عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

اعلام انزجار اهل‌سنت استان گلستان از اقدام تروریستی در حرم امام رضا(ع)/ وحدت شیعه و سنی بیشتر خواهد شد

تسنیم نوشت: علمای اهل‌سنت استان گلستان حادثه تلخ در حرم حضرت امام علی‌بن موسی الرضا(ع) و هتک حرمت به حرم و زائران رضوی را محکوم کردند.

آخوند عبدالحی میرزاعلی امام جمعه آق‌قلا و مدیرکل کتابخانه‌های گلستان با محکوم کردن حادثه تلخ در حرم حضرت امام علی‌بن موسی الرضا(ع) اظهار داشت: امام رضا(ع) یکی از محورهای اتحاد و همدلی امت اسلامی است.

وی افزود: ماه مبارک رمضان ماه رحمت، برکت و نزول قرآن است و اقدامات به‌دور از انسانیت افراد شرور و به شهادت رساندن روحانیون در حرم رضوی و شهر گنبدکاووس را محکوم می‌کنیم.

 

ساخت راه‌ روستایی گلستان با اعتبار سفر رییس جمهور شتاب گرفت

ایرنا نوشت: معاون فنی و روستایی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با اشاره به شتاب ساخت راه‌های روستایی گلستان با تامین اعتبار مصوبات سفر رییس جمهور گفت: پس از مناسب شدن شرایط آب و هوایی، ساخت راه‌های روستایی استان سرعت بیشتری خواهد گرفت.

قاسم دبوری‌فریمانی اظهارداشت: در سفر رییس جمهور به استان ۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال برای ساخت راه‌های روستایی استان به تصویب رسید که اعتبار اجرای این طرح‌ها تامین گردید.

وی بیان کرد: آغاز ساخت راه روستایی یورت کاظم گالیکش در نوروز امسال نمونه ملموس این پروژه‌ها است.

 

حکم قصاص ضارب حادثه چهارراه میدان گرگان صادر شد/ صدور کیفرخواست پرونده 9 نفر از مصدومان

تسنیم نوشت: رئیس کل دادگستری گلستان از صدور حکم قصاص پرونده ضارب جنجالی چهار راه میدان گرگان خبر داد.

حیدر آسیابی از صدور حکم قصاص پرونده ضارب جنجالی چهار راه میدان گرگان خبر داد و بیان کرد: این ضارب مرداد سال گذشته در چهارراه میدان گرگان 11 نفر را زخمی کرد که متاسفانه یک نفر از آن‌ها بر اثر شدت جراحات، جان باخت.

آسیابی با بیان این که ضارب بلافاصله با حضور پلیس در صحنه دستگیر و روانه زندان شد، افزود: رسیدگی به پرونده این حادثه تلخ، به صورت ویژه در دادسرای گرگان آغاز شد و پس از تکمیل تحقیقات و اعلام نظر پزشکی قانونی مبنی بر سلامت روانی متهم، کیفرخواست صادر و پرونده در دادگاه کیفری یک استان رسیدگی شد.

 

کشت ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار زیره سبز در گلستان

صدا و سیما نوشت: مدیر باغبانی جهادکشاورزی گلستان : در پی بارندگی‌های مطلوب زمستان پارسال، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار زیره سبز در استان گلستان کشت شد.

مهدی لطفی زاده گفت: پیش بینی می‌شود در صورت شرایط مطلوب آب وهوایی و نبود خشکسالی از هر هکتار حدود ۵۵۰ تا ۶۵۰ کیلو گرم زیره سبز برداشت شود.کشت ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار زیره سبز در گلستان

مهدی لطفی زاده افزود:زمان کشت زیره بهمن و اسفند و زمان برداشت آن اواخر خرداد است. وی گفت: سالانه ۱۵۰۰ تن زیره سبز از مزارع استان گلستان برداشت می شود.

 

سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گلستان ۸۷ درصد است/ تکمیل واکسیناسیون 47 درصد از اصناف گلستان

ایسنا نوشت: استاندار گلستان، سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در استان گلستان را ۸۷ درصد عنوان کرد و گفت: براساس پایش های انجام شده از گروه های هدف ۸۷ درصد از مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام دارند.

علی محمد زنگانه بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: کل آمار بستری کرونا در استان گلستان ۱۸۹ نفر است که ۵۸ نفر در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند و ۲۹ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده میزان تزریق دوز اول واکسن کرونا در کارمندان باید به بیش از ۹۵ درصد، دوز دوم به بالای ۹۰ درصد و دوز سوم به بیش از ۴۵ درصد برسد، گفت: کارمندان دستگاه اجرایی باید حداقل دوز واکسن کرونا را تزریق کنند.

 

گرد و غبار؛ میهمان ناخوانده گلستان

صدا و سیما نوشت: گرد وغبار از صبح امروز میهمان ناخوانده گلستانی‌هاشده است.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی گلستان گفت: گرد وغبار پس از گذر از زاگرس و البرز میانی به گلستان رسید.

محمود محمد قلی پور افزود: علاوه بر گرد وغبار از جنوب کشور، گرد و غبار صحرای قره قوم کشور ترکمنستان همسایه شمالی گلستان نیز به آن افزوده شد.

او افزود:گرمای نزدیک به چهل درجه سانتیگراد در هفته گذشته و کم بارشی زمینه را برای گرد وغبار فراهم کرده بود.

 

امسال ۲۶ هزار و ۵۰۰ هکتار پنبه در گلستان کشت می‌شود

ایرنا نوشت: رییس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهادکشاورزی گلستان از آغاز کشت پنبه خبر داد و گفت: امسال طبق پیش بینی این محصول در سطح ۲۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع استان کشت می‌شود.

علی موسی خانی اظهارداشت: وزارت جهاد کشاورزی مشوق‌های خوبی برای کشاورزان پنبه‌کار اختصاص داده است که از جمله آن می‌توان به پرداخت ۵۰ درصد قیمت بذر به صورت یارانه‌ای اشاره کرد.

وی اقلام بذور پنبه در گلستان را "لطیف، تابان، ساجدی و پرتو" اعلام و بیان کرد: تمام این بذور با تایید مرکز تحقیقات پنبه مناسب کشت با شرایط آب و هوایی استان هستند.

 

مجازات جایگزین مانع از حبس ۶ هزار نفر در گلستان شد

مهر نوشت: رئیس کل دادگستری گلستان از صدور بیش از ۶ هزار رای جایگزین حبس در سال گذشته خبر داد.

حیدر آسیابی با اشاره به چرخش آرای محاکم استان در جرایم سبک به سمت جایگزین‌های حبس اظهار کرد: قضات استان، پارسال با استفاده از ظرفیت قانون، برای شش هزار و ۱۲۰ نفر آرای جایگزین زندان صادر کردند.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه این آرا برای جرایم غیرعمدی و جرایم عمدی سبک صادر می‌شود افزود: الزام به خدمات عمومی رایگان، دوره مراقبت، جزای نقدی از جمله آرای جایگزین زندان است که قضات استان سال گذشته برای محکومان صادر کردند.

 

ورود هزاران قطعه چلچه رودخانه ای به بندرترکمن

صدا و سیما نوشت: لانه گزینی هزاران قطعه چلچه رودخانه ای در بندرترکمن آغاز شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن از ورود و لانه گزینی ده هاهزار قطعه پرنده مهاجر چلچلای رودخانه ای به این شهرستان خبرداد و افزود: این مهمانان بهاری حدود ۳ ماه در منطقه ماندگار هستند.ورود هزاران قطعه چلچه رودخانه ای به بندرترکمن

علی بیانی گفت : این پرنده ها همه ساله از نیمه دوم فروردین از عرض های جنوبی تر نظیر خوزستان برای زادآوری به حواشی رودخانه های گلستان به ویژه بندرترکمن مهاجرت می کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار