سرپرست میراث فرهنگی گلستان:

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر و سرپرست اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: اولویت ما در سفرهای نوروزی، تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا است و در حال حاضر هم ستاد ملی سفر را به صورت سفر هوشمند و با تزریق حداقل دو دوز واکسن برای هم‌وطنان مجاز می‌داند.

اولویت ما در سفرهای نوروزی، تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا است

 

به گزارش گلستان 24،  رحمان فرمانی، عصر یکشنبه در دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان ویژه نوروز ۱۴۰۱ اظهارکرد: پس از وقفه سفر در کشور به علت بروز سیلاب و همچنین شیوع کرونا ویروس پیش‌بینی‌ها از افزایش سفرهای نوروز ۱۴۰۱ خبر می‌دهد و باید موضوع سفر و شرح وظایف ستاد اجرایی خدمات سفر استان جدی گرفته شود.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان افزود: اولویت ما در سفرهای نوروزی، تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا است و در حال حاضر هم ستاد ملی سفر را به صورت سفر هوشمند و با تزریق حداقل دو دوز واکسن برای هم‌وطنان مجاز می‌داند.

وی با تشریح تصمیمات ستاد مرکزی تسهیلات سفر در کشور برای سفرهای نوروزی تصریح کرد: در سفرهای نوروزی اولویت با مراکز اقامتی رسمی خواهد بود و اگر محدودیتی ایجاد شود از سایر ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان یادآور شد: برای نوروز ۱۴۰۱ در سطح استان ۱۰ هزار نفر شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی تحت نظارت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهیا شده است و علاوه بر آن هشت هزار و ۲۰۰ نفر ظرفیت هم در مدارس و توسط آموزش‌وپرورش مهیا خواهد بود.

برنامه‌ریزی برای برگزاری ۱۴ نوروزگاه در همه شهرستان‌های گلستان

فرمانی بیان کرد: در ایام نوروز و از دوم لغایت ۱۲ فروردین‌ماه ۱۴ نوروزگاه در همه شهرستان‌های استان برنامه‌ریزی‌شده اکه اجرای موسیقی اقوام، بازی‌های بوم و محلی، جنگ‌های شادی، مسابقه‌های فرهنگی، غذاهای محلی، صنایع‌دستی و سوغات از اهم برنامه‌های اجرایی در این مراسم خواهد بود.

وی اضافه کرد: در نوروز پیش رو تعداد ۲۱ بازارچه موقت صنایع‌دستی با ۴۳۰ غرفه برای معرفی و فروش محصولات صنایع‌دستی و نمایش توانمندی هنرمندان و صنعتگران استان در استان برپا خواهد شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: در سطح استان ۷۸۲ نفر شامل ناظران مراکز گردشگری، ناظران و بازرسان اصناف، ناظران تعزیرات حکومتی و غیره فعالیت‌های ستاد اجرایی خدمات سفر و خدمات قابل‌ارائه به گردشگران را نظارت و بررسی می‌کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار