طرح ابتکاری بنیادمسکن گلستان برای تأمین و ساخت مسکن جوانان رویای خانه‌دار شدن را برای زوج‌های جوان دست یافتنی کرده است.

آغاز اجرای طرح ابتکاری بنیادمسکن گلستان با ساخت ۳۵۰۰ واحدمسکونی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، اصل ۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی مربوط به « داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است» و براساس این قانون « دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند».

در سال‌های اخیر اما با افزایش بی‌ضابطه قیمت زمین و مسکن و تبدیل شدن خانه به یک کالای سرمایه‌ای، بسیاری از اقشار به ویژه دهک‌های پایین درآمدی، توان خرید یا ساخت مسکن را از دست دادند.

این گرانی‌های بی ضابطه به روستاها نیز رسیده و قیمت زمین و مسکن را چندبرابر نسبت به سال‌های قبل افزایش داده است، موضوعی که نه فقط جنبه اقتصادی دارد بلکه از نظر اجتماعی نیز آثار سوء خود را بر جای گذاشته است.

نداشتن مسکن مناسب در سال‌های اخیر تبدیل به یک مانع بر سر راه ازدواج جوانان و فرزندآوری خانواده‌ها از جمله در روستاها شده است اما بنیادمسکن گلستان برای رفع این چالش بزرگ، طرح ابتکاری مسکن جوانان را در استان کلید زده است.

در ماه‌های اخیر که صحبت از ساخت مسکن جوانان در روستاها به میان آمده، امیدواری مردم هم برای صاحب خانه شدن بیشتر شده است تا داشتن مسکن دیگر یک رویای دست نیافتنی نباشد.

طرحی که فقط در چندماه بیش از ۱۷ هزار نفر متقاضی آن شدند و آنطور که مهندس سیدمحمد حسینی، مدیرکل بنیادمسکن گلستان گفته حدود ۱۰ هزار نفر از ثبت نام کنندگان واجد شرایط تشخیص داده شدند.

اتفاق مبارکی که در جریان سفر رئیس جمهور انقلابی به استان گلستان رخ داد، آغاز ساخت ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ویژه جوانان در روستاهای استان بود که بصورت متمرکز در روستای نصرآباد گرگان کلنگ آن توسط وزیر محترم راه و شهرسازی به زمین زده شد. قرار است در این روستا ۴۸ واحد مسکونی در زمینی به مساحت ۴۰۰۰ متر مربع برای جوانان احداث شود.

طرحی که مهندس حسینی درباره‌اش گفته بیش از یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض برای متقاضیان پیش بینی شده است. ضمن اینکه در فاز نخست طرح مسکن جوانان در ۱۴۰ روستای پرجمعیت و حاشیه شهرها به روش انبوه سازی ( بنیادساخت) اجرا می‌شود و همه حدود هزار روستای استان نیز هدف اجرای این طرح به صورت خودمالکی است.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان با اشاره به این واحدهای مسکونی در ۳۲۰ هزار مترمربع احداث می‌شوند، به روش‌های ساخت مسکن جوانان اشاره کرده و گفته این واحدهای مسکونی به روش انبوه سازی‌، خودمالکی و گروه ساخت احداث می‌شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار