رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس گفت: کمیته برگزاری مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه این شهرستان برای صاحبان اسب‌های برنده، مربیان و چابکسواران هفته بیست و یکم این مسابقات مبلغ ۱۰ میلیارد و ۵۵۵ میلیون ریال جایزه پیش‌بینی کرد.

چابکسواران برای جایزه ۱۰ میلیارد ریالی در کورس گنبد مسابقه می‌دهند

به گزارش گلستان ۲۴؛ بهروز نیازی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در رقابت های این هفته ۱۶۹ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد روزهای پنج شنبه و جمعه در مجموعه سوارکاری این شهرستان در ۱۶ کورس به مسافت‌های ۱۰۰۰، هزار و ۷۰۰ و ۲ هزار و ۲۰۰ متر با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: در روز نخست این هفته فردا پنجشنبه در هشت کورس ۲ دور هزار متری، چهار دور هزار و ۷۰۰ متری و ۲ دور ۲ هزار و ۲۰۰ متری برگزار می‌شود و در آن ۸۷ راس اسب با یکدیگر مسابقه می‌دهند.

نیازی اضافه کرد: کمیته برگزاری مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس برای اسب‌های برنده اول تا سوم روز نخست هفته بیست و یکم در مجموع مبلغ سه میلیارد و ۶۰۷ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرد.

رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس ادامه داد: روز دوم مسابقات این هفته جمعه ۱۲ فروردین با شرکت ۸۲ راس اسب در هشت کورس شامل یک دور هزار متری، ۲ دور هزار و ۷۰۰ متری و پنج دور ۲ هزار و ۲۰۰ متری برگزار خواهد شد و اسب‌های برنده در مجموع ۶ میلیارد و ۹۴۸ میلیون ریال جایزه نقدی دریافت خواهند کرد.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود اما از ۲ سال پیش با شیوع ویروس کووید ۱۹ از حضور تماشاگران در برخی هفته‌ها به سبب وضعیت قرمز کرونایی جلوگیری می‌شد.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار