فراهی، نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان با بیان این که افزایش عوارض شهری بیش از حد معقول، طبیعتاً تورم‌ زا خواهد بود، گفت: این امر در تضاد با رویکرد دولت در طرح جهش تولید مسکن است.

افزایش عوارض ساختمانی در تضاد با رویکرد دولت| تاوان هزینه ها را مردم می پردازند

به گزارش گلستان ۲۴؛ وحید فراهی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: صنعت ساختمان یکی از بخش های مهم اقتصادی کشور بوده و عوارض شهری تاثیر مستقیمی بر قیمت تمام شده مسکن خواهد داشت.

نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان بیان کرد: هنگامی که شهرداری عوارض را به شکل سالانه افزایش می‌دهد اگر افزایش به شکل شفاف و منطقی باشد عملاً در بقیه بخش ها هم رشد قابل قبولی را مشاهده خواهیم کرد و تاثیر منفی نخواهد گذاشت.

وی توضیح داد: عوارض به دو بخش پایه دار (نوسازی، صدور پروانه و غیره) و ناپایدار (فروش تراکم و ماده ۱۰۰) تقسیم می‌شود که اگر این افزایش عوارض غیرمنطقی باشد به شکل مستقیم بر روی قیمت مسکن تاثیر می‌گذارد و عملاً قیمت تمام شده مسکن را افزایش خواهد داد.

فراهی با اشاره به افزایش عوارض شهری در گرگان، گفت: این در شرایطی است که دولت سیاست تولید مسکن با قیمت پایین را در پیش گرفته است و این افزایش با این سیاست همخوانی ندارد.

نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان ادامه داد: این افزایش بیش از حد معقول، طبیعتاً تورم‌زا خواهد بود.

وی بیان کرد: هزینه این افزایش بر مردم و سازنده تحمیل شود زیرا سازنده وقتی باید قیمت چند برابری را پرداخت کند اولین جایی که می تواند آن را جبران کند هزینه تمام شده خواهد بود که تاوان آن را مردم پرداخت خواهند کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار