رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گالیکش گفت: ۱۲۵ هزار و ۶۸۳ گردشگر نوروزی از ۲۷ اسفند تاکنون با سفر به این شهرستان از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی آن دیدن کردند.

۱۲۵ هزار گردشگر نوروزی به گالیکش سفر کردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمد رزاقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مشهورترین جاذبه طبیعی گالیکش را پارک ملی گلستان به عنوان یکی از ۵۰ ذخیره‌گاه زیست محیطی کره زمین دانست و اظهارداشت: بیش از نیمی از گردشگران و مسافران نوروزی شهرستان اولویت نخست خود را به گردش و پیاده‌روی در طبیعت بکر این پارک اختصاص دادند.

پارک ملی گلستان بزرگ ترین و قدیمی ترین پارک ملی کشور با مساحت ۹۱ هزار و ۸۹۵ هکتار در شهرستان گالیکش در شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی واقع است که در سال ۱۳۵۴ به عنوان ذخیرگاه زیست کره در زمره ۵۰ ذخیرگاه بیوسفری جهان در فهرست یونسکو ثبت شد.

بخش ناچیزی از پارک ملی گلستان در سرزمین استان سمنان قرار دارد.

وجود جنگل‌های هیرکانی با انواع درختان کهن سربه فلک کشیده، تردد حیوانات وحشی مانند گراز، آهو و مرال یا همان گوزن قرمز، رودخانه‌ها و آبشارهای متنوع در ارتفاعات و مناطق پایین دست که شاخص‌ترین آن میرزابایلو، سولگرد و لهندور، تنگه گل و دشت است خیلی از گردشگران و مسافران را تشویق به حضور در قدیمی‌ترین پارک ملی ایران می‌کند.

پارک ملی گلستان با داشتن هزار و ۳۵۰ گونه گیاهی و ۳۰۲ گونه جانوری برای نسل قدیم و جدید نامی آشناست و خیلی از گردشگران که شمال کشور را برای سفر انتخاب می‌کنند یکی از اولویت‌ها خود را پیاده روی در فضای جنگلی بکر آن و بازدید از جاذبه‌های متنوع این پارک از جمله آبشار آدم چاغران، تنگه گل، آبشار آق سو، بازدید از تالاب کوهستانی سولوکلی و آبشار گلستان قرار می‌دهند.

۱۲۵ هزار گردشگر نوروزی به گالیکش سفر کردند

وی گفت: آبشار لووه، آق سو و گلستان، مرداب نیلکوه، درخت گردوی فارسیان، موزه حیات وحش میرزابایلو، مرتع بادیانلی روستای آق قمیش، روستاهای قوشه چشمه، تنگراه، لووه، کرنگ کفتر، کندوس کوه، فارسیان، پنو، کیارام، پادل دل، لیرو و فرنگ از دیگر جاذبه‌های گردشگری گالیکش است که دیدن هر کدام از این مواهب طبیعی و خدادادی، لحظات مفرحی را برای مسافران و گردشگران فراهم می‌کند.

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گالیکش گفت: ۲۵ اقامتگاه بوم‌گری، ۶ خانه مسافر، یک هتل و یک مهمانپذیر، پنج مدرسه و زائرسرای تکیه بابا روستای پاسنگ بالا با نظارت تیم‌های ستاد تسهیلات سفر نوروزی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی امسال مسافران علاقمند به حضور در این شهرستان را اسکان می‌دهند.

رزاقی ادامه داد: تاکنون ۱۱ هزار و ۳۴۵ مسافر در این مراکز اقامتی پذیرش شدند که با توجه به علاقمندی زیاد گردشگران برای حضور در دل طبیعت بیشترین استقبال مربوط به واحدهای بوم‌گردی بوده است.

شهرستان گالیکش با حدود ۶۴ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب گوناگون در شرق استان گلستان واقع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار