عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

گلستان تشنه اشتغال / منطقه آزاد اقتصاد استان را متحول می کند

مهر نوشت: مردم گلستان در سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان انتظار دارند دولت سیزدهم نگاهی ویژه به استان محروم ولی با بالاترین پتانسیل های اقتصادی داشته باشد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی در ادامه سفرهای استانی خود این بار مهمان مردم گلستان است.

این سفر فرصت خوبی است تا دولت مردان از نزدیک با مشکلات عمیق و کهنه استان محروم گلستان بیشتر آشنا شوند و مردم استان ما هم امید دارند دولت تازه نگاهی ویژه‌تر به مطالباتشان داشته باشد.

استان گلستان قطب کشاورزی کشور بوده و در تولید بسیاری از محصولات استراتژیک و مهم رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

 

بارش نزولات جوی در حوضه آبریز خلیج گرگان افزایش یافت

ایرنا  نوشت: مدیر شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: متوسط بارش حوضه های آبریز قره‌سو ، نکارود علیا و خلیج گرگان که رواناب های حاصله به این خلیج وارد می شود بطور متوسط ۱۲ درصد افزایش داشته است.

سیدمحسن حسینی افزود: از اول مهرماه سال جاری تا پایان بهمن ماه میزان نزولات جوی در حوزه آبریز قره‌سو ۱۶، نکارود هفت و  حوضه آبریز خلیج گرگان ۱۸ درصد افزایش یافته است.

وی اظهارداشت: در همین مدت میزان بارش در حوضه آبریز یادشده ۱۰.۷ درصد کاهش و میزان بارش برف و باران در حوضه آبریز گرگانرود گلستان ۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

قیمت جدید برنج اعلام شد/ قیمت ارزان ترین برنج چند تومان است؟

باشگاه خبرنگاران نوشت: قائم مقام جهاد کشاورزی گلستان قیمت مصوب انواع برنج در بازار را اعلام کرد.

سعید حسن پور قائم مقام جهاد کشاورزی گلستان گفت : هر کیلو گرم برنج طارم ایرانی درجه یک ۶۵ هزار تومان ، هر کیلوگرم طارم درجه دو ۶۰ هزار تومان ، هر کیلوگرم برنج شیرودی ۴۲ هزار تومان، هر کیلوگرم برنج هندی وارداتی ۳۰ هزار تومان و هرکیلوگرم برنج پاکستانی ۳۱ هزار تومان است.

سعید حسن پور افزود : قیمت برنج وارداتی شرکت بازرگانی دولتی ایران به عنوان برنج تنظیم بازار شامل برنج هندی هر کیلوگرم ۲۴ هزار تومان و برنج پاکستانی هر کیلوگرم ۲۵ هزار تومان و برنج تایلندی هر کیلوگرم ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان به استان‌ها اختصاص یافته است.

 

ایران راهبرد اقتصادی و دیپلماسی خود را با مذاکرات وین گره نزد

ایرنا نوشت: امام جمعه گنبدکاووس گفت: جمهوری اسلامی ایران با حفظ خط قرمزها، مذاکرات وین را پیش می‌برد و حرکت‌های اجتماعی، اقتصادی، دیپلماسی و سیاست خارجی خود را با این مذاکرات گره نزده است.

حجت الاسلام محمود ترابی در نمازجمعه این هفته گنبدکاووس اظهارداشت: آن چیزی که در ادامه مذاکرات باقی مانده تضمین آمریکاست برای رفع تحریم‌ها که با توجه به سابقه بدعهدی، باید بتوانیم ایستادگی داشته باشیم چرا که نیازی به آنها نداریم و در حال خنثی سازی تحریم‌ها هستیم.

 

قضاوت در خصوص وقایع اوکراین زود است

مهر نوشت: امام جمعه گرگان با اشاره به تحولات اخیر اوکراین و روسیه، گفت: باید منتظر باشیم تا همه جوانب این موضوع مشخص شود و هم اکنون قضاوت در خصوص این وقایع زود است.

حجت الاسلام سید کاظم نورمفیدی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان اظهارکرد: از متولان حوزه کسب و کار در قوای مجریه انتظار داریم تا برای صدور مجوز و پروانه برای کسب و کارها مباحث را ساده کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با بیان اینکه نباید برای دریافت یک مجوز کسب و کار مردم را اذیت کنیم، گفت: شرایط کشور به نحوی است که باید همه موانع را برای ایجاد اشتغال و کار برداریم.

 

انتظارات استادان دانشگاه در آستانه سفر رییس جمهور به گلستان

ایرنا نوشت: جمعی از استادان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گلستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سفر رییس جمهور به این استان توسعه صنایع وابسته کشاورزی، برقراری مجدد طرح جنگلداری و توجه به محیط زیست را از جمله نیازهای اساسی استان برشمردند.

 

مهلت دادستانی به دستگاه‌های دولتی برای عقب‌نشینی از حریم رودخانه ناهارخوران گرگان

تسنیم نوشت: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان به دستگاه‌های دولتی یک هفته مهلت داد تا ساخت و سازهای واقع شده در حریم و بستر رودخانه زیارت در محور ناهارخوران را تخریب کنند.

محمود اسپانلو اظهارداشت: متاسفانه تعدادی از دستگاه‌های اجرایی که در حریم این  رودخانه ساخت و ساز کرده‌اند  دستگاه‌هایی هستند که خودشان قانونی وظایف نظارتی در این زمینه به عهده دارند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان گفت: به این دستگاه‌ها مهلت یک هفته‌ای داده شده تا از بستر و حریم رودخانه عقب‌نشینی کنند در غیر این صورت قهری اقدامات قانونی انجام خواهد شد.

 

مسئولان از گرانی و هرج‌ومرج در بازار جلوگیری کنند/ اقدام دولت برای آزادسازی سواحل ارزشمند است

ایسنا نوشت: امام جمعه گرگان با بیان اینکه گرانی ها مردم را اذیت می کند، گفت: مسئولان و دستگاه های نظارتی باید به صورت جدی به این مسئله ورود پیدا کرده و از هرج و مرج در بازار جلوگیری کنند.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان با اشاره به حمله روسیه به اوکراین اظهار کرد: منطق رئیس جمهور روسیه این است که اوکراین و کشورهای عضو ناتو لب مرز کشورشان پایگاه های نظامی ایجاد می کند و این برای روسیه خطرساز است لذا قصد دارد با حمله به اوکراین از پیش روی ناتو به مرز کشور خود جلوگیری کند، این تحولات نیاز به گذر زمان دارد تا بتوانیم قضاوت روشن تری درباره آن داشته باشیم.

 

شمار بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی گلستان کاهش یافت

ایرنا نوشت: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت : شمار بستری های کرونایی در مراکز درمانی زیر پوشش این نهاد طی ۲۴ ساعت گذشته با کاهش ۳۰ نفری به ۴۵۳ نفر رسید.

سعید گل‌فیروزی اظهارداشت: روز گذشته در مجموع ۴۸۳ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه در شهرستان‌های ۱۴ گانه استان بستری بودند که این شمار ۶ درصد  کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: از کل بستری‌های امروز ۸۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده که این آمار روز قبل ۹۱ نفر بود.

 

در انتصابات به شایستگی بیشتر از سهم‌خواهی بها می‌دهیم

فارس نوشت: مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری گلستان گفت: در انتصابات به دنبال سهم‌خواهی نبوده و به شایستگی فرد بیش از هر معیار دیگری ارزش و بها قائل شده و هر فردی چه آقا و چه بانو‌ شایستگی مسئولیتی باشند، انتخاب خواهد شد.

آزاده رجبی امروز در نشست فرماندار شهرستان گنبدکاووس و مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری اظهار کرد: تعریف و قرائت‌های متفاوتی از زنان و نقش آنها در جامعه و خانواده انجام شده است و باید این جایگاه و تعاریف براساس ظرفیت، توانمندی و شایستگی زنان بررسی شود.

وی تصریح کرد: در انتصابات نباید به فکر سهم‌خواهی و صرفا مسئولیت دادن به بانوان باشیم بلکه باید به شایستگی و توانمندی فرد توجه داشته و از شایستگی شخص چه بانو و چه آقا در سپردن مسئولیت ها دفاع کنیم.

 

امیدواری گلستانی‌ها به همت دولت برای تکمیل سد نرماب چهل چای مینودشت

ایرنا نوشت: تسریع در تکمیل سد نرماب چهل چای مینودشت به اعتقاد کارشناسان از مهمترین پروژه‌های عمرانی و زیرساختی و در حین حال از مطالبات اهالی شرق استان گلستان به دولت جهادی سیزدهم است که تحقق آن مزایای قابل توجهی برای این استان دارد.

سد نرماب چهل چای مینودشت از مهمترین پروژه‌های ملی وزارت نیرو در استان گلستان به شمار می‌رود که عملیات احداث آن در سال ۱۳۹۰ با اعتبار اولیه چهار هزار میلیارد ریال( ۸۵ درصد فاینانس داخلی و سهم قرارگاه خاتم‌ و ۱۵ درصد سهم دولت) بر روی سه رودخانه نرماب، چهل‌چای و خرمالو مینودشت آغاز شد و قرار بود تا سال ۱۳۹۵ به بهره‌برداری برسد اما به سبب عدم تخصیص کامل اعتبارات موردنیاز هم اکنون پیشرفت فیزیکی بدنه اصلی آن به ۹۰ درصد رسیده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار