محبی امشب در حاشیه مراسم آیین تجلیل از عوامل برگزاری کنگره یحیی بن زید (ع) در امامزاده یحیی بن زید (ع) اظهار کرد: با هدف ترویج فرهنگ صحیفه سجادیه و فرهنگ زیارت در کنار مراسم تجلیل از عوامل برگزارکننده کنگره یحیی بن زید (ع) صحیفه خوانی هم برگزار شد.

وی تصریح کرد: مراسم افتتاحیه کنگره ملی یحیی بن زید (ع) در ماه گذشته با حضور میهمانان داخلی و خارجی و  برخی از مسوولان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در حرم مطهر یحیی بن زید (ع) برگزار شد و امشب مراسم اختتامیه این کنگره در قالب تجلیل از عوامل برگزارکننده برگزار شد.

 

تکمیل کتابخانه‌های نیمه تمام گلستان به هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

ایرنا نوشت: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان گفت: تکمیل طرح‌های نیمه تمام و آغاز ساخت چند کتابخانه‌ جدید در این استان به هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار احتیاج دارد که امیداویم بخشی از این اعتبار از محل مصوبات سفر هیات دولت به گلستان پرداخت شود.

آخوند عبدالحی میرزاعلی اظهار داشت: تکمیل کتابخانه های آق قلا، سرخنکلاته، کتابخانه مرکزی ، ۲ کتابخانه سیار در غرب و شرق استان، کتابخانه عمومی شهرهای کردکوی، نوده‌خاندوز و نگین شهر، طرح های نیمه تمام کتابخانه‌ای گلستان است.

وی بیان کرد: از میان این طرح‌ها، کتابخانه شهرهای آق قلا و سرخنکلاته در سیل سال ۹۸ تخریب شد و در انتظار تخصیص بودجه برای نوسازی است.

 

تخریب بناهای غیرمجاز دستگاه های دولتی در زیارت

برنا نوشت: دادستان گرگان از تخریب بناهای غیرمجاز دستگاه های دولتی در حریم رودخانه زیارت با ورود دادستانی خبر داد.

محمود اسپانلو اظهار کرد: ۱۶ هزار متر مربع از حریم و بستر رودخانه در محور جنگلی ناهارخوران گرگان با پیگیری دستگاه قضایی استان گلستان آزادسازی شد.

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان هفته پیش با مسئولان ۱۰ دستگاه دولتی برای عقب نشینی از حریم و بستر رودخانه زیارت گرگان درمحور ناهارخوران اتمام حجت کرده بود.

محمود اسپانلو گفت: امروز با تخریب آخرین بنای غیرمجاز دولتی، ۱۶ هزار مترمربع از حریم و بستر رودخانه زیارت در محور ناهارخوران آزادسازی و در دسترس عموم مردم قرار گرفت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار