امام جمعه شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر ضرورت حفظ حرمت ماه رمضان از نیروی انتظامی خواست تا بدون اغماض با مظاهر روزه خواری آشکار توسط برخی افراد برخورد کند.

امام‌جمعه گنبد: حرمت ماه رمضان حفظ و با روزه‌خواری آشکار برخورد شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی گنبدکاووس با موضوع ماه رمضان افزود: متاسفانه در سال‌های قبل مشاهده می‌شد، برخی افراد عمدی یا سهوی بدون رعایت حرمت ماه ضیافت الهی، در شهر اقدام به روزه خواری آشکار می‌کردند که صحیح نیست.

وی اضافه کرد: افرادی که به هر دلیل نمی‌توانند روزه بگیرند نباید اقدام به روزه خواری در ملا عام کنند زیرا این کار دهن کجی و بی‌حرمتی به ماه خداست و نیروی انتظامی باید با چنین افرادی برخورد کند.

ترابی با تاکید بر ضرورت رعایت کامل شئونات اسلامی در ماه مبارک رمضان از سوی همه ، ادامه داد: تمامی ادارات و نهادها بالاخص نهادهای فرهنگی و تبلیغاتی، رسانه‌ها، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید در خصوص حفط حرمت این ماه، اطلاع رسانی و تلاش نمایند.

وی بر لزوم برگزاری محافل انس با قرآن به صورت مشترک بین مساجد اهل سنت و تشییع، اطعام دهی به روزه اولی‌ها، کمک به نیازمندان و آزادی زندانیان و برپایی باشکوه آیین‌های شب قدر در چند مکان از جمله امامزاده یحیی بن زید (ع)، مصلی‌ها و مساجد بزرگ گنبدکاووس تاکید کرد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس در این جلسه، بر لزوم توسعه فضاهای قرآنی و برگزاری محافل انس با قرآن در مساجد و خانه‌ها تاکید کرد و پیشنهاد داد: چنین محافلی علاوه بر مساجد شهری در ۱۰ مسجد روستاهای بزرگ این شهرستان برگزار شود.

مهدی دهرویه همچنین از مبلغان و علمایی که در ماه مبارک رمضان در مساجد حضور گنبدکاووس می‌یابند، درخواست کرد تا درخصوص تهدیدهای کرونا و ضرورت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به مردم اطلاع رسانی نمایند.

به گفته وی هنوز افزون بر ۶۰ درصد واجدین شرایط تزریق واکسن کرونا در گنبدکاووس دُز سوم این واکسن را دریافت نکردند.

همچنین حجت الاسلام "احمدرضا کریمی" سرپرست اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس در این نشست به تشریح برنامه‌های این اداره در ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: افزون بر ۳۰ برنامه محتوایی برای این ایام پیش بینی شده که برگزاری محافل انس با قرآن، رزمایش کمک مومنانه، جهاد تبیین، امیدآفرینی در جامعه با روی کار آمدن دولت انقلابی، جشن گلریزان و کمک به آزادی زندانیان، اطعام دهی به روزه اولی ها، اعزام کاروان خدمت (پزشکی و بهداشتی) به مساجد ( ۳۰ شب ۳۰ مسجد)، اعزام اردوهای جهادی و طرح هر مسجد یک جهیزیه برای زوج‌های نیازمند در محلات از مهمترین این برنامه‌ها است.

شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان واقع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار