تعدادی از فعالان تشکل‌های محیط زیستی بندرترکمن به همراه برخی مسوولان این شهرستان به مناسبت در پیش بودن عید نوروز بخشی از سواحل دریای خزر را پاک‌سازی و زباله‌های آن را جمع‌آوری کردند.

کرانه های شرقی دریای خزر در بندرترکمن از زباله پاک‌سازی شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، این اقدام فرهنگی امروز یکشنبه برای حفظ محیط زیست و جمع آوری آلاینده‌ها انجام شد و ۵۰ شرکت کننده حدود ۳۰۰ کیلوگرم انواع زباله مانند بطری آب و نوشابه، فیلتر سیگار، کاغذ بستنی، لاستیک و نظایر آن را جمع کردند.

مظفر آذیش دبیر تشکل های زیست محیطی بندرترکمن  در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: برگزاری چنین برنامه‌هایی به حفظ محیط زیست و گسترش فرهنگ انجام اقدامات جمعی برای پاکیزه نگهداشتن اماکن عمومی کمک زیادی می‌کند.

 وی از علاقه مندان حیات وحش و طبیعت خواست در صورت هرگونه بهره‌وری از زیبایی های طبیعت نسبت به پاکسازی زباله های ناشی از فعالیت خویش اقدام کنند.

بندرترکمن به سبب دارابودن خط ساحلی میزبان پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی بوده و در سال جاری به دلیل صدور پروانه های عادی شکار برای شکارچیان قانونمند این منطقه میزبانی از آنان را نیز عهده دار است.

طبق اصل پنجاهم قانون اساسی در جمهوری اسلامی حفاظت محیط زیست که نسل امروز و نسل های بعد باید در آن حیات اجتماعی رو به رشدی داشته باشند، وظیفه عمومی تلقی می گردد، از اینرو فعالیت های اقتصادی و غیر آن که با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیر قابل جبران آن همراهی شود، ممنوع است.

شهرستان بندرترکمن ۲۵ کیلومتر نوار ساحلی دارد و همه ساله تا قبل از شیوع کرونا و در ایام تعطیلات نوروز و تابستان، میزبان صدها هزار مسافر و گردشگر از سراسر کشور بود.

جزیره آشوراده یکی از جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری بندرترکمن است.

بندرترکمن با افزون بر ۸۰ هزار نفر جمعیت در شمال غرب استان گلستان واقع می باشد.

ارسال نظر

آخرین اخبار