هفته ششم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس با رقابت ۱۱۵ راس اسب از نژادهای "ترکمن، دوخون و تروبرد" پنجشنبه و جمعه هفته جاری /۱۱ و ۱۲ آذر/ به مسافت‌های هزار، هزار و ۲۰۰ و هزار و ۶۰۰ متر در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

۱۱۵ راس اسب در هفته ششم کورس اسبدوانی گنبدکاووس رقابت می‌کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روز نخست هفته ششم این مسابقات فردا پنجشنبه با شرکت ۶۰ راس اسب در ۶ دور شامل پنج دور هزار متری و یک دور هزار و ۶۰۰ متری برگزار می‌شود.

بهروز نیازی افزود: کمیته برگزاری مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس برای اسب‌های برنده اول تا سوم روز نخست هفته ششم در مجموع مبلغ یک میلیارد و ۸۰۸ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده است.

وی اضافه کرد: روز دوم مسابقات این هفته نیز جمعه ۱۲ آذر با شرکت ۵۵ راس اسب در ۶ دور شامل سه دور هزار متری، ۲ دور هزار و ۲۰۰ متری و یک دور هزار و ۶۰۰ متری در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس برگزار می‌شود.

رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس بیان داشت که کمیته برگزاری این مسابقات برای اسب‌های برنده اول تا سوم روز دوم و پایانی هفته ششم نیز در مجموع یک میلیارد و ۹۳۹ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده است.

به گفته نیازی، فصل جدید مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس مطابق برنامه تدوین شده از سوی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است تا پایان اسفند امسال (روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته) برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود اما از ۲ سال پیش و به سبب شیوع ویروس کرونا این مسابقات بدون حضور تماشاگر یا با حضور محدود آنها برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

ارسال نظر

آخرین اخبار