مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان از اجرای 1100 برنامه به مناسبت مقام شهید از 25 بهمن تا 22 اسفند در استان خبر داد و گفت: به مناسبت بزرگداشت روز شهید 4 هزار نهال به نام 4 هزار شهید گلستان غرس می‌شود.

4 هزار نهال به نام 4 هزار شهید گلستان غرس می‌شود/ از برگزاری کنگره ملی «شوق دوباره» تا دیدار با «علمداران حماسه»

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، اسرافیل وزیری با تشریح ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت هفته شهید در گلستان اظهار کرد: روز بزرگداشت شهدا  فرصتی است تا فداکاری و رشادت‌های رزمندگان اسلام را در دوران دفاع مقدس را قدر بدانیم. رزمندگانی که از خودگذشتگی کردند تا ما در آرامش و امنیت زندگی کنیم.

وی افزود: شهدا با پیروی از خط سرخ قیام عاشورا و تبعیت از ولایت برای پاسداری از مرز‌های کشور تا پای جان ایستادگی کردند و اینک جوانان و نوجوانان ایرانی با مطالعه زندگی این اسطوره‌های مقاومت باید برای آینده‌ی کشور مسیری روشن را تبیین کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان با اشاره به چهل و دومین سالگرد تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام خمینی (ره) و ویژه برنامه های این روز، گفت: دیدار با خانواده شهدا در منازل، تماس تلفنی با خانواده شهدا و عرض تبریک به آنان، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی در سایت نوید شاهد تحت عنوان «مردان بی ادعا» و عطر افشانی گلزار مطهر شهدای استان از مهمترین برنامه های بنیاد استان در روز شهید است.

وزیری افزود: همچنین غرس 4 هزار نهال به نام 4 هزار شهید استان، مسابقه کتابخوانی کتاب شهید ابراهیم هادی در مدارس، روایت گری شهدا در مدارس و ادارات ودانشگاه ها و کنگره ملی شوق دوباره تجلیل از همسران شهدای جانباز از دیگر برنامه این روز است.

وی خاطر نشان کرد: طرح دیدار با جانبازان با عنوان علمداران حماسه نیز در این ماه در دستور کار داریم که نمایندگان ولی فقیه نیز در این دیدار حضور خواهد داشت.

لازم به ذکر است، 22 اسفندماه سالروز تأسیس بنیاد شهید به دستور امام خمینی (ره) در سال 58 است که این روزبه نام روز شهید نام‌گذاری شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار