مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان گفت: تاکنون بیش از ۴۲ هزار نفر معادل ۶.۶ درصد جمعیت واجد شرایط این استان نوبت‌ اول واکسن کرونا را تزریق نکردند.

۶.۶ درصد جمعیت واجد شرایط گلستان واکسن کرونا نزدند

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی باقری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا جمعیت گلستان را بر اساس اعلام مرکز آمار ایران حدود یک میلیون و ۹۹۰ هزار نفر ذکر کرد و اظهارداشت: یک میلیون و ۵۲۹ هزار نفر از این جمعیت را افراد بالای ۱۲ سال واجد شرایط دریافت واکسن کرونا تشکیل می‌دهند.

وی افزود: علاوه بر اطلاع رسانی‌های متداول از طریق رسانه‌ ملی، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های مجازی، مراکز بهداشت هر شهرستان با استفاده از نظر علما و کارشناسان بر اساس خلاقیت برنامه‌های تشویقی مانند افزایش ساعت فعالیت به ویژه در ماه مبارک رمضان بعد از افطار را با هدف دعوت از مردم استان برای تزریق نوبت اول واکسن کرونا و تکمیل زنجیره آن در دستورکار دارند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان ادامه داد: مراکز بهداشت شهرستان‌ها در کنار تلاش برای تشویق تمام افراد جامعه به تزریق واکسن، با کمک فرمانداری‌ها و روسای ادارات پیگیر پوشش ۱۰۰ درصدی واکسن کرونا در میان کارکنان اداری هستند.

باقری بیان کرد: تاکنون سه میلیون و ۲۴۷ هزار و ۳۸۹ دُز واکسن کرونا به مردم گلستان تزریق شد که یک میلیون و ۴۸۶ هزار و ۱۰۳ دُز آن نوبت اول، یک میلیون و ۲۶۷ هزار و ۱۰۱ دُز نوبت دوم و ۴۹۴ هزار و ۱۸۵ دُز آن مربوط به نوبت سوم بوده است.

وی اظهارداشت: بر اساس آمار ذکر شده تاکنون ۹۳.۴ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان نوبت اول و ۸۲.۹ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند و این عدد برای نوبت سوم در جمعیت بالای ۱۲ سال ۳۲.۳ درصد و برای جمعیت بالای ۱۸ سال ۳۷.۱ درصد است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان گفت: ۱۳ درصد از مردم استان بعد از گذشت یک ماه از زمان تزریق نوبت اول و ۵۷ درصد بعد از گذشت سه ماه و یک هفته از نوبت دوم برای تزریق نوبت‌های بعدی خود مراجعه نکردند.

باقری با تاکید بر اهمیت حفظ زنجیره واکسن کرونا از این افراد خواست هرچه زودتر برای تکمیل روند واکسیناسیون خود به مراکز تجمیعی پیش بینی شده در تمام شهرستان‌های استان مراجعه داشته باشند.

وی یادآور شد: در ماه مبارک رمضان حداقل یک مرکز تجمیعی برای انجام واکسیناسیون کرونا افراد مراجعه کننده در ساعات صبح تا ظهر و بعد از افطار فعال است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان اظهارداشت: بیشترین استقبال از تزریق واکسن کرونا در استان مربوط به مردم شهرستان‌های گرگان، بندرگز، کردکوی و مینودشت است.

طبق آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان در رابطه با رنگ‌ کرونایی شهرستان‌های استان، بندرترکمن، بندرگز، علی‌آبادکتول و کلاله در وضعیت نارنجی، گرگان، گنبدکاووس، گالیکش، گمیشان، مراوه‌تپه، مینودشت، آزادشهر، آق‌قلا و رامیان در وضعیت زرد و کردکوی در وضعیت آبی قرار دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار