معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت گلستان گفت: کمک فنر و باتری خودرو مشمول اخذ و نصب شناسه رهگیری شد.

کمک فنر و باتری خودرو مشمول اخذ و نصب شناسه رهگیری شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی اصغر اصغری گفت: در راستای اجرای  مرحله اول طرح رهگیری کالا و همچنین آئین نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کمک فنر و باتری خودرو مشمول اخذ و شناسه رهگیری شدند.

او گفت: شناسه رهگیری برای کالا‌های مشمول باید در مبداء تولید و واردات بر روی بسته بندی کالا الصاق شود.

به گفته اصغری این دستورالعمل در تاریخ ۱۳  آذر سال گذشته از طریق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب و به تمامی مراجع ذیصلاح ابلاغ شده است.

او گفت: طبق دستورالعمل‌های صادره پس از دو ماه از زمان ابلاغ برای تولید کنندگان و وارد کنندگان و پس از چهار ماه از زمان ابلاغ برای همه کالا‌های موجود در سطح بازار و انبار‌ها لازم الاجرا است و عواقب  اجرا نکردن آن از طریق واحد‌های تولیدی (صنفی، صنعتی)، زنجیره تامین خدمات پس از فروش و حوزه بازرگانی بر عهده خود واحد است.

اصغری گفت: این موضوع  از طریق ناظران و بازرسان پلیس اقتصادی و تعزیرات حکومتی پیگیری  می شود.

او  می گوید:همچنین بازرسان این سازمان با بررسی دقیق و بازدید‌های میدانی وضعیت بازار استان را رصد می کنند و بر روند اعمال طرح مذکور نظارت خواهند داشت و در صورت برخورد با تخلفات احتمالی و کشف کالا‌های بدون شناسه مطابق قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار