استاندار گلستان با بیان این که کمیته های زیر مجموعه ستاد کرونا استان باید فعال باشند، گفت: تا پایان فروردین ۱۴۰۱ باید تمام کارمندان واکسن زده باشند.

کارمندان گلستانی تا پایان فروردین ۱۴۰۱ به طور کامل واکسینه شوند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، علی محمد زنگانه ظهر شنبه در نود و پنجمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهارکرد: تا پایان فروردین سال ۱۴۰۱ باید سطح واکسیناسیون در دوز اول به ۹۵ درصد، دوز دوم به ۹۰ درصد، دوز سوم به ۴۵ درصد برسد و هیچ کارمندان واکسن نزده ای در سیستم وجود نداشته باشد در غیر این صورت به مراجع ذیصلاح معرفی خواهد شد.

استاندار گلستان افزود: کمیته های زیر مجموعه ستاد کرونا باید فعال باشند و روسای کمیته ها بر اساس وظیفه مندی باید در جلسات حاضر باشند و به ارائه گزارش بپردازند.

وی بیان کرد: فرمانداران باید نسبت به اجرای سطح واکسیناسیون در شهرستان ها اهتمام لازم را داشته باشند.

زنگانه اضافه کرد: باید در زمینه واکسیناسیون اقدامی جهادی انجام شود و از ظرفیت بسیج، سپاه و طرح شهید سلیمانی هم استفاده کنیم.

استاندار گلستان با بیان این که پوشش QR کد در حوزه اصناف باید ارتقاء یابد، افزود: اولویت اعضای ستاد کرونا باید جلسات ستاد باید و عدم حضور باید با اطلاع رسانی قبلی باشد.

وی بیان کرد: اگرچه روند شیوع در استان رو به کاهش است اما با توجه به فرارسیدن ایام نوروز رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرای فاصله گذاری اجتماعی باید مورد توجه همه مردم باشد تا با سلامتی به استقبال بهار برویم.

زنگانه ادامه داد: تاکنون بیش از ۹۳.۱ درصد واجدان شرایط استان دوز اول، ۸۲.۱ درصد دوز دوم و ۳۱.۴ درصد هر سه دوز واکسن را دریافت کرده اند.

استاندار گلستان اظهارکرد: در حال حاضر شهرستان مینودشت در وضعیت قرمز، شهرستان های بندرگز، بندرترکمن، گنبدکاووس در وضعیت نارنجی و باقی شهرستان های استان در وضعیت زرد قرار دارند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۶۴ بیمار کرونایی در استان بستری بوده که از این تعداد ۵۹ بیمار در آی سی یو و ۲۵ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند و متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته یک فوتی داشته ایم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار