عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

روستای زیارت گرگان در تسخیر ساخت و ساز غیرمجاز

ایرنا نوشت: ساخت و ساز غیرمجاز در اکوسیستم بکر روستای زیارت گرگان به یکی از مهمترین دغدغه علاقه‌مندان محیط زیست و طبیعت تبدیل شده که با وجود تلاش‌های فراوان دستگاه قضایی برای تخریب بناهای غیرمجاز، این معضل همچنان ادامه دارد.

 

آیا دکتر رئیسی با مدیران فعلی می‌توانند به آرمان‌های تحولی خود دست یابند؟

فارس نوشت: مردم همواره می‌پرسند که آیا جناب آقای دکتر رئیسی می‌توانند (با این منابع انسانی در بدنه طولی دولت که تعهدشان نبست به ایشان محل تردید است) به آرمان‌های تحولی خود دست یابند و در برابر مردمی که با انتخاب ایشان تغییر را ایجاد کردند و منتظر تحول محسوس‌اند سربلند شوند.

نگارنده معتقد است که مردم در تغییرات از رئیس دولت جلوتر بوده و گوی سبقت را از ایشان ربوده‌اند زیرا در انتخابات ریاست جمهوری اراده کرده تا در نظام اداره کشور تغییر فاحش و معناداری را رغم زنند که الحق والانصاف خواسته خود را محقق ساختند و جناب رئیسی را برگزیدند تا بلکه تحولی در اقتصاد، و رفع بیکاری، فقر، ظلم و تبعیض ایجاد شود.

پس از تغییر دولت غیرانقلابی، غیرمردمی لیبرال‌زده دوازدهم، انتظار می‌رفت تا تحولی چشمگیر اتفاق بیافتد و در دوران مانور مدیریت (که بین شش ماه تا ۹ ماه و در نهایت یکسال پیش‌بینی می‌شود) هنوز مردم برغم تلاش‌های درخور تحسین رئیس جمهور رئیسی، تحول چشمگیری را مشاهده نمی‌کنند.

تاکیدا یادآور می‌شوم از انصاف بدور است که انکار کنیم جناب رئیس جمهور رییسی به دنبال تحول نبوده باشد.

 

شهروندان گنبدی در مصرف آب صرفه‌جویی کنند

ایرنا نوشت: مدیر امور آب و فاضلاب منطقه گنبدکاووس گفت: شهروندان گنبدی در صورت تداوم مصرف افزایشی آب به‌ طور قطع در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروز با قطعی آب مواجه خواهند شد.

حسین سعیدی راد اظهارداشت: حجم فعلی مخازن ذخیره آب آشامیدنی گنبدکاووس ۳۵ هزار متر مکعب است و با وجود قرارداشتن در فصل زمستان این روزها با توجه به افزایش مصرف مردم برای شست و شو  و نظافت خانه‌ها حجم آب کاهش چشمگیری یافته است.

وی با تاکید بر اینکه آب شرب فقط برای مصارف ضروری مانند پخت غذا، نوشیدن و استحمام است از مردم خواست از این آب برای شستشوی فرش، قالی، موکت و ماشین استفاده نکنند و انجام آن را به قالی شویی و کارواش بسپارند.

 

طرح ۱۵ سال به زمین مانده پتروشیمی گلستان در مسیر راه‌اندازی قرار گرفت/ تعامل دستگاه قضا و دولت جواب داد

فارس نوشت: در کمتر از سه ماه با تعامل و هماهنگی قوه قضاییه و قوه مجریه، طرح پتروشیمی گلستان که از ۱۵ سال پیش تاکنون بر زمین مانده است، در مسیر تکمیل و راه‌اندازی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: پس از پیگیری‌های قضایی برای رفع مشکل پتروشیمی گلستان، رئیس جمهور هم در سفر چند روز پیش هیئت دولت به گلستان، دستور ویژه  به وزیر نفت برای راه‌اندازی پتروشیمی گلستان صادر کرد.

حیدر آسیابی اظهار کرد: «مرتضی شاه‌میرزایی» معاون وزیرنفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در تماس تلفنی اعلام کرد با دستور وزیر نفت تا پایان اسفند یک شرکت سرمایه‌گذار که اهلیت لازم برای اجرای طرح‌های پتروشیمی دارد برای مذاکره و تکمیل این طرح به دادگستری گلستان معرفی و راهی استان می‌شود.

 

امام جمعه گرگان: مسوولان گلستان مصوبات سفر استانی رییس جمهور را پیگیری کنند

ایرنا  نوشت: نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: مدیران ارشد استانی و عوامل اجرایی باید برای رشد و توسعه این استان پیگیر مصوبات سفر استانی رییس جمهور به این استان باشند.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته گرگان اظهار داشت: برای اجرایی شدن آن مصوبات نیاز است همه دست به دست هم دهند و از حرفهای حاشیه‌ای پرهیز کنند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: از پشت میز نشستن و حرف زدن‌های بی‌خودی کاری پیش نمی‌رود و  مسوولان باید برای اجرایی شدن مصوبات سفر وارد میدان شوند.

 

یک کشته و دو مصدوم در سانحه رانندگی کمربندی گرگان

صدا و سیما نوشت: بر اثر برخورد یک خودروی تویوتا کمری با پل عابر پیاده روبروی شهرک شهریار گرگان یک نفر جان باخت و دو نفر مصدوم شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: پیش از ظهر امروز یک خودروی تویوتا کمری از سمت کمربندی به سمت میدان معلم گرگان در حرکت بود که ناگهان با پایه پل عابر پیاده روبروی شهرک شهریار با سرعت زیاد برخورد کرد و یکی از سر نشینان آن در دم جان باخت و دو نفر دیگر زخمی شدند.

موسی الرضا صفری گفت : نیرو‌های عملیاتی ایستگاه چهار آتش نشانی و خدمات ایمنی گرگان پس از آگاهی از وقوع حادثه به محل اعزام شدند و توانستند دو نفر از سرنشینان را که در خودرو محبوس شده بودند نجات دهند.

 

امام جمعه گنبدکاووس: سفر رییس جمهور دستاوردهای خوبی برای گلستان داشت

ایرنا  نوشت: امام جمعه گنبدکاووس گفت: در سفر استانی رییس جمهور به گلستان در زمینه های مختلف از جمله موضوع آب در شرق استان و سد نرماب، منطقه آزاد تجاری و خلیج گرگان تصمیمات خوبی گرفته شده است.

حجت الاسلام محمود ترابی در نماز جمعه این هفته گنبدکاووس اظهارداشت: در این سفر پربرکت هیات دولت به گلستان در بحث موضوعات زیربنایی و راهبردی استان تصمیمات عاقلانه‌ همراه با بودجه‌های خوب اتخاذ شد.

وی با اشاره به شهادت ۲ شهید مدافع حرم توسط رژیم غاصب صهیونیستی، بیان کرد: بر اساس بیانیه سپاه انتقام سختی در راه است اما زمان، مکان و چگونگی آن اعلام نشده به این معنی که این رژیم همواره شمشیر انتقام را بالای سرش آویزان می‌بیند و در هر حادثه اولین گمانه‌زنی‌اش انتقام ایران است.

 

گالیکش؛ حادثه‌خیزترین شهر گلستان نیازمند اعتبارات ویژه برای جلوگیری از روان‌آب‌ها

فارس نوشت: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گالیکش گفت: این شهرستان یکی از حادثه‌خیزترین و بحرانی‌ترین شهرستان‌های استان در حوادث طبیعی بوده و نیازمند توجه و اعتبارات ویژه برای کنترل و جلوگیری از روانآب‌ها در سیلاب‌های ناگهانی است.

صفر سیجانی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: به منظور جلوگیری از تخریب و فرسایش خاک، مدیریت و کنترل سیلاب‌های ناگهانی سازه‌ها و سرشاخه گیرهایی در حوزه آبخیر «اوغان» و دوغ انجام شده که این سازه‌ها و سرشاخه گیرها از ورود صدها مترمکعب رسوبات و چوب‌آلات سیل آورده به مناطق پایین‌دست جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: این سازه‌ها همچنین موجب کنترل روان‌آب‌ها، افزایش ذخیره آب در خاک، تقویت پوشش گیاهی و افزایش زمان تمرکز و کاهش پیک سیلاب می‌شود.

 

تعداد بیماران کرونایی گلستان ماه گذشته ۴۵ درصد کمتر شد

ایرنا نوشت: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تاکید بر ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی گفت: در نتیجه توجه بیشتر شهروندان به توصیه‌ها، تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان با کاهش ۴۵ درصدی نسبت به ماه گذشته به ۲۸۳ نفر رسید

سعید گل‌فیروزی اظهار داشت: از مجموع بستری‌های مبتلا به کرونا در گلستان ۶۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال ۳۰ نفر وخیم است.

ماه گذشته از مجموع ۵۰۹ نفر بیمار بستری در مراکز درمانی گلستان ۶۸ نفر در بخش مراقبت های ویژه نگهداری می‌شدند و ۳۳ نفر به ونتیلاتور متصل بودند.

 

حضور ۲۹۰۰ جوان و داوطلب هلال احمر در طرح نوروزی/ گلستان آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی

ایسنا نوشت: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان با اشاره به آماده باش کامل نیروهای این جمعیت برای پذیرایی و ارائه خدمات به مهمانان نوروزی، گفت: قریب به 2 هزار و 900 نفر از داوطلبان، امدادگران و جوانان هلال احمر گلستان در طرح نوروزی ما مشارکت خواهند داشت.

فرهاد میقانی با اشاره به آمادگی کامل جمعیت هلال احمر استان گلستان برای فعالیت های نوروزی، اظهار کرد: ۲ هزار و ۳۴۰ امدادگر و نجاتگر در طرح ملی امداد و نجات نوروزی و ۵۵۰ عضو جوان در طرح ملی خدمات بشردوستانه اعضای سازمان جوانان برای این امر آماده هستند.

وی با بیان اینکه این نیروهای آماده و توانمند با ۴۵ پست ثابت و موقت از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ لغایت ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ به مدت ۲۰ شبانه روز به مسافرین نوروزی خدمات ارائه می دهند، افزود: این طرح در ۳۶ پایگاه امداد و نجات شامل ۲۰ پایگاه ثابت که عبارت از ۱۶ پایگاه امدادونجات و ۴ مرکز امدادی شامل پایگاه امداد و نجات هوایی، مرکز کنترل و هماهنگی عملیات (EOC) استان، تیم واکنش سریع استان و مرکز نگهداری سگ های جست‌وجو نجات(آنست) است اجرایی می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار