توجه به یادگاران دفاع مقدس و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با تزریق ۷۷۰ میلیارد ریال اعتبار از جمله مهمترین ثمرات سفر آیت الله رئیسی در سفر به گلستان بود.

دغدغه های حوزه فرهنگ ایثار و شهادت برطرف می شود/ رئیس جمهور ۷۷۰ میلیارد ریال به گلستان تخصیص داد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری شبستان، ویژه بینی دولت به حوزه فرهنگ ایثار و شهادت در استان گلستان طی سفر آیت الله رئیسی به دیار هیرکان در جمعه گذشته ثمرات و دستاوردهای بسیاری برای این حوزه به همراه داشت.

 


یکی از مهمترین بخش هایی که در سفر آیت الله رئیسی به گلستان مد نظر مسئولان و مدیران قرار گرفت حل دغدغه‌ها و چالش‌های حوزه فرهنگ ایثار و شهادت و مشکلات ایثارگران و جانبازان گلستان بود.

 


در شانزدهمین سفر استانی هیئت دولت مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل مجتمع فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثارگران واقع در روستای توشن گرگان اختصاص یافت تا پس از نزدیک به ۱۵ سال شاهد بهره برداری از این مجتمع و خدمت رسانی آن به خانواده بزرگ جامعه ایثارگری باشیم.

 


عملیات اجرایی ساخت ساختمان مرکز توانبخشی جانبازان و معلولان گلستان واقع در بلوار شهید صیاد شیرازی گرگان از سال ۱۳۸۵ آغاز شد و این طرح بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 


این طرح در زمینی به مساحت هشت هزار مترمربع و در سه طبقه دارای استخر، کلاس های آموزشی، مرکز توانبخشی، سوئیت و سالن اجتماعات احداث شده است.

 


اختصاص مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل و تجهیز اردوگاه سلامت واقع در روستای توسکستان گرگان از دیگر مصوبات مهم سفر آیت الله رئیسی به خطه هیرکان بود. بر اساس این مصوبه مقرر شد تا تجهیزات و اقلام موجود در این اردوگاه برای بهره وری حداکثری جامعه ایثارگری به روز رسانی و برای تکمیل تجهیزات خریدهای لازم انجام پذیرد.

 

 

بهسازی و ساماندهی گلزار شهدا در گلستان هم در سفر هیئت دولت به گلستان مورد توجه قرار گرفته و مبلغ ۲۰ میلیارد ریال برای ساماندهی گلزار شهدا اختصاص یافت.از دیگر مواردی که در سفر شانزدهم هیات دولت به استان مطرح و به تصویب رسید اختصاص ۵ درصد از واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن و ۱۰ درصد تسهیلات اشتغال برای جامعه ایثارگری گلستان بود. تخصیص مبلغ ۳۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل پارک موزه دفاع مقدس در محدوده ناهارخوران گرگان و همچنین اختصاص مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل یادمان های شهدای دفاع مقدس و گمنام در سراسر استان گلستان از جمله دیگر مصوبات سفر آیت الله رئیسی به گلستان بود که با تزریق این اعتبارات فعالیت های حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وارد فصل جدیدی خواهد شد.

 

 

طرح جانمایی ساخت باغ موزه دفاع مقدس در استان گلستان سال ۸۵ ارائه شد و از ۸۹ با برآورد هزینه اولیه ۴۰ میلیارد ریال شروع بکار کرد. ساخت طرح فرهنگی حوزه دفاع مقدس گلستان در تپه نورالشهدا و مجاورت گلزار شهیدان گمنام واقع در ناهارخوران شهر گرگان با مساحت یک هزار و ۶۵۶ متر مربع و زیربنای چهار هزار و ۱۷۹ متر مربع ساخته می شود.

 

 

این مرکز فرهنگی شامل سالن تاریخ شفاهی و راویان، بخش هنری و سینمایی، گالری آثار دائمی و دوره ای، کتابخانه و مرکز جامع اسناد و مدارک دفاع مقدس و دیگر بخش های تخصصی مربوط به نمایش وقایع روزهای اوج پیروزی انقلاب در گلستان و نیز دفاع همه جانبه توسط ارتش، سپاه، جهاد سازندگی، ژاندارمری، بسیج، نیروهای مردمی، اقشار و صنوف است. عملیات ساخت باغ موزه دفاع مقدس گلستان که از محل اعتبارات ملی تامین هزینه می شود، چند نوبت به دلیل تاخیر در تزریق اعتبار متوقف اما با پیگیری صورت گرفته از سوی مسوولان ذیربط دوباره از سر گرفته شد.

 

 

۳۳ هزار رزمنده از استان گلستان در دفاع مقدس مردم کشورمان مشارکت داشتند و این استان حدود چهار هزار شهید تقدیم میهن اسلامی کرده است.

 

 

همچنین افزون بر ۱۳ هزار جانباز و هزار و ۱۷۸ آزاده از استان گلستان در هشت سال دفاع مقدس مردم کشومان مقابل متجاوزان شرکت داشتند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار