معاون فرهنگی جامعه المصطفی(ص) گلستان از برگزاری آیین اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیثی المصطفی(ص) در استان گلستان خبر داد.

برگزاری اختتامیه جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیثی «المصطفی»در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدطاهر پاکدامن پیش از ظهر امروز نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: آیین اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره قرآن و حدیثی جامعه المصطفی(ص) در استان گلستان برگزار می شود، تاکنون ۲۷ مرحله از این جشنواره در کشور برگزار شده که غالبا در قم برگزار می شد اما امسال استان گلستان میزبانی اختتامیه این جشنواره را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه اختتامیه جشنواره قرآن و حدیثی جامعه المصطفی(ص) ۱۱ اسفند ماه جاری در سالن امام خمینی(ره) جامعه المصطفی گرگان با سخنرانی دکتر عباسی برگزار می شود البته ستاد جشنواره قرآنی جامعه المصطفی در قم مستقر است اما اختتامیه این جشنواره در گرگان برگزار می شود، همچنین در این جشنواره از نیم قرن خدمات قرآنی و حدیثی آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان تجلیل می شود.

معاون فرهنگی جامعه المصطفی(ص) گلستان با بیان اینکه در هفته قرآن و عترت در گلستان گردهمایی علمای شیعه و سنی را خواهیم داشت، بیان کرد: در حاشیه این جلسات ۱۵ محفل قرآنی و جلسات انس و الفت با قرآن کریم برگزار می شود که نخبگان قرآنی و حدیثی از سراسر دنیا در این محافل حضور می یابند، همچنین جامعه المصطفی گرگان در گردهمایی علمای شیعه و سنی در گنبدکاووس از یک فعال قرآنی اهل سنت تجلیل می کند تا وحدت شیعه و سنی بار دیگر به جامعه جهانی عرضه شود.

گفتنی است؛ بیست و هفتمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی ویژه طلاب، کارکنان و اساتید، خانواده طلاب و خانواده کارکنان و اساتید برگزار می‌شود.

در این دوره خانواده بزرگ المصطفی در رشته‌های متنوع شفاهی و کتبی همچون قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، دعاخوانی، ابتهال، اذان، همخوانی، حفظ قرآن، تفسیرترتیبی، تفسیر موضوعی، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه به مسابقه خواهند پرداخت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار