رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کلاله گفت: ۵۹ هزار و ۴۸۴ مسافر و گردشگر از ۲۶ اسفند تا کنون با حضور در شرق استان گلستان از جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی، مذهبی و تاریخی این شهرستان دیدن کردند.

بیش از ۵۹ هزار گردشگر از جاذبه‌های شهرستان کلاله دیدن کردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدعلی سرگزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بیشترین بازدید از جاذبه‌های کلاله در تعطیلات نوروز با بیش از ۲۰ هزار نفر مربوط به آرامگاه خالدنبی به عنوان تنها پیامبر مدفون در استان گلستان است.

وی افزود: خالد نبی در واقع یک مجموعه متشکل از گورستان خالد نبی، آرامگاه چوپان آتای و زیارتگاه خالدنبی است و این مجموعه یکی از مشهورترین و قدیمی‌ترین جاهای دیدنی این استان به شمار می‌رود.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کلاله ادامه داد: ۱۷ اقامتگاه بوم‌گردی، چهار خانه مسافر و ۳۰ کلاس درس در چهار مدرسه به همراه زائرسرای خالدنبی و امام زاده عبدالله در طرح نوروزی ۱۴۰۱ برای پذیرایی از مسافران پیش بینی شد که تاکنون ۶ هزار و ۳۴۷ نفر در این مراکز اقامتی اسکان یافتند.

سرگزی اقامتگاه‌های بومگردی و ۲ مزرعه گردشگری را از جمله مکان‌های جذاب و دیدنی شهرستان برشمرد و اضافه کرد: مراکز اقامتی و دیدنی با نظارت کامل ستاد کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی پذیرای مسافران نوروزی هستند.

وی افزود: امروز در ششمین روز از فروردین جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستا در ۲ روستای کولی بایندر و تمر قره قوزی شهرستان کلاله همراه با برنامه‌های شاد و متنوع مانند بازی‌های بومی و محلی، موسیقی آیینی نوای ترکمن صحرا، موسیقی آیینی سیستان و بلوچستان، مسابقات طناب کشی و کشتی سنتی و پخت غذاهای محلی در حال برگزاری است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کلاله تصریح کرد: تیم‌های بازرسی ستاد کرونا شهرستان نظارت کامل بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز اقامتی و پذیرایی دارند.

به گزارش ایرنا،  قرار گرفتن کلاله در جوار پارک ملی گلستان و وجود دیوار تاریخی گرگان، پارک جنگلی آقسو و مراتع و جنگل‌های همجوار با مجموعه تفریحی چشمه زاو، زیارتگاه خالد نبی و قبرستان باستانی (مشترک با شهرستان مراوه تپه)، دره پنج شیر، کارگاه کاوشگری قره دیب، آتشکده یاساقلیق و تپه‌های باستانی، تالاب سولوک لی و ارتفاعات بیلی‌کوه، جنگل‌های طبیعی خدر اولیا، مرقد امام زاده عبدالله، سدهای بوستان و چمران، پارک لاله و مجموعه‌های پرورش اسب روستای صوفیان از جمله ظرفیت‌های گردشگری طبیعی و تاریخی این شهرستان ۱۳۰ هزار نفری است.

استان مرزی گلستان بین ۲ قطب گردشگری شمال کشور و زیارتی مشهد قرار دارد و هر ساله در شرایط عادی ایام تعطیلات نوروز گردشگران بیشماری از این مسیر گذر و یا بیتوته می کنند که سال ۹۸ به دلیل وجود سیلاب، سال های  ۹۹ و ۴۰۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا، سفرهای نوروزی در این استان همانند سایر استان های کشور  کاهش چشمگیر داشته است.

گلستان با ۲ میلیون نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد و از شمال با ترکمنستان، از شرق با خراسان شمالی، از جنوب با سمنان و از غرب با مازندران همسایه است و متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در ۳۴ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار