استاندار گلستان از مسوولان و مدیران استان خواست تا پایان ماه فروردین تماس‌های شهروندان مربوط به سفر رییس جمهور به این استان را پاسخ دهند و گفت: در این سفر بیش از ۴۳ هزار و ۵۰۰ تماس و نامه وصول شد، یکی از شاخص‌های اصلی ارزیابی مدیران دستگاه‌های اجرایی نحوه رسیدگی به مکاتبات مردمی است.

استاندار گلستان: تعیین تکلیف بیش از ۴۳ هزار و ۵۰۰ تماس و نامه مردم گلستان به رئیس‌جمهور

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، علی‌محمد زنگانه در خصوص پیگیری نامه های مردمی در سفر ریاست جمهوری به استان گلستان اظهار کرد: یکی از اقدامات ارزشمند در سفرهای استانی رییس‌جمهور فعالیت بیش از پیش مرکز سامد (سامانه ارتباط مردم و دولت) یا سامانه ۱۱۱ است.

وی بیان کرد: در جریان سفر رییس جمهور و هیات دولت به گلستان بیش از ۴۳ هزار و ۵۰۰ تماس و نامه وصول شد که همگی آنها دسته‌بندی و با ارجاع به دستگاه‌های اجرایی در فرآیند پاسخگویی قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین حجم درخواست‌ها با ۲۹ درصد در حوزه کمک‌های مالی و امرار معاش بوده که با توجه به تفاهم‌نامه کمیته امداد و بانک‌ها به این نهادهای حمایتی ارجاع شده است.

استاندار گلستان یادآور شد: ۲۵ درصد درخواست‌ها در حوزه تسهیلات و امور بانکی بوده که با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته پیش از سفر در گردش کار قرار گرفتند.

زنگانه ادامه داد: قریب به ۱۰ درصد درخواست‌ها در حوزه اشتغال و کارآفرینی بوده که جهت مدیریت تسهیلات اشتغال آفرینی به صندوق کارآفرینی امید ارجاع داده شد.

به گفته وی هشت درصد درخواست‌های مردمی پیرامون موضوعات مشاوره‌ای مرتبط با کارآفرینی بوده که به دستگاه‌های ذیربط ارجاع داده شد.

وی تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید اهتمام ویژه‌از در خصوص فرآیند رسیدگی به مکاتبات مردمی داشته باشند و البته نظارت عالیه بر فرآیند رسیدگی به تمام مکاتبات بر عهده دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوققی استانداری است.

استاندار گلستان گفت: در سال جاری یکی از شاخص‌های اصلی ارزیابی مدیران دستگاه‌های اجرایی نحوه  رسیدگی به مکاتبات مردمی است.

وی تاکید کرد: اگر چنانچه با هر یک از شهروندان تا پایان فروردین ماه تماسی پیرامون پیگیری درخواست آنها صورت نگرفت با سامانه ۱۱۱ تماس گرفته و پیگیری مجدد را انجام دهند.

رییس جمهور به همراه شماری از وزرای روز سیزدهم اسفند سال گذشته به استان گلستان سفر کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار