جعفری گفت: پویش «به حرمت علی (ع) می بخشم» ویژه ماه مبارک رمضان به همت ستاد صبر گلستان، برای کمک به جلب رضایت اولیای دم در پرونده های قصاص آغاز شده است.

آغاز پویش «به حرمت علی (ع) می بخشم» ویژه ماه مبارک رمضان به همت ستاد صبر گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، «احمد جعفری» گفت: همه پرونده های قابل گذشت، پیش از رسیدگی در محاکم جهت حل و فصل، به شورای حل اختلاف فرستاده می شود.

 

رئیس شورای حل اختلاف گلستان افزود: در قالب نهضت فراگیر صلح و سازش، علاوه بر اعضای مرکز توسعه حل اختلاف استان، 255  صلح یار از ریش سفیدان و  بزرگان اقوام استان  و 12 هیئت صلح اقوام، مذاهب و محلات استان هم به مدد دستگاه قضایی استان می آیند و برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات و دعاوی مردم تلاش می کنند.

 

وی ادامه داد: پویش «به حرمت علی (ع) می بخشم» هم ویژه ماه مبارک رمضان به همت ستادصبر استان، برای کمک به جلب رضایت اولیای دم در پرونده های قصاص آغاز شده و امیدواریم همچون پارسال، ثمره خوبی داشته باشد.

 

معاون قضایی رئیس کل دادگستری گلستان گفت: پارسال صلح یاران و اعضای شورای حل اختلاف در 21 پرونده قصاص پادرمیانی کردند و  اولیای دم هم بزرگوارانه  از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و از اجرای حکم قصاص منصرف شدند.

 

وی افزود: نزدیک به  39 هزار پرونده هم سال گذشته در شوراهای حل اختلاف استان با سازش طرفین مختومه شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار