معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: با اعتبار مصوب سفر استانی دولت خرید ۱۰ دستگاه ماشین آلات راهداری از جمله گریدر، لودر و کامیون برای این استان برنامه‌ریزی شده است.

خرید ۱۰دستگاه ماشین‌آلات راهداری برای گلستان برنامه‌ریزی شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا بیکی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این اعتبار در کاهش میانگین عمر ماشین آلات راهداری و همچنین در ارایه خدمات به اهالی و مسافران عبوری از این استان گردشگرپذیر تاثیرگذار است.
وی خاطرنشان کرد : ۶۰۰ میلیارد ریال برای بخشی از اعتبار موردنیاز نوسازی ماشین آلات راهداری استان در سفر استانی دولت سیزدهم مصوب شد که با جذب آن پنج درصد  ماشین آلات راهداری نوسازی می شود.

بیکی تصریح کرد: اکنون از ۲۳۸ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری در اختیار این اداره کل،  ۲۱۰ دستگاه آن در حال استفاده و میانگین عمر این آن ۲۶ سال بوده که سه سال از میانگین کشوری بیشتر است.
وی اضافه کرد: با بررسی صورت گرفته در بخش راهداری استان، اکنون برای نوسازی حدود ۳۰ دستگاه ماشین آلات راهداری از جمله گریدر، لودر و بیل مکانیکی با برآورد تامین اعتبار ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریالی نیاز است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: برای جبران کمبود اعتبار نوسازی ماشین آلات  راهداری از سایر ظرفیت ها از جمله قرارداد سازمان مرکزی با هپکو و اختصاص ۲ دستگاه گریدر به استان  و اجرایی شدن مصوبه واردات ماشین های راهداری با حداقل سه سال کارکرد، استفاده خواهد شد.

رییس اداره ماشین آلات و تجهیزات راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت:  اکنون برای بازسازی(تعمیر) و نوسازی (خرید) هر دستگاه ماشین آلات راهداری به ترتیب ۱۰ و ۴۰ میلیارد ریال ریال اعتبار نیاز است که با اختصاص اعتبار مصوب سفر استانی رییس جمهور بخشی از ماشین آلات راهداری بازسای و نوسازی می شود.

یعقوب علی تبرایی افزود: توجه به بخش راهداری استان در راستای رونق توسعه محسوب می شود و به خاطر اهمیت این بخش باید بیشتر سرمایه گذاری شود.

رییس جمهور، سیزدهم اسفند 1400 به همراه شماری از وزرای کابینه دولت به استان گلستان سفر کرد.
گلستان افزون بر پنج هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل بزرگراه، راه اصلی و فرعی درجه یک، ۲ و سه دارد که از این مقدار حدود هزار و ۶۰۰ کیلومتر آن کوهستانی، برف گیر و سخت‌گذر و برخی از آن‌ها راه ارتباطی با سمنان، خراسان شمالی و مازندران و بخشی دیگر مربوط به راه‌های روستایی مناطق کوهستانی گلستان است که در فصل زمستان نیاز مبرم به ماشین آلات راهداری برای نگهداری مطلوب راه‌ها و بازگشایی جاده‌ها در ایام بارش نزولات آسمانی به‌خصوص برف و خسارت سیل و ریزش کوه، دارد.
مطابق گزارش معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان، در این استان ۲۳ راهدارخانه با ۳۱۵ راهدار آماده فعالیت برای نگهداری و بازگشایی در ایام بارش نزولات آسمانی دارد.
گلستان با ۲ میلیون نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد و ۴۷ درصد از ساکنان آن در بیش از هزار روستا و آبادی سکونت دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار