مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: یک وقف مشارکتی با نیت فرهنگی و مذهبی همزمان با اولین روز ماه مبارک رمضان در شهر گالیکش از توابع این استان ثبت شد.

یک وقف مشارکتی با نیت فرهنگی و مذهبی در گلستان ثبت شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام روح الله سلیمانی‌فرد روز یکشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این وقف شامل قطعه زمینی به مساحت ۹۳۴ مترمربع با ارزش ۲۸ میلیارد ریال است که برای ساخت فاطمیه مسجد امام حسین (ع) در گالیکش از سوی واقفان واگذار شد.

وی ادامه داد: وقف مشارکتی یکی از ظرفیت های رفع نیازهای روز جامعه و شتاب در توسعه گلستان محسوب می شود که با هدف تمدن سازی نوین باید از آن می توان به خوبی استفاده کرد.

حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: با توجه به این که ۹۰ درصد از موقوفه های ثبت شده گلستان با نیت مذهبی در ماه های محرم و صفر است تلاش می‌کنیم واقفان جدید را به سمت رفع نیازهای روز جامعه از جمله دارو و درمان، ازدواج، دانش بنیان، آموزشی و فرهنگی و مذهبی هدایت کنیم.

وی به برنامه های این اداره کل در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در این ماه علاوه بر کارشناسان اوقاف از مشارکت ۳۵ روحانی بومی و اعزامی از حوزه علمیه قم در بقاع متبرکه، برای راهنمایی افراد علاقمندان به وقف اموال استفاده می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان به اجرای طرح آرامش بهاری در نوروز سال جاری اشاره کرد و افزود: در این طرح سه وقف متناسب با نیاز روز ثبت گردید.

به گفته وی سال قبل ۴۳ وقف جدید در گلستان متناسب با نیازهای روز جامعه در سامانه موقوفه های کشور ثبت شد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار