فرماندار رامیان در شرق استان گلستان گفت: از ۲۷ اسفند پارسال تا پنجم فروردین ۹۹ هزار و ۴۵۵ نفر مسافر و گردشگر از جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی این شهرستان دیدن کردند.

بیش از ۹۹ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری رامیان دیدن کردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ مهدی استیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دراین مدت ۲ هزار و ۹۹۰ نفر از مسافران و گردشگران نوروزی از اماکن اقامتی رامیان شامل چهار هتل، یک مُتل، یک مهمانپذیر، ۶ بوم گردی و چهار خانه مسافر استفاده کردند.

وی اضافه کرد: رامیان با جمعیت تقریبی ۸۷ هزار نفر سرزمینی محصور در بین رشته کوه‌های البرز شرقی است که با چشمه سارها، آبشارها و جویبارهای متنوع،  جنگل‌ها و چشم اندازهای زیبای طبیعی و تاریخی خود، منطقه‌ای جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی به شمار می رود و تا قبل از شیوع کرونا هرساله بویژه در فصل بهار و تعطیلات نوروزی هزاران مسافر و گردشگر به این شهرستان سفر و از جاذبه‌های بکر طبیعی و گردشگری آن بهره می‌بردند. 

استیری ادامه داد: اکنون با بهبود شرایط کرونایی کشور و لغو برخی محدودیت‌های سفر توسط ستاد ملی پیشگیری و مقابله با این ویروس منحوس، شرایط حضور مسافران و گردشگران نوروزی در سراسر کشور از جمله در شهرستان رامیان که با طبیعت بکر و جاذبه‌های گردشگری منحصربفرد خود به نگین سرسبز گلستان مشهور است، فراهم می‌باشد.

به گفته فرماندار رامیان، این شهرستان تا پایان تعطیلات نوروزی آماده استقبال، پذیرایی، اسکان مسافران و گردشگران از سراسر ایران اسلامی است.

به گزارش ایرنا، ارتفاعات قلعه میران، چشمه گل رامیان، ارتفاعات و روستاهای ییلاقی "النگ، پاقلعه، شیر آباد، شفیع آباد، پشمکی، کشکک، ویرو، جوزچال، الهادی، ملچ آرام" و چشمه‌های نیلبرگ، سیدکلاته، انجیر چشمه، سرگل و آبشارهای پشمکی، شیرآباد، سرخه کمر، شفت، جوزک، اوتره، اوشرشر، هشت بهشت و اوگردگرد و همین طور وجود آب بندان‌های زیبای شفیع آباد، نقی آباد، لاله باغ و کلوکن تنها قسمتی از چشم اندازهای طبیعی رامیان است.

حمام تاریخی (گرمابه اروج)، غار پشمکی (در روستای پاقلعه)، غار شیرآباد، امامزاده بی بی حلیمه خاتون روستای الهادی، امامزاده قاسم شهر دلند، پارک جنگلی شیر آباد، پارک جنگلی دلند در حاشیه جاده تهران - گرگان - مشهد از دیگر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرستان رامیان است که هر کدام ظرفیت بازدید و پذیرایی از جمعیت زیادی از مسافران و گردشگران نوروزی را دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار