استاندار گلستان با اشاره به تاکید رییس جمهور برای اجرای طرح توسعه گردشگری جزیره آشوراده گفت: برخی افراد و مدیران مانع اجرای این طرح هستند.

استاندار گلستان: برخی مدیران مانع اجرای طرح گردشگری آشوراده هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، علی‌محمد زنگانه روز چهارشنبه در اجتماع بزرگ مبلغان و روحانیون گلستان در بزرگداشت مرحوم آیت‌الله علوی‌گرگانی و استقبال از ماه رمضان اظهارداشت: اگر این افراد همچنان به مانع تراشی و ایستادگی مقابل اراده دولت و دستور صریح رییس جمهور ادامه دهند اسامی آنان را به مردم خواهم گفت تا بدانند چه کسانی مانع توسعه گلستان هستند.

وی بیان کرد: اجرای طرح طبیعت‌گردی آشوراده بدون شک توسعه استان را شتاب خواهد بخشید و کسانی که در استان مسوولیت دارند باید برای به سرانجام رسیدن این طرح تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات دیگری که در سفر رییس جمهور و هیات دولت به گلستان بر اجرای آن تاکید شد، لایروبی و بازگشایی کانال‌های آبرسان خلیج گرگان است که اگر روند خشک شدن خلیج ادامه داشته باشد، فاجعه زیست محیطی در انتظار استان خواهد بود.

استاندار گلستان گفت: میزان آلاینده‌هایی که سبب آسیب به این کانال شده، بسیار زیاد و جبران ‌ناپذیر است و به همین دلیل هیات دولت با ترک تشریفات، اجرای لایروبی را برعهده قرارگاه خاتم‌الانبیا به عنوان پیمانکار و سازمان بنادر و کشتیرانی به  عنوان مجری طرح قرار داد.

زنگانه یادآور شد: اجرای این طرح می‌تواند از بروز فاجعه زیست محیطی و تبدیل شدن خلیج گرگان به باتلاق جلوگیری کند.

وی ادامه داد: لایروبی اقدام بزرگ و تصمیم قاطعی برای نجات خلیج گرگان است و امیدواریم بتوانیم اقدام اورژانسی برای این پهنه آبی انجام دهیم.

وی افزود: تعیین ردیف اعتباری برای احداث خط آهن اینچه‌برون - شاهرود - طبس و اتصال آن به جنوب کشور از دیگر مصوبات سفر رییس جمهور به گلستان بود که می‌تواند سبب توسعه اقتصادی استان شود.

استاندار گلستان با یادآوری این که سفر رییس جمهور به گلستان فرصت کم‌نظیری برای توسعه استان فراهم می‌کند اظهارداشت: در این سفر ۴۰۰ هزار میلیارد ریال به استان اختصاص یافت که در هیچ یک از سفرهای رییس جمهور سابقه نداشت.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه گلستان هم در این مراسم گفت: ۷۰ درصد موقوفات استان کارکرد مذهبی و اجتماعی دارد.

حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فر افزود: وقف می‌تواند تحولی برای اشتغال، ازدواج و دانش‌بنیان ایجاد کند و در استان بین ۵۰ تا ۱۰۰ وقف با نیازهای روز داریم که کارکرد مذهبی آنها بسیار زیاد است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار