مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: ظرفیت وقف برای تولیدات دانش بنیان و اشتغال آفرینی در بخش های مختلف بسیار کاربردی و ویژه است.

وقف در تولیدات دانش‌بنیان ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام و المسلمین روح اله سلیمانی فرد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی با اشاره به راهبرد سال جاری "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی" از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: توجه ویژه به تحقق شعار سال در اوقاف و امور خیریه اولویتی است که برای اجرایی شدن آن از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده می‌شود.

وی اظهارداشت: وقف بستر اقتصادی ارزشمندی برای طرح های دانش بنیان مهیا می کند و اوقاف با همکاری دانشگاه ها و مراکز دانش بنیان استان تلاش دارد تا این مهم را به منصه ظهور برساند.

وی بیان کرد: این نهاد برای محقق شدن شعار سال همانند سال های گذشته اقدامات حمایتی از صنایع تبدیلی، کالاهای پزشکی، خدمات کشاورزی، دامداری و صنعت طیور دانش بنیان برای عدم وابستگی به خارج و جلوگیری از خروج ارز در دستور کار خود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: این اداره‌کل از طرح‌های دانش‌بنیان و اشتغال آفرین برای تولید سرمایه و کمک به محرومیت‌زدایی حمایت می‌کند که امیدواریم جوانان، نخبگان و مسوولان دارای طرح و ایده بر مبنای تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در قالب های مختلف از جمله فناوری، کشاورزی، پزشکی و گردشگری به  ادارات اوقاف مراجعه کنند.

سلیمانی فرد افزود: سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی همیشه برای رفع مشکلات راهبردی و اثرگذار بوده است و به یقین اقتصاد کشور مشکلاتی داشته که عوام و خواص آن را به خوبی احساس می کنند و چنانچه شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی به نسخه اجرایی برسد مشکلات اقتصادی مردم حل خواهد شد.

وی اظهارداشت: با تاکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب به اقتصاد مقاومتی و تولید دانش بنیان به یقین امروز نقش نخبگان و  مسوولان کلیدی و ویژه است.

به گفته وی تولیدات کیفی و کمی دانش بنیان و علمی به افزایش اعتماد و تقویت روحیه ملی منجر خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: در جهان امروز که جنگ روانی و ذهنی اراده ها برای سرخوردگی نخبگان و مردم است در میدان عمل با تولید دانش بنیان باید نقش ویژه روانی و شناختی ایفا کنیم.

به گزارش ایرنا،  حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌ مناسبت آغاز سال ۱۴۰۱، سال جدید را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری کردند.

استان گلستان با یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در شمال کشور قرار دارد و اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی است.

این استان شمالی  پنج هزار و ۵۰۰ موقوفه و بیش از ۷۰ هزار رقبه دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار