سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان و قائم مقام ستاد خدمات سفر استان گفت: با وجود افزایش ۴۳ درصدی تردد خودرویی و ورود ۷۶۸ هزار خودرو از چهار مسیر ورودی به گلستان در تعطیلات نوروز امسال ۱۹ نفر در حوادث جاده‌ای استان کشته شدند که این رقم مشابه آمار پارسال است.

امسال ۱۹ نفر در حوادث ترافیکی گلستان جان باختند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا سیدمحمدرضا سیدالنگی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری گلستان اظهار داشت: در نوروز امسال تردد خودروهای سنگین در استان پنج درصد نسبت به پارسال افزایش یافت و بیشترین ساعت اوج تردد بین ۱۸ تا ۱۹ به ثبت رسید.

وی بیان کرد: مسیر گرگان - علی‌آبادکتول با ۷۳۰ هزار خودرو، پُرترددترین مسیر گلستان در نوروز امسال بود و متوسط سرعت در جاده‌های استان نیز ۷۶ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسید.

قائم مقام ستاد خدمات سفر گلستان افزود: همچنین ورودی مسافرین نوروزی از طریق خطوط راه‌آهن ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر و خطوط هوایی چهار هزار و ۵۶۵ نفر بود.

سیدالنگی ادامه داد: در این مدت یک میلیون و ۱۲۷ هزار تردد در جاده‌های گلستان ثبت شد و مسیر شاهرود - گرگان روز گذشته با هشت هزار و ۹۰۰ تردد، شلوغ‌ترین جاده استان بود و تردد درون استانی ۶۰ درصد افزایش داشت.

وی بیان کرد: همچنین در نوروز امسال گردشگران ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار بازدید از اماکن گردشگری استان انجام دادند.

گلستان در کنار دریای خزر، کشور ترکمنستان، استان های خراسان شمالی، سمنان و دامنه های شرقی البرز و مازندران واقع شده و در ایام سال میزبان مسافرانی است که برای اقامت یا ادامه سفر این استان و مسیرهای آن را انتخاب می کنند.

گلستان واقع بین دو قطب گردشگری شمال کشور و زیارتی مشهد به نگارستان ایران نیز شهر بوده و اقوام متعددی را در خود جای داده است که شامل فارس، ترکمن، سیستانی، ترک (آذربایجانی و قزلباش)، مازندرانی‌ ها، بلوج و قزاق‌ها هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار