حسینی از تخصیص مرحله نخست اعتبارات مصوبه‌های حوزه بنیاد مسکن گلستان در سفر رئیس جمهور به استان این سفر خبر داد.

اختصاص مرحله نخست اعتبارات سفر رئیس‌ جمهور به گلستان/ ۲۰ میلیارد تومان سهم بهسازی بافت تاریخی روستاها است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «سیدمحمد حسینی» امروز (یکشنبه 14 فروردین) در نخستین جلسه شورای اداری گلستان در خصوص آخرین وضعیت مصوبه‌های سفر رئیس‌جمهور به استان، گفت: برای سفر رئیس‌جمهور ۴ مصوبه پیشنهادی داشتیم و با حمایت استاندار سه درخواست ما در حوزه بنیاد مسکن به تصویب رسید که مرحله نخست اعتبارات نیز به استان ابلاغ شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با اشاره به مصوبه ایمن‌سازی روستاهای در معرض خطر استان، افزود: در این بخش برای مرحله نخست ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به استان تخصیص پیدا کرد که در هفته‌های آینده عملیات اجرایی این پروژه‌ها آغاز می‌شود.

 

وی افزود: برای بهسازی بافت با ارزش و تاریخی روستاهای استان، ۲۰ میلیارد تومان برای فاز اول اختصاص یافت و کار اجرایی این پروژه‌ها نیز در یکماه آینده آغاز خواهد شد، ضمن اینکه توزیع شهرستانی اعتبارات نیز انجام شده است.

 

حسینی با اشاره به مصوبه تکمیل واحدهای مسکونی اقشار محروم و کم‌درآمد نیز گفت: حدود ۳ هزار واحد مسکونی برای اقشار محروم در استان ساخته شد اما به علت تورم و گرانی مصالح و مسائل اقتصادی تعدادی از این واحدها هنوز تکمیل نشدند.

 

وی با بیان اینکه در جریان سفر رئیس ‌جمهور به استان مصوب شد با حمایت بنیاد مستضعفان برای تکمیل این واحدها ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شود، اظهارامیدواری کرد: با تخصیص هرچه زودتر این اعتبارات بتوانیم تا تابستان امسال این واحدها تکمیل شود.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه حدود نیمی از جمعیت استان در روستاها سکونت دارند بر لزوم بازنگری و اجرای طرح‌های هادی تاکید کرد و گفت: این موضوع جزو اولویت‌های استان بود اما چون در آستانه سفر ردیف ملی پروژه‌های طرح هادی حذف شده بود این پروژه از لیست مصوبه‌ها خارج شد اما با پیگیری نمایندگان، این ردیف ملی بار دیگر برگشت.

 

وی ادامه داد: پس از آن دو مکاتبه از سوی استاندار با معاون اول رئیس جمهور انجام شد تا اعتبارات ویژه‌ای برای اجرا و بازنگری طرح‌های هادی روستایی در استان اختصاص داده شود.

 

حسینی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد مراجعه‌های مردمی در جریان سفر رئیس جمهور در حوزه بنیاد، بازنگری و اجرای طرح‌‌های هادی بود، اظهارکرد: طرح هادی حدود ۵۵۰ روستا در استان نیمه‌تمام است و امیدواریم این پروژه‌ها در مصوبه‌های مکمل سفر گنجانده شود، چرا که اجرای طرح‌های هادی روستایی سبب اشتغال و رونق تولید و همچنین ماندگاری جمعیت در روستاها خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار