عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

گرامیداشت آیت الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی

صدا و سیما نوشت: مراسم گرامیداشت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی در روستای نصرآبادگرگان برگزار شد.

مراسم گرامیداشت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی با حضور فرزندان معظم له و حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان، مسولان استانی، نمایندگان مردم گرکان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی و آحاد مردم شب گذشته در مسجد امیرالمومنین (ع) روستای نصر آباد گرگان برگزار شد.گرامیداشت آیت الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی

حجت الاسلام مهدوی سخنران این مراسم با اشاره به سیره زندگی علما گفت:حضرت آیت الله علوی گرگانی چهره مردمی و دارای زندگی ساده و زاهدانه ای بود.

 

عملیات لایروبی خلیج گرگان تا ۲ هفته آینده اجرایی می‌شود

تسنیم نوشت: مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان گفت: براساس دستور رئیس جمهور اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ عملیات لایروبی خلیج گرگان آغاز می‌شود.

اله‌یار اسعدی با اشاره به دستور ویژه رئیس جمهور در سفر به استان برای لایروبی خلیج گرگان، اظهار داشت: لایروب‌ها در حال انتقال به استان گلستان هستند و تا دو هفته آینده در استان گلستان مستقر می‌شوند.

وی تصریح کرد: 500 میلیارد تومان برای لایروبی خلیج گرگان اختصاص پیدا کرد که 100 میلیارد تومان قبل از سال جدید به استان داده شد که عملیات آغاز شود.

 

اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی در گلستان

ایسنا نوشت: دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پایان تحمل مردم در حوزه قطع آب شرب در گرگان و برخی شهرها، گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی استان اختصاص یافت.

رمضانعلی سنگدوینی‌ در جمع مدیران و مسئولان گلستان با اشاره به اینکه سفر رئیس جمهور سفر پر خیر و برکتی برای استان بود، اظهار کرد: به طور پیوسته جلسات پیگیری مصوبات سفر را در تهران با حضور معاونین رئیس جمهور، وزرا و معاونین وزرا برگزار می کنیم.‌

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین چالش های استان ما موضوع آب شرب است، افزود: مردم‌ دیگر امسال نمی پذیرند از ما که آب شرب آنها قطع شود که با همتی که از استاندار و برنامه ریزی های صورت گرفته می بینم‌قطعا این مشکل حل خواهد شد.

 

معدوم شدن حدود ۴ تن فرآورده خام دامی ناسالم در گلستان

باشگاه خبرنگاران نوشت:  مدیر کل دامپزشکی گلستان گفت: در طرح بازدید نوروزی از مراکز توزیع فراورده‌های دامی ۳ هزار و ۸۱۶ کیلوگرم فرآورده خام دامی ناسالم معدوم شد.

غلامرضا محرابی گفت: در راستای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی بر مراکز تولید، عرضه و نگهداری مواد غذایی از ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان تعطیلات نوروزی، مجموعا ۵ هزار و ۴۲۶ مورد بازدید از مراکز عرضه و فروش انواع فرآورده خام دامی در سطح استان انجام شد.

او گفت: در این طرح ۷ هزار و ۸۱۶ کیلوگرم انواع فراورده خام دامی ضبط شد که پس از نمونه برداری از ۴ مورد و تایید سالم نبودن از این مقدار ۳ هزار و ۸۱۶ کیلوگرم به روش بهداشتی معدوم و از چرخه مصرف خارج شد.

 

کشف ۲ محموله‌ بزرگ سوخت و روغن خوراکی قاچاق در گلستان

ایرنا نوشت: فرمانده انتظامی گلستان گفت: با رصد و اشراف اطلاعاتی همکارانمان در پلیس‌های تخصصی، ۲ محموله سوخت و روغن خوراکی قاچاق در استان کشف و ضبط شد.

سردار سرتیپ دوم ستاد محمدسعید فاضل‌دادگر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ماموران انتظامی شهرستان گالیکش در ایست و بازرسی تنگراه حین کنترل مسیر ورودی و خروجی استان به سه دستگاه کامیون مشکوک و آنها را متوقف کردند.

وی بیان کرد: ماموران در بازرسی از این خودروها، ۲۲ هزار  و ۴۴۰ لیتر گازوئیل قاچاق کشف کردند. به گفته وی در این عملیات سه متهم دستگیر و به مراجع ذیصلاح معرفی شدند.

 

دیوار گرگان در پیچ و خم جهانی شدن/ اقتصاد گردشگری پویا می‌شود

مهر نوشت: آغاز عملیات اجرایی پایگاه حفاظت از دیوار تاریخی گرگان و تلاش برای اتمام نقشه برداری هوایی آن، از جمله اقدامات تکمیل پرونده ثبت جهانی یادگار ساسانیان و رونق گردشگری تاریخی در گلستان است.

استان گلستان فارغ از جنگل‌های سرسبز هیرکانی و چشمه‌سارها و آبشارهای متعدد و دیدنی، جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری تاریخی منحصر به فردی دارد که از آن جمله می‌توان به منطقه تاریخی خالد نبی، بافت تاریخی گرگان، برج قابوس، میل رادکان و دیوار تاریخی گرگان اشاره کرد.

دیوار دفاعی گرگان به طول ۲۰۰ کیلومتر یادگار دوره ساسانیان بوده و از آن به عنوان سد اسکندر، سد انوشیروان، سد فیروز و دیوار سرخ و «مار سرخ» یاد می‌شود.

 

خانواده‌ها از واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال نترسند

باشگاه خبرنگاران نوشت:  رئیس مرکز بهداشت گلستان گفت: آمار واکسینه شدن کودکان زیر ۱۲ سال در استان کمتر از ۲۰ درصد است و خانواده‌ها نباید از واکسن زدن کودکان بترسند.

ناهید جعفری گفت: با توجه به بازگشایی مدارس واکسیناسیون کودکان واجب است.

او گفت: توصیه ما در درجه اول به واکسیناسیون کامل والدین و بعد کودکان است و حتما خانواده‌ها به فرزندان خود آموزش دهند در مدارس از ماسک استفاده و ضوابط بهداشتی را رعایت کنند.

جعفری می‌گوید: در دید و بازدید نوروزی امسال مردم تصور کردند، چون محدودیتی اعمال نشده شرایط عادی شده و دستورالعمل‌های بهداشتی را در این ایام کمتر رعایت کردند.

 

رونق تولید ۶۹ کارخانه تعطیل گلستان، ۷۹۴ نفر را صاحب شغل کرد

ایرنا نوشت: رییس کل دادگستری گلستان گفت: پارسال و با راه‌اندازی دوباره خط تولید ۶۹ واحد تعطیل در این استان، زمینه اشتغال پایدار و بازگشت ۷۹۴ نفر به کار فراهم شد.

حیدر آسیابی افزود: فعالیت دوباره این واحدهای تعطیل با همکاری دستگاه های اجرایی و پیگیری ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان انجام شده است.

وی ادامه داد: ایجاد واحدهای صلح و سازش برای حل و فصل مسائل کارگری، راه اندازی مرکز داوری و شعبه شورای حل اختلاف ویژه تجار و شرکت های تولیدی با همکاری اتاق بازرگانی از دیگر اقدام سال قبل دادگستری گلستان برای هموار کردن مسیر تولید بود.

 

۹۰ درصد دانش‌آموزان گلستانی در مدارس حاضر شدند/ غیبت کدام یک از دانش‌آموزان موجه است؟

ایسنا نوشت: معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه با بازگشایی مدارس حضور دانش آموزان در مدارس الزامی است، گفت: خوشبختانه با بازگشایی مدارس، استقبال دانش آموزان از آموزش حضوری مطلوب بوده و در روز گذشته ۹۰ درصد آنها در مدارس حضور یافتند.

محمدتقی قلی نژاد با اشاره به بازگشایی مدارس از 15 فروردین ماه اظهار کرد: حضوری شدن مدارس به دستور ریاست محترم جمهور، ستاد ملی کرونا، وزیر آموزش و پرورش و تمامی تصمیم سازان و تصمیم گیران انجام شد که می توان این اتفاق را بسیار مطلوب خواند چراکه در طی دو سال از شیوع ویروس کرونا، آموزش های ما مطلوب نبوده است، همچنین دانش آموزان در فضای غیرحضوری در بحث مهارت آموزش و رشد اجتماعی با چالش مواجه بودند که امیدواریم با حضوری شدن آموزش ها این چالش برطرف شود.

 

مشاهده ملخ‌های مراکشی در مراتع مراوه تپه

باشگاه خبرنگاران نوشت: مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی گلستان از مشاهده ملخ‌های مراکشی در مراتع مراوه تپه خبر داد.

کیانوش حق نما گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان بارندگی در مراوه تپه نسبت به پارسال بیشتر بوده وهمین امر موجب می‌شود ملخ‌ها از علف‌ها تغذیه کنند و به سمت مزارع دیرتر حرکت کنند.

حق نما می‌گوید: وضعیت بارندگی در شمال گنبدکاووس در سال زراعی امسال مناسب نبوده و در نتیجه در مناطق خشک بدون علف، تهاجم پذیری ملخ‌ها به سمت اراضی کشاورزی بالاتر می‌رود و خسارت‌های بیشتری را به دنبال دارد.

او گفت: سال قبل ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان درگیر آفت ملخ مراکشی بودند.

 

ایمنی سست مسیرهای آهنی گلستان/ ضرورت بهسازی گذرگاه های ناایمن

مهر نوشت: با افزایش استفاده مردم از راه آهن و همچنین عبور ریل از داخل شهرهای گلستان، ایمن سازی بیشتر این محورها ضرورت داشته و باید زیرساخت های سخت افزاری استاندارد ایجاد شود.

مسیرهای ریلی به سبب صرفه بالای اقتصادی، ایمنی مسافر و حفظ محیط زیست جایگاه مطلوبی در ترانزیت کالا و یا حمل و نقل مسافر داشته و همین پارامترها سبب شده تا استقبال مردم به عنوان خدمت گیرنده افزایش یابد و مسئولان در پی توسعه خطوط ریلی باشند.

در گلستان هم مقوله راه آهن و توسعه مسیرهای ریلی به یکی از سرفصل‌های مطالبات مردم تبدیل شده و در سال‌های گذشته اقدامات متعددی برای توسعه این صنعت از جمله دو خطه کردن مسیر ریلی گرگان- سبزدشت و یا راه آهن گرگان- اینچه برون اجرایی شده و برخی پروژه‌ها مانند راه آهن گرگان- مشهد یا گرگان- شاهرود هم در دستور کار مدیران قرار دارد.

 

۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب سفر دولت برای روستاهای گلستان ابلاغ شد

ایرنا نوشت: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبارات مصوب سفر استانی دولت به تازگی برای انجام طرح های توسعه ای روستاهای این استان ابلاغ شده است.

سید محمد حسینی افزود: ۲۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار برای ایمن سازی روستاهای در معرض خطر و بقیه

وی اظهارداشت: دولت سیزدهم در سفر روز سیزدهم اسفند سال گذشته به این استان برای طرح های توسعه روستاها در مجموع ۹۵۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب کرد که بقیه آن در سال های آینده تزریق خواهد شد.

 

رد شائبه قومی و مذهبی در قتل دو طلبه گنبدی/ انگیزه‌های شخصی محتمل‌ترین گزینه

ایسنا نوشت: معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به بررسی‌های همه‌جانبه پلیسی و اطلاعاتی در پرونده قتل دو شهروند گنبدی، گفت: هرگونه شائبه قومی و مذهبی در این ماجرا رد شده است.

مهدی دهرویه با اشاره به وقوع دو فقره قتل به‌صورت همزمان در شامگاه روز شنبه(۱۳ فروردین) در محله چای‌بوئین شهرستان گنبدکاووس، اظهار کرد: این قتل‌ها توسط یک اسلحه کمری و با شلیک از این اسلحه توسط یک فرد رخ داده است و وقوع قتل از نظر دستگاه‌های مسئول محرز و تائید شده است.

وی با بیان این‌که تمامی دستگاه‌های انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی به صورت منسجم پرونده قتل این دو طلبه اهل سنت را با تلاش جدی و با نگاهی فنی و دقیق پیگیری می‌کنند، افزود: تاکنون یک فرد مظنون به قتل مذکور دستگیر شده و پس از تفهیم اتهام فعلا در بازداشت و در حال بازجویی توسط مراجع ذی‌ربط است.

 

متجاوز به عرصه و حریم دیوار بزرگ گرگان دستگیر شد

مهر نوشت: فرمانده یگان حفاظت اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان گفت: فردی که در کلاله به عرصه و حریم دیوار بزرگ گرگان تجاوز کرده بود، دستگیر شد.

سرهنگ سید فرامرز میر شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: برابر اخبار واصله از میراث بانان، مبنی بر تجاوز فردی به عرصه و حریم دیوار بزرگ گرگان، با هدف تسطیح اراضی کشاورزی و مسکونی در روستای کولی بایندر شهرستان کلاله، اکیپی از مأموران یگان حفاظت پایگاه عملیاتی شمال شرق استان با هماهنگی فرماندهی یگان حفاظت استان به منطقه اعزام شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان اضافه کرد: مأموران اعزامی پس از کسب نیابت قضائی و ورود به منطقه، فرد متجاوز را در حین ارتکاب جرم دستگیر کردند. این فرد برای سیر مراحل قانونی تحویل نیروی انتظامی شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار