مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان گفت: در سال آینده ۸۴ گلزار شهدای استان با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شانزدهمین سفر استانی دولت به این خطه ساماندهی خواهد شد.

۸۴ گلزار شهدای گلستان با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار بهسازی می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ اسرافیل وزیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از مجموع ۳۵۹ گلزار مطهر شهدای استان گلستان تاکنون ۲۷۵ گلزار ساماندهی شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان افزود: با اعتبار یادشده تعداد گلزارهای شهدای باقی مانده استان بهسازی و مرمت می‌شود و بعد برای نگهداری در روستاها به دهیاری‌ها و در شهرها به شهرداری‌ها واگذار خواهد شد و این مجموعه‌ها می‌توانند از ظرفیت گلزارها به عنوان نمادهای فرهنگی استفاده کنند.

وزیری با گرامیداشت ۲۲ اسفند به عنوان سالروز تاسیس بنیاد شهید به فرمان تاریخی امام خمینی(ره) در سال ۵۸، اظهارداشت: امروز راه و رسم شهدا کمرنگ شدنی نیست و آنان ناظر اعمال و رفتار ما هستند و لحظه به لحظه نظام را مدیریت کنند.

وی تصریح کرد: طبق قانون اداری استخدامی کشور همواره ۲۵ درصد از سهمیه استخدامی‌ها در ادارات و سازمان‌ها مربوط به فرزندان شاهد و ایثارگر است و فرزندان شهدا و جانبازان ۲۵ درصد به بالا برای کسب این سهمیه میان خود رقابت می‌کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان ادامه داد: در قانون برنامه ششم توسعه فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۵ درصد بدون آزمون جذب می‌شوند اما از آنجایی که آمار بیکاران زیاد بود امسال آزمون جدایی توسط دولت با سهمیه ۱۷ هزار نفر از کل کشور برگزار شد.

وزیری ادامه داد: هفت هزار نفری که ۱۲ تیر ماه امسال در مرحله اول این آزمون پذیرفته شدند در سال ۱۴۰۱ مشغول به کار می‌شوند و مابقی یا قبل از سال و یا فروردین سال آینده می‌توانند در آزمون شرکت کنند.

وی اظهارداشت: در استان گلستان بیش از ۳۰۰ فرزند شهید و جانباز ۷۰ درصد، بیکار هستند که امیدواریم با سهمیه جدید همه جذب شوند.

به گزارش ایرنا، استان گلستان در دوران پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس چهار هزار شهید، ۱۴ هزار جانباز و یک هزار و ۱۷۹ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار