مدیر کل شیلات استان گلستان گفت: سال گذشته 1565 تن میگو در 1203 هکتار از مزارع مجتمع پرورش میگوی گمیشان تولید شد و پیش بینی می شود در سال جاری با افزایش 50 درصدی سطح زیرکشت در مجتمع پرورش میگوی گمیشان به تولیدی بالغ بر 5000 تن برسیم.

۱۵۶۵ تن میگو سال گذشته در گمیشان تولید شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایلنای گلستان، سیدجواد قدس علوی اظهارکرد: تامین پست لارو مورد نیاز مزارع مجتمع پرورش میگوی گمیشان و راه اندازی شهرک شیلاتی در استان، از مهم ترین معضلات پرورش میگو در گلستان می باشد که امیدواریم با اهتمام سازمان شیلات ایران به زودی این معضلات مرتفع گردند.

وی افزود: بخش اعظمی از پست لارو مورد نیاز مزارع مجتمع پرورش میگوی گمیشان از استان های جنوبی تامین می شود که متاسفانه سال گذشته به دلیل کمبود آن، بعضی از مزارع با وجود آبگیری و آماده سازی جهت پرورش، نتوانستند ذخیره سازی داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به ایجاد شهرک شیلاتی در استان خاطر نشان کرد: قریب به 3 سال است که ساخت فاز دوم مجتمع پرورش میگو (6 هزار هکتاری) و مجتمع پرورش ماهیان خاویاری گمیشان، در قالب شهرک شیلاتی، به شرکت شهرک های کشاورزی واگذار شده است که متاسفانه در این 3 سال سرمایه گذار همچنان منتظر ایجاد زیرساخت های توسط این شرکت می باشد و تاکنون پیشرفتی در ساخت این شهرک از سوی شرکت شهرک های کشاورزی دیده نشده است.

وی گفت: با توجه به برنامه تحولی وزیر جهاد کشاورزی در خصوص رشد تولید آبزی پروری در استان و برنامه افق 1404، که تولید 17 هزار تن میگو برای استان ترسیم شده است (10 هزار تن تولید در فاز دوم مجتمع) نیاز به راه اندازی شهرک شیلاتی در استان به شدت احساس می شود که امیدواریم با تغییر ساختار شرکت شهرک های کشاورزی و جذب سریعتر اعتبار تخصیص یافته سفر ریاست جمهور به صنعت میگو استان، به زودی شاهد راه اندازی شهرک شیلاتی در استان باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار