مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس گفت: ۴۸۴ واحد مسکونی در قالب طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی این شهرستان با اعتبار ۹۶۸ میلیارد ریال ساخته‌شده و آماده بهره‌برداری است.

۴۸۴ واحد مسکونی روستایی در گنبدکاووس آماده بهره‌برداری است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، مرتضی صابری روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مسکن گنبدکاووس به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهارداشت: امسال در مجموع ۲ هزار و ۱۲۳ واحد مسکن روستایی با اعتبار پنج هزار و ۸۸۵ میلیارد ریال در این شهرستان افتتاح شده و یا ساخت آن آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر بهره برداری از ۴۸۴ واحد مسکونی آماده افتتاح در پایان هفته جاری، ساخت هزار و ۶۳۹ واحد مسکونی در راستای طرح نهضت ملی مسکن روستایی در قالب بهسازی بافت فرسود، مسکن محرومان و مسکن جوانان با اعتبار چهار هزار و ۹۱۷ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس اضافه کرد: همچنین ۹۶ واحد مسکونی با اعتبار ۵۱۰ میلیارد ریال در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن در حوزه شهری آماده ساخت است.

صابری بیان کرد: سال گذشته ۵۰ پروژه در قالب طرح هادی در ۳۹ روستای این شهرستان با اعتبار ۱۰۶ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال افتتاح شد و امسال هم عملیات ساخت ۱۵۱ پروژه در ۷۰ روستا با اعتبار ۳۰۹ میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال آغاز خواهد شد.

وی اظهارداشت: ۳۰ قطعه زمین روستایی با کاربری مسکونی به مساحت هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع به ارزش ۱۵ میلیارد ریال به زوج‌های جوان، مستاجران و فاقدین زمین برای ساخت مسکن مقام واگذار شد و ۳۱۰ سند مالکیت نیز تحویل روستاییان گردید.

فرماندار گنبدکاووس هم در این نشست ابراز امیدواری کرد: با همت فعالان حوزه مسکن و تعامل بیشتر دستگاه‌های مرتبط این شهرستان رتبه اول استانی را در اجرای طرح نهضت ملی مسکن به‌دست آورد.

مهدی دهرویه با اشاره به امکان‌پذیر بودن حل بسیاری از مشکلات شهرستان، از ادارات خواست مشکلات و چالش‌های حوزه کاری خود را آسیب شناسی کرده و با پیش بینی راهکار صحیح به فرمانداری منعکس کنند تا قبل از ارجاع به استان در حوزه شهرستان حل شود. 

وی اظهارداشت: مدیران شهرستانی باید با حضور میدانی و مشاهده مشکلات مناطق محروم و روستاییان، زمینه بهبود شرایط زندگی آنان را فراهم کنند.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت و پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع وسعت به عنوان دومین شهرستان بزرگ استان در شرق گلستان واقع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار