عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

گره کور فرمانداری گرگان باز می شود؟/ تدبیر استاندار گلستان برای آخرین کرسی فرمانداری

ایسنا نوشت: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ شمارش معکوس برای انتخاب فرماندار جدید گرگان نیز آغاز شده و همگان منتظرند تصمیم و تدبیر استاندار برای سکانداری فرمانداری این شهرستان را ببینند.

استان گلستان شاید در اذهان عمومی بیشتر به استانی سبز و پر طراوت، همراه با جاذبه های بسیار متنوع گردشگری و کمی با زرق و برق های ورزشی در کنار آب و هوایش شناخته شده باشد، البته این به معنای عدم شناخت مفاخر و تاریخ پرافتخارش نیست اما قطعا ضریب بازنشر و فراوانی گفتمان های حاصل در بطن استان کمتر انعکاس هاس ملی پیدا کرده و روح سیاسی و مطالبه گری مردم استان کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

 

توصیه‌های پلیس برای پیشگیری از سرقت در ایام پایانی سال

فارس نوشت: رئیس پلیس آگاهی استان گلستان گفت: با توجه به ایام پایانی سال و حضور مردم در مراکز خرید، ضرورت دارد شهروندان توصیه‌های پلیس در راستای پیشگیری از سرقت را رعایت کنند.

مجتبی مروتی امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: با توجه به ایام پایانی سال و حضور گسترده مردم در مراکز خرید، ضرورت دارد شهروندان توصیه های پلیس در راستای پیشگیری از سرقت را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: حمل پول نقد حین حضور در خیابان ها و مراکز تجاری ممکن است سارقان را به طمع اندازد لذا سعی کنید حتی‌المقدور به‌جای پول از کارت های بانکی استفاده شده و همواره مراقب کیف دستی و اشیاء همراه خود باشید.

 

۴ شرکت برای سرمایه‌گذاری در پتروشیمی گلستان اعلام آمادگی کردند

ایرنا نوشت: رییس‌کل دادگستری گلستان گفت: هم اکنون چهار شرکت برای سرمایه‌گذاری در پتروشیمی این استان اعلام آمادگی کردند که برای راه اندازی آن امیدوارکننده است.

حیدر آسیابی اظهارداشت: در ادامه پیگیری‌های دستگاه قضایی برای حل مشکلات حقوقی پتروشیمی گلستان، عصر روز گذشته با نماینده مدیرعامل صنایع  پتروشیمی ایران دیدار و گفت و گویی انجام شد.

وی بیان کرد: در آن جلسه عنوان شد که چهار شرکت با سابقه اجرایی در زمینه پتروشیمی این هفته به صورت جداگانه به استان سفر کرده و در حال رایزنی و مذاکره برای سرمایه‌گذاری در پتروشیمی گلستان هستند.

 

پویش منهای بیست در جاده های گلستان

صدا و سیما نوشت:پویش منهای بیست نوروز امسال در جاده های گلستان اجرا می شود.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اعلام این خبر گفت: با هدف کاهش تصادفات نوروزی پویش منهای بیست ، نوروز امسال در جاده های گلستان اجرا می شود.

غلامرضا بیکی افزود: این طرح در جاده های استان اطلاع رسانی شده و اصلاح  اعداد تابلو های محدودیت سرعت  را در جاده های استان شروع کردیم و این طرح تا پانزده فروردین ادامه دارد.

 

سخاوت خیران در سفره نوروز مددجویان بهزیستی

باشگاه خبرنگاران نوشت: معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی گلستان از توزیع بیش از 2 هزار و 300 بسته معیشتی با کمک خیران بین مددجویان بهزیستی خبر داد .

فرشته کابوسی، معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی گلستان گفت: علاوه بر بسته های معیشتی، لباس هم به مددجویان بهزیستی تحویل شد .

کابوسی ادامه داد: نیکوکاران گلستانی این بسته های معیشتی را به ارزش بیش از 500 میلیون تومان و در قالب پویش سین هشتم(سخاوت)، تدارک دیدند.

 

واحدهای صنعتی گنبدکاووس ۴۴ میلیون دلار از تولیدات خود را صادر کردند

فارس نوشت: رئیس اداره صمت شهرستان گنبدکاووس گفت: امسال واحدهای تولیدی شهرستان ۴۶ هزار تن محصولات خود را به ارزش ۴۴ میلیون دلار به کشورهای همسایه صادر کردند.

خلیل رجبلی امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲۶ واحد صنعتی در شهرستان مجوز اخذ کرده که از این تعداد ۶۵ واحد در داخل شهرک و ۶۱ واحد در خارج از شهرک مستقر هستند.

وی تصریح کرد: از تعداد ۱۲۶ واحد صنعتی تعداد ۱۱۱ واحد فعال بوده و بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر را اشتغالزایی کردند، همچنین در این شهرستان ۱۴ واحد معدنی در شهرستان مجوز اخذ نموده که از این تعداد هفت واحد فعال و ۴۵ نفر اشتغالزایی شدند.

 

روزانه ۲۶۳ تن مرغ و تخم مرغ در گلستان توزیع می‌شود

ایرنا نوشت: سرپرست سازمان جهادکشاورزی گلستان از هدف‌گذاری برای توزیع روزانه ۱۰۰ تن تخم مرغ و ۱۶۳ تن مرغ گرم در این استان با قیمت مصوب طی تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: این مواد پروتئینی به وفور در بازار وجود دارد.

محمد برزعلی روز جمعه در حاشیه بازدید از مراکز عرضه مرغ، تخم مرغ و میوه شب عید در گنبدکاووس به خبرنگاران گفت: با اینکه توزیع روزانه ۱۰۰ تن تخم مرغ با قیمت هر کیلوگرم ۲۱۰ هزار ریال برای ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ در گلستان هدف گذاری شد اما روز گذشته فقط ۵۵ تن توسط مردم خریداری شد.

 

نظارت‌های نوروزی برای جلوگیری از تاراج درختان جنگل‌های هیرکانی افزایش می‌یابد

تسنیم نوشت: با دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان؛ نوروز امسال جابجایی و خروج بار چوب در استان گلستان ممنوع است.

محمود اسپانلو اظهارداشت: پلیس راهور و  نیروی انتظامی مکلفند خودروهای حامل بار چوب را در هر نقطه از استان که مشاهده  کردند ، متوقف کنند.

اسپانلو افزود: این محموله‌ها پس از بررسی و فقط با مجوز اداره منابع طبیعی و آبخیز داری استان ، رفع توقیف می شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان گفت:  فعالیت دستگاه های اجرایی در ایام نوروز بر خدمت رسانی مناسب به هموطنان متمرکز است و اجازه نخواهیم داد افراد فرصت طلب  و سودجو با سوء استفاده از این موقعیت درختان جنگل های هیرکانی را قطع کنند.

 

مردم نگران میوه شب عید نباشند/ هیچ کمبودی در کالاهای اساسی نداریم

ایسنا نوشت: سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان با اشاره به تامین کالاهای اساسی به میزان لازم در سطح استان، گفت: مردم به هیچ عنوان نگران میوه شب عید نباشند.

سید محمد دهنوی در حاشیه بازدید از روند ذخیره و توزیع میوه شب عید و کالاهای اساسی در شرق استان گلستان با اشاره به اینکه از ابتدای صبح بازدید ها را از شهرستان کلاله آغاز کرده ایم، اظهار کرد: نظارت بر بازار و جلوگیری از التهاب در شب عید یکی از رسالت هایی است که به صورت جدی در این روزها دنبال می شود.

 

جابجایی چوب هنگام نوروز در گلستان ممنوع است

مهر نوشت: با دستور دادستان مرکز گلستان، نوروز امسال جابجایی و خروج بار چوب در گلستان ممنوع است. برای جلوگیری از تاراج درختان جنگل های هیرکانی نظارت های نوروزی افزایش یافت.

دادستان مرکز گلستان ظهر جمعه در این خصوص گفت: پلیس راهور و نیروی انتظامی مکلف هستند خودروهای حامل بار چوب را در هر نقطه از استان که مشاهده کردند، متوقف کنند.

 

زنگ خطر شیوع بیماری در مزارع گلستان

باشگاه خبرنگاران نوشت: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان درباره بروز بیماری زنگ زرد گندم در مزارع نوار جنوبی استان هشدار داد .

محمدرضا عباسی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان گفت: بارندگی‌های اخیر و دمای هوا بستر برای بروز بیماری زنگ زرد در مزارع گندم و جو را فراهم کرده است.

محمدرضا عباسی افزود: بیماری زنگ زرد در مزارع نوار جنوبی استان یعنی به موازات جاده بین الملی گلستان به مشهد مقدس تا عمق ده کیلومتری، مشاهده شده است و کشاورزان باید بی درنگ با مشورت کارشناسان نخستین مرحله سم پاشی مزارع را انجام دهند.

 

۱۲ نفر از یاران امام زمان از دیار «جرجان» خواهند بود/ «اردوغان» دچار خودکشی سیاسی شد

ایسنا نوشت: امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه یاران امام زمان (عج) از سرتاسر دنیا خواهند بود، گغت: در بخری روایات آمده یک نفر و در برخی روایات نیز ۱۲ نفر از یاران ایشان از جرجان یا گلستان امروزی خواهند بود.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه های نماز سیاسی و عبادی جمعه شهر گرگان با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و ایام فرخنده اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: در تمامی کنتاب های آسمانی آمده است که در زمان ظهور منجی قطعا زمین در اختیار صالحان و بندگان برگزیده خداوند قرار خواهد گرفت و خوبان و نیکان در کنار منجی موعود دنیا را به رستگاری و صلاح می رسانند.

 

۵۰۰۰ بسته معیشتی به مناسبت نیمه شعبان در گلستان توزیع می شود

مهر نوشت: مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از توزیع پنج هزار بسته معیشتی به مناسبت نیمه شعبان در استان خبرداد.

حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد ظهر جمعه در حاشیه آیین توزیع بسته های معیشتی در گرگان افزود: به مناسبت عید بزرگ نیمه شعبان و ولادت امام زمان(عج) ۱۲۸ عنوان برنامه فرهنگی، مدهبی و اجتماعی در جوار امامزادگان و اماکن مذهبی گلستان پیش بینی شده است.

 

توزیع کالاهای اساسی با قیمت تنظیم بازار در مناطق کم‌برخوردار گنبدکاووس

فارس نوشت: رئیس اتاق اصناف شهرستان گنبدکاووس گفت: با توجه به نزدیک بودن سال جدید و مشکلات معیشتی مردم، اتاق اصناف با کمک برخی از نهادها و ارگان‌ها تصمیم به توزیع کالاهای اساسی به ویژه مرغ و تخم‌مرغ با قیمت تنظیم بازار در مناطق کم‌برخوردار گرفته که مورد استقبال جامعه هدف قرار گرفته است.

مهدی عبدلی در حاشیه بازدید طرح نظارتی ویژه نوروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در حوزه شهرستان دارای پروانه کسب بوده و پیش‌بینی می‌شود در روستاهای دورافتاده و محروم حدود ۴ هزار واحد صنفی بدون پروانه کسب فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به قانون جدید اداره مالیات و دارایی مبنی بر عدم اعطا دستگاه کارتخوان بدون داشتن مجوز لازم فعالیت، امید داریم  این قانون کمکی در راستای غیرفعال شدن واحدهای صنفی بدون پروانه کسب شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار