رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش گفت: شرط لازم برای رونق تولید و اشتغال در هر کشوری خلق روش‌های جدید همراه با نوآوری و خلاقیت با هدف ارتقای کیفیت محصولات تولیدی با هزینه‌های کمتر است.

شرط لازم برای رونق تولید و اشتغال خلاقیت و نوآوری است

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی رضا گرایلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از سال ۱۳۷۸ رهبر معظم انقلاب به مناسبت‌های مختلف سال‌ها را با تاکید بر یک موضوع، نام گذاری کردند، این راهبردها از ۱۳۹۰ تاکنون با موضوعات اقتصادی مانند جهاد اقتصادی، تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و حماسه اقتصادی، اقتصاد و عزم ملی و مدیریت جهادی، اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی و سال جهش تولید بوده است.
وی تصریح کرد: اگر تولید در کشور انبوه شود و با استفاده از مقوله دانش بنیان، بهره وری بالایی داشته باشیم تمام مشکلات کشور از جمله گرانی، بیکاری و فقر از بین خواهد رفت.

گرایلی بیان کرد: تفاوت شعار سال جاری با ۱۰ سال گذشته در مساله دانش‌بنیان است چرا که تولید و اشتغال در هرکشوری شرط لازم است اما کافی نیست ، در دنیای امروز برای رقابت بهتر در بازارهای جهانی و بهره‌وری بالاتر در تولید کالاها با داشتن فکر برتر باید روش‌های کهنه را دور بریزیم و با نوآوری و خلاقیت و استفاده از علم و دانش، روش‌های جدیدی را خلق کنیم تا به تولید محصولاتی با کیفیت و هزینه‌های کمتر و جدید منجر شود که نتیجه آن گره گشایی از نیازمندی‌های مردم خواهد بود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش اضافه کرد: لازم است همه مردم همچون دوران جنگ تحمیلی وارد میدان مبارزه شوند و با احساس مسوولیت برای تحقق شعار سال گام‌ بردارند و استادان دانشگاه، کارشناسان و متخصصان باید موضوع را تبیین کنند و با تاسیس هسته‌ها و واحدهای علمی و فناور وارد کارزار تولید دانش بنیان شوند.  

گرایلی ادامه داد: مسوولان هم باید نهایت همکاری را با متخصصان داشته باشند و با بها دادن به علم و دانش و اختصاص بودجه‌های پژوهشی به مقوله دانش بنیان توجه ویژه کنند.

وی اضافه کرد: رتبه های بالای دنیای غرب از لحاظ صنعتی به دلیل وجود دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی با رتبه‌های بالاتر است، آنها برای کارهای پژوهشی بودجه‌های زیادی اختصاص می‌دهند و به مقوله فکرکردن به عنوان سرمایه گذاری نگاه می‌کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش اظهارداشت: ایرانی‌ها  در طول تاریخ به‌ویژه ۴۳ سال دوران انقلاب اسلامی ثابت کرده‌اند که در مشکلات دست روی دست نمی‌گذارند و با فکر خلاقی که دارند برای حل مشکلات گام‌های بزرگ و جدیدی را بر می‌دارند.

گرایلی بیان کرد: در گذشته دانشمندان بزرگی همچون خواجه نصیر، ابوعلی سینا و زکریای رازی در دامن ایران پرورش یافتند و در این دوران هم با دانشمندان جوان ایرانی موشک‌های نقطه زن ساخته‌ایم و در بسیاری از علوم فنی و مهندسی پیشرفت‌های بزرگی کرده‌ایم که همگی نشان از ظرفیت بالای کشور در تولید علم دارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۱ را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار