امام جمعه اهل سنت قازان قایه مراوه تپه، گفت: استکبار جهانی با طراحی حمله به علمای اعلام در اماکن مقدسه به دنبال کاهش قداست و احترام آنها در بین مردم است.

کاهش قداست دین و علما در فهرست نقشه های دشمن قرار دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ آخوند ناصر محمد قزل در گفت و گو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب با محکوم کردن حادثه تروریستی در صحن مطهر امام رضا (ع) که منجر به شهادت 2 تن و زخمی شدن یک نفر از روحانیون مبارز مشهد مقدس شد، اظهار کرد: هتک حرمت به حرم مطهر رضوی و شهید و زخمی شدن این علما می توانست در بیرون از حرم مطهر هم انجام شود؛ ولی دشمن با نقشه از پیش طراحی شده دستور اجرای این کار را در داخل اماکن مقدسه داده بود.

به گفته وی؛ کاهش قداست و احترام اماکن مقدسه و همچنین بدبین شدن مردم نسبت به علما و روحانیون از اهدافی بود که دشمن در انجام این حمله تروریستی به دنبال رسیدن به آنها بود.

مدیر حوزه علمیه عرفانی قازان قایه مراوه تپه با بیان اینکه هتک حرمت اماکن مقدسه مذاهب مختلف کار غیرانسانی است، تصریح کرد: هتک حرمتی که در حرم امن علی بن موسی الرضا (ع) انجام شد نه تنها کار یک انسان مسلمان نیست؛ بلکه هیچ انسان غیرتمند و آزاداندیشی هم نسبت به اماکن مذهبی هتک حرمت یا هرگونه بی احترامی روا نمی دارد.

وی، افزود: کج اندیشان می خواهند ارتباط خوب علما و روحانیون با مردم خدشه دار شده و بین آنها بدبینی و فاصله بوجود آید.

به گفته آخوند قزل؛ این گونه اعمال ضد دین و ضد عواطف انسانی در هر مکان مقدسی که پیروان مذاهب مختلف به آنها رجوع و اعتقاد دارند به شدت محکوم است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار