اسدی، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی گلستان گفت: صنایع تبدیلی به دلیل نداشتن سرمایه در گردش با ۲۰ الی ۳۰ درصد ظرفیت مشغول فعالیت هستند.

صنایع تبدیلی گلستان با ۳۰ درصد ظرفیت کار می کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ نقی اسدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: از سال های گذشته تاکنون ۳۷۸ واحد صنایع تبدیلی از جمله در بخش های زراعی با ظرفیت تولید یک میلیون و ۳۴۰ هزار تن، باغی با ظرفیت تولید ۱۸۸ هزار تن، دامی با ظرفیت تولید دو میلیون و ۷۴۴ هزار تن راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد این صنایع تبدیلی در مجموع به طور مستقیم اشتغال بیش از ۱۳ هزار و ۸۷۴ نفر را در پی داشته است، افزود: فعالان حوزه اقتصادی گلستان همواره بر اهمیت سرمایه گذاری و حمایت از توسعه صنایع تبدیلی استان در حذف خام فروشی محصولات کشاورزی منطقه تاکید فراوان دارند تا آثار مثبت آن در زندگی بهره برداران و رونق اقتصادی استان بیشتر دیده شود.

اسدی یکی از اصلی ترین مشکلات صنایع تبدیلی در گلستان را نداشتن تامین سرمایه در گردش برشمرد و خاطرنشان کرد: در زمان حاضر این واحدها با ظرفیت بین ۲۰ تا ۳۰ درصد فعالیت دارند و از مهم ترین مشکل آن ها نداشتن سرمایه در گردش برای تامین مواد اولیه است .

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی گلستان یادآور شد: ایجاد رونق صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در منطقه، نیازمند حمایت برای تزریق تسهیلات ارزان قیمت و ایجاد، نوسازی، بازسازی و خرید ماده خام در فرایند فرآوری و همچنین ارایه مشوق های لازم برای حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی استان در اولویت قرار دارد.

وی ایجاد صنایع تبدیلی و حمایت از این بخش را یک ضرورت برای استان برشمرد وگفت: صنایع تبدیلی وابسته به کشاورزی به عنوان شرط لازم و محرک توسعه این بخش در استان محسوب می شود و در واقع صنعتی شدن کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی دارای ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار