معاون تبلیغات اسلامی گلستان گفت: در ماه رمضان بیش از ۵۰۰ مبلغ برای انجام رسالت تبلیغی خود به مساجد سطح استان اعزام شده اند.

اعزام ۵۰۰ مبلغ به مساجد گلستان/ماه رمضان فرصتی برای جهادتبیین است

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام رضا دیلمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ماه رمضان فرصت بی‌بدیل و بی نظیری برای توبه و رجوع به خدای متعال و نورانی کردن دل‌ها است، در این ماه درها و برکات الهی به روی همه مومنین باز می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان افزود: ماه مهمانی خدا یک فرصت بی نظیر برای اراده جمعی و مناسک توحیدی و اجتماعی است.

وی بیان کرد: در ایام سراسر نور رمضان، نهاد انقلابی تبلیغات اسلامی برنامه‌های متعددی را با همت تشکل‌های دینی و مذهبی در سطح استان گلستان برگزار می‌کند.

دیلمی ادامه داد: برنامه‌های ماه مبارک رمضان در هشت کارگروه پیش بینی شده است و شامل کارگروه بانوان، تشکل‌ها، قرآنی، تبلیغ نوین، رسانه، مساجد، کودک و نوجوان و ادیان و مذاهب است که تمامی برنامه‌هایی که پیش بینی کرده‌ایم با محوریت جهاد تبیین است.

وی تصریح کرد: امروز دشمنان تلاش می‌کنند از طریق جنگ روایت‌ها و جنگ شناختی در اراده و آینده نظام اخلال ایجاد کنند که باید نسبت به آن هوشیار بود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه تمام مساجد گلستان با رعایت دستورالعمل‌های کرونایی باز است، افزود: جزء خوانی قرآن کریم در تمامی مساجد برگزار می‌شود و در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مبلغ برای انجام رسالت تبلیغی خود به مساجد استان اعزام شده‌اند.

وی اضافه کرد: برگزاری جلسات احکام با محوریت سبک زندگی اسلامی، مسابقات فرهنگی مرتبط با قصص قرآنی، تصویرگری، خاطره نویسی، مراسم افطاری و تجلیل از روزه اولی‌ها، اجرای طرح نهضت مواسات، پویش هر هیات یک جهیزیه به نیابت از امام حسن مجتبی (ع)، برگزاری مراسم مناجات و ادعیه خوانی در مساجد و اماکن مذهبی، کاروان قرآنی ضیافت نور، نشست‌های متمرکز فعالان جبهه قرآنی در سطح شهرستان‌ها و مراسم رونمایی از سند چشم‌انداز قرآنی از اهم مراسمی است که در ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.

دیلمی افزود: در ماه مبارک رمضان جشن تکلیف دانش آموزی و اعزام مبلغ به مدارس با همکاری آموزش و پرورش در سطح مدارس برگزار می‌شود و مراسم مذهبی و تلاوت قرآن در برخی تفرجگاه‌های استان که بستر آن فراهم است پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: گلستان الگوی وحدت در ایران اسلامی است و به همین منظور مراسم افطاری وحدت با حضور روضه داران شیعه و سنی برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: فضاسازی محیطی با رویکرد سبک زندگی قرآنی با همت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها محقق می‌شود.

وی تجلیل از پیشکسوتان حلقه‌های تربیتی قرآنی، آزادسازی زندانیان غیرعمد نیازمند، برگزاری پویش نذر خون، حمایت از آموزش حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم، برگزاری مراسم شب‌های قدر با محوریت هیات‌های شاخص استان را از دیگر برنامه‌هایی پیش بینی شده در ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

دیلم گفت: راه اندازی مرکز پاسخ گویی به سوالات شرعی و مشاوره خانواده و تربیت فرزندان در ماه ضیافت الهی می‌شود و علاقه مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۲ با شماره ۱۴۸۰ تماس بگیرند و سوالات خود را مطرح و از نظرات کارشناسان بهره بگیرند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار