رئیس انجمن انبوه سازان گلستان :

رئیس انجمن انبوه سازان گلستان گفت: بازار مسکن زنجیره‌ای اقتصادی است که تصمیمات هر بخش آن در بخش‌های دیگر هم تأثیرگذار است و اگر این موضوع اجرایی شود و عوارض ساختمان به طور متوسط ۳۰۰ درصد افزایش یابد، آثار منفی‌اش را در بخش املاک، مصالح، دستمزدها، حمل و نقل و غیره نشان خواهد داد.

افزایش عوارض ساختمان تبعات منفی به دنبال دارد

به گزارش گلستان 24، سیدمحمد مرتضوی اظهار کرد: افزایش عوارض آن هم چند برابر تورمی که توسط دولت اعلام شده تأثیر معکوس بر فرایندهای سرمایه گذاری دارد؛ در چنین شرایطی سرمایه گذاران رغبت و تمایل کمتری برای حضور در ساخت و ساز دارد.

وی بیان کرد: شهرداری‌ها می‌تواند با توجه به تورم سالیانه و برای جبران هزینه‌های خود عوارض را متناسب با تورم و اندکی افزایش دهند و این مساله برای همه سازندگان، سرمایه گذاران و مدیران پذیرفته است.

مرتضوی گفت: نیاز است مدیران شهری حساسیت بیشتری در تصمیمات خود داشته و آینده‌ای فراتر از یک دوره حضور در شهرداری یا شورا را مدنظر بگیرند زیرا تبعات این تصمیمات تا سال‌ها در جامعه و توسعه شهری اثر خواهد داشت.

وی با اشاره به شعار دولت برای ساخت یک میلیون واحد طی یک سال، افزود: برای تحقق این هدف تصمیمات همه ارگان‌ها و همکاری و مشارکت مناسب آنها بسیار حائز اهمیت بوده و یکی از این دستگاه‌ها شهرداری است و اگر شاهد تصمیمات جزیره‌ای باشیم قطعاً از این هدف مشترک دور خواهیم شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار